"לה לה לנד" זכה בשבעה פרסים (בכל הקטגוריות בהן היה מועמד), איזבל הופר קטפה את פרס השחקנית הדרמטית הטובה ביותר על סרט זר (נציג צרפת, "היא") ו"הכתר" התקופתית של נטפליקס עקפה בסיבוב סדרות מוכרות ומדוברות ממנה וזכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר. ולמרות על האמור לעיל, הדבר שנזכור יותר מכל מגלובוס הזהב 2017 הוא נאום הזכייה של מריל סטריפ בפרס עבור מפעל חיים.

השחקנית ויולה דייוויס ("העזרה"), שהציגה את סטריפ לפני עלייתה לקבל את הפרס, הביאה אותה לכדי דמעות: "האמנות שלה מזכירה לנו מה זה אומר להיות אמן - לגרום לנו להרגיש פחות לבד".

אחרי ההקדמה הזאת, סטריפ עלתה לבמה והוכיחה למה היא נחשבת כבר שנים לשחקנית הכי אהובה, מעוטרת ומוערכת בהוליווד. בנאום בן שש וחצי דקות, אותו דיקלמה בעל פה כמובן, דיברה סטריפ על כמה מהנושאים היותר שנויים במחלוקת באמריקה: מהגרים, תקשורת ודונלד טראמפ. האנקדוטה שסיפרה סטריפ על טראמפ הייתה יוצאת דופן בחריפותה, והיא גם זאת שגררה את רוב התגובות. בין היתר אמרה: "יש הופעה אחת השנה שהיממה אותי, נעצה קרסים בליבי. לא בגלל שהיא הייתה הופעה טובה, לא היה בה שום דבר טוב, אבל היא הייתה הופעה אפקטיבית ועשתה את העבודה. היא גרמה לקהל אליו היא מכוונת לצחוק. מדובר ברגע בו האדם שעומד לשבת על הכיסא הכי מיוחד באמריקה חיקה עיתונאי נכה, אדם שיש לו עליונות על פניו בכל בתחום". סטריפ התייחסה בכך לדונלד טראמפ, שלעג לעיתונאי של "הניו יורק טיימס" באחת מעצרות הבחירות בשנה שעברה. "כשראיתי את ההופעה הזאת, ליבי נשבר, ואני עדיין מתקשה להתאושש מזה", אמרה סטריפ. "זה לא היה סרט, אלה החיים האמיתיים. האינסטינקט הזה להשפיל, כאשר הוא מוצג על ידי אדם שנמצא במוקד התקשורתי, אדם רב עוצמה - זה מחלחל לתוך החיים של כולנו. זה נותן לנו את התחושה שלכולנו יש את רשות להתנהג בדרך הזאת. חוסר כבוד מזמין עוד חוסר כבוד, אלימות מסיתה לעוד אלימות. כשהחזקים מנצלים את מעמדם כדי להתעמר באחרים - כולנו מפסידים". סטריפ, שזכתה למחיאות כפיים סוערות, לא הזכירה את טראמפ בשמו אפילו פעם אחת.

נשיא ארצות הברית הנבחר לא התעכב עם התגובה. בראיון טלפוני ל"ניו יורק טיימס" אמר: "לא הופתעתי לשמוע שאנשי הקולנוע הליברליים גינו את התנהגותי". הוא כינה את סטריפ "אוהבת הילרי" ונתן פרשנות משלו לתקרית המדוברת עם העיתונאי הנכה: "מעולם לא לעגתי לאיש, אני העמדתי על טעותו עיתונאי שנלחץ כי הוא נאלץ לשנות את גרסתו. אנשים ממשיכים לומר שהתכוונתי ללעוג לאדם נכה, כאילו למריל סטריפ ואחרים יש את היכולת לדעת למה התכוונתי". מאוחר יותר צייץ "מריל סטריפ, אחת השחקניות הכי אוברייטד בהוליווד, לא מכירה אותי אבל תקפה אותי הלילה בגלובוס הזהב. היא..." - צייץ, ולא הוסיף.


בשונה מטראמפ, רוב הכוכבים של הוליווד לא מפסיקים להתפעל מנאום הזכייה של סטריפ:


"לא הייתה מעולם מישהי כמו מריל סטריפ. אני אוהבת אותה" (אלן דג'נרס)


"האם יש מישהי טובה יותר?" (אנה קנדריק)


"מריל סטריפ שולטת בתמונת התגובה השלווה בעת שאנשים מכבדים אותה" (מינדי קיילינג)


"היא מעולם לא הייתה בעלת חן יותר מהערב, כמעט בלי קול, קולה מעולם לא היה חזק יותר" (שרון סטון)


"כשבעלי הכוח משתמשים בעמדתם כדי להתעמר באחרים, כולנו מפסידים" (ג'וליאן מור)


"מריל סטריפ משנה את העולם כשהיא מעירה אותנו עם נשיקה על המצח" (שרה סילברמן)


"מריל לא שמה זין על אורך הנאום, הם גם לא השמיעו את המוזיקה עליה" (לזלי ג'ונס)

והיו גם כאלה שלא התרגשו במיוחד מהנאום של סטריפ. וינס ווהן ומל גיבסון, כוכב "הסרבן" ובמאי הסרט, נראו מבואסים למדי כאשר המצלמה התמקדה בהם בזמן הנאום.

נאום הזכייה המלא של מריל סטריפ: