אחרי שגרפה סכום של יותר מ-3 מיליארד דולר ברחבי העולם, ריגשה מתבגרות צעירות וגרמה לרבים אחרים נזקים נפשיים בלתי הפיכים, נפרדה סאגת הערפדים של סטפני מאייר סופית מהמסכים בשנה שעברה עם הסרט החמישי בסדרה. להיטי צעירים חדשים נולדו, רוברט פטינסון וקירסטן סטיוארט חזרו ונפרדו שוב, אבל סוגיה אחת ממשיכה עדיין לרדוף את הקאסט של הסרט גם היום.

כזכור בסרט החמישי והאחרון "דמדומים: שחר מפציע – חלק 2" מצפים בלה סוואן ואדוארד קאלן לצאצא הראשון של אהבתם החיוורת, ואף נאלצים להגן עליו בחירוף נפש עוד לפני שיצא לאוויר לעולם. כשרנסמי, בת הכלאיים (חצי אנושית, חצי ערפד), נחשפה לבסוף (בגילומה של מקנזי פוי) נראה שהחמידות הייתה שווה את הכל, אבל התכנון המקורי היה דווקא להשתמש בבובה מכאנית מצמררת שזכתה לכינוי צ'אקסמי (שילוב בין צ'אקי לרנסמי).

"צ'אקסמי היא אחת התינוקות האוטומטיות המזוויעות ביותר שלא הגיעו למסך הקולנוע", מסביר במאי הסרט ביל קונדון באחד מהקטעים שנוספו למהדורת הבלו ריי המיוחדת שיצאה לאחרונה. "זה היה מאד קשה", מספרת ניקי ריד (רוסלי) שנאלצה לצלם מספר סצנות עם התינוקת, "החזקתי תינוקת מכנית במשקל 27 קילו על הידיים כששני מפעילים זזים איתי לכל מקום ומניעים את הידיים שלה והרגליים שלה בתיאום איתי. כמה פעמים הם אפילו הצליחו לתקוע לי את האצבעות שלה בעין. אני ממש רוצה לבקש סליחה עכשיו מכל מי שעומד לראות את זה בקולנוע".

צ'אקסמי
עדיין רוצים ילדים? צ'אקסמי בפעולה
מהר מאד הבינו בהפקה שהשימוש בבובה עשוי לחולל נזק והחליטו לזנוח את הרעיון. "רצינו ליצור משהו שנראה על טבעי עם רנסמי", אומר קונדון, "מישהי שנראית אינטליגנטית בצורה יוצאת דופן אבל היא עדיין תינוקת בת יומה. בסופו של דבר הבנו ששום דבר מלאכותי לא יוכל לעולם להעביר את האפקט. כשבלה (סטיוארט) החזיקה אותה בידיים זה היה ממש נראה כאילו היא נרתעת ממנה. היא ממש רצתה שמישהו כבר ייקח את זה מהידיים שלה". החלק העצוב כאן באמת הוא שאם היו בוחרים להשתמש בצ'אקסמי בכל זאת, היא כנראה הייתה נחשבת לשחקנית הכי טובה על הסט.

>> בואו לפייסבוק שלנו