כריסטיאן בייל (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
בעיות שליטה על כעסים | צילום: Jason Merritt, GettyImages IL
כריסטיאן בייל

כריסטיאן בייל הוא שחקן מצוין, כל כך מצוין שכמעט שכחנו לו שתי תקריות מביכות במיוחד מהעשור הקודם. הראשונה, והמוכרת יותר, כללה התפרצות על אחד מאנשי הסט בזמן צילומי "שליחות קטלנית". מספיקה ההאזנה לקלטת המביכה שמתעדת את האירוע, כדי לגרום לאדם הסביר להיכנס לפאניקה ולרוץ לשירותים בבכי. התקרית השנייה, והאהובה עלינו באופן אישי, התרחשה בערב הבכורה החגיגית של "האביר האפל" בלונדון ב-2008. אז התפרץ בייל בטירוף על אימו ואחותו, עד שנעצר באשמת תקיפה.

בעקבות התקרית לא החליף השחקן מילה עם השתיים בשש השנים האחרונות. חשבתם שזה הכל? האם, שמרבה להתראיין על התקרית בשנה האחרונה, ולנצל כל פלטפורמה אפשרית כדי לבקש מבייל שיתקשר אליה (ואולי היא סתם חולת פרסום. עוד לא הוכח שדושיות היא לא גנטית), מספרת שמה שהכי כואב לה היא העובדה שבייל הפסיק לדבר גם סבתו בת ה-90. נאמר זאת שוב: כריסטיאן בייל משחק בברוגז עם קשישים. זה אביר אפל מדי אפילו בשבילנו.

מדד דושיות (1-10): 7. עשה לנו חשק לרוץ להתקשר לסבתא.

ג'יימס פרנקו  (צילום: Walter McBride, GettyImages IL)
בגדול, עף על עצמו | צילום: Walter McBride, GettyImages IL
ג'יימס פרנקו

פרנקו הוא בחור מלומד. כל כך מלומד עד שבמקביל לקריירת המשחק שלו הוא גם דוקטורנט לספרות אנגלית באוניברסיטת ייל היוקרתית. כל כך מלומד שזה מה שגרם לפרידה מבת זוגתו האחרונה, איתה היה כמעט חמש שנים. בראיון לפלייבוי, שנערך איתו מיד לאחר הפרידה ב-2011, סיפר השחקן שהסיבה לפרידה הייתה הרצון שלו ללמוד. מסתבר שהחוכמה של פרנקו היא יותר ממה שאישה נורמטיבית יכולה לשאת. הצהרה מפתיעה מבחור שמתחיל עם קטינות באינסטגרם.

אבל לא על השכל לבדו יתקיים האגו של פרנקו. פה ושם הוא יפנה זמן כדי להזכיר לנו שהוא גם חתיך. האובססיה האחרונה של השחקן היא סלפיז מחדר המיטות. פרנקו אוהב לצלם את עצמו כשהוא רק קם מהשינה, ובוהה במצלמה במבט ספק מסטול ספק סקסי. אם לא הבנו את הרמז, הוא דואג להוסיף מסר סמי רומנטי וגנרי, כדי שכל בת 17 תרגיש מיוחדת כשהיא צופה בו. את הדוקטורט במדעי הדושיות הוא כבר קיבל.

מדד דושיות (1-10): 6. לפחות בדבר אחד הוא צודק: מדובר בחתיך.

שיה לה בוף פסטיבל ברלין (צילום: Ian Gavan, GettyImages IL)
שיאה ו(דוש)באג | צילום: Ian Gavan, GettyImages IL
שיה לה בוף

שיה לה בוף עשה בשנה האחרונה מעבר משחקן לא משהו לאדם לא משהו: שקיות על הפנים, הודעות פרישה בטוויטר, לכלוכים על תרבות הסלב – לה בוף עושה הכל כדי שלא נסבול אותו. והפעם, לשם שינוי, הוא הצליח. בהצטיינות. מה שלה בוף לא מבין הוא שמסע המגלומניה שלו זוכה לעניין דווקא בגלל הניסיון הכושל שלו להיראות כמו איי ליסט שיצא משליטה. בפועל, הוא פשוט הגרסה הגברית של אמנדה ביינס. לה בוף יכול להמשיך לעוף על עצמו. מישהו צריך לעשות את העבודה.

מדד דושיות (1-10): 8. שני רק ללארס פון טרייר.

ראסל בראנד (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
אפילו לא טורח להסתפר | צילום: צילום מסך מתוך youtube
ראסל ברנד

המדריך לזיהוי הדוש המצוי: הוא ירכיב משקפי שמש, לא יטרח להסתפר (או אפילו לחפוף) כי הוא מספיק לוהט בעיניי עצמו גם ככה, יסתובב עם חולצות חושפות חזה וישיג את הבחורות הכי שוות. הגברים של קייטי פרי לא ממש חזקים בתחום האופי (היוש ג'ון מאייר), למרות זאת, ניתן להבין למה היא נפלה במלכודת. מדובר בסוג מאוד מפותח של דוש – הגבר הזר שמחזיק בתדמית של איש העולם הגדול. אינטלקטואל של בחורות יפות. ברנד לא הסתפק בלשבור את הלב לפרי, אלא החליט שהוא גם הולך לכתוב על זה ספר. כנראה אי אפשר להחזיק קריירה מלהיות הסטלן עם המבטא המתאמץ. אנחנו מציעים לספר את השם: "למה נשים מעדיפות לוזרים".

מדד דושיות (1-10): 9. מדובר בדוש מהזן המסוכן ביותר.

לאונרדו דיקפריו אוסקר (צילום: Cindy Ord, GettyImages IL)
רודף דוגמניות | צילום: Cindy Ord, GettyImages IL
ליאונרדו דיקפריו

למרות שיחס מכבד לאמא הוא לרוב נחלתם של הבחורים הטובים (הבנת את זה, כריסטיאן בייל?), לפעמים הוא גם יכול לשמש תמרור אזהרה. לצד הבחורים שבאמת מעריכים את אמא שלהם, קיים תת ז'אנר: אלו שלא יסתפקו בכל דבר שהוא לא אמא שלהם. מעטות הבחורות שזכו לצעוד לצד דיקפריו על השטיח האדום. למה לצאת לדייטים כשאפשר להביא את אמא? האישה היחידה שדיקפריו מוכן להתחייב אליה.

וזה לא שחסרים לו דייטים. מדובר בבחור שבאופן עקבי בוחר את הדוגמניות הכי יפות, הכי בלונדיניות והכי שזופות, רק כדי להתחמק מהפפארצי בזמן שמצלמים אותם ביחד. את בנות הזוג הוא משאיר חצי עירומות על היאכטה, בזמן שהוא קופץ עם אמא לעוד פרימיירה. תסמונת המדונה והזונה? אנחנו לא אנשי מקצוע, אבל נהיה מוכנים להמר שלדיקפריו יש בעיה קטנה בכל מה שקשור לנשים.

מדד דושיות (1-10): 7. לא נשכח ולא נסלח על בר רפאלי.

צ'ארלי שין התחתן עם כוכבת פורנו (צילום: twitter)
אגו וכוכבות פורנו | צילום: twitter
צ'ארלי שין

צ'ארלי שין ממש טוב במה שהוא עושה, והוא ניחן במה שהפיל הרבה מאוד מחברי רשימה זו: מודעות עצמית. שין מבין שהוא אדם נוראי והצליח לשכלל את זה לדרגת אמנות. למה להיות רע כשאתה יכול להיות ממש טוב בלהיות רע? למה לעבוד כשאפשר לחיות עם כמה שפנפנות פלייבוי ולהשוויץ בכך בכל הזדמנות?

בשנים האחרונות הוא הספיק להרוס את סדרת הטלוויזיה שהפכה אותו לחביב הקהל, לריב עם היוצר שהחזיר אותו לתודעה, להצהיר שהוא שותה דם של טיגריס ולהתראיין על עבודתו כרוצח עבור האפיפיור. עכשיו שין גם החליט להתחתן. שוב. כי אין לו מספיק נשים לשעבר ברזומה ללכלך עליהן בטוויטר. שיהיה במזל טוב לכלה המאושרת. אין ספק שחתונה עם שין היא פסגת הקריירה של כל כוכבת פורנו.

מדד דושיות (1-10): ליגה בפני עצמו

מל גיבסון (צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL)
גזען, הומופוב וסתם טיפש | צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL
מל גיבסון

התמימים שבינינו יכולים לחשוב שגיבסון הוא אנטישמי. האמת היא שלפני שהוא גזען הוא בכלל סתם אידיוט. גיבסון נתפס בכל כך הרבה תקריות מביכות לאחרונה, עד שקשה להאמין שאי פעם הייתה לו קריירה. לא ברור אם זה סמים, אלכוהול או סתם מחלת נפש, אבל הבחור הצליח להפוך לאיש השנוא והמגוחך ביותר הוליווד.

אבל אם לתורת הגזע שלו כבר התרגלנו, מסתבר שיש לו מה לתרום גם בתחומים אחרים. השחקן כבר הספיק לאחל לאם ביתו שתיאנס על ידי ניגרים (רק השימוש בביטוי הזה הוא גזר דין מוות באמריקה), להסביר להומואים שפי הטבעת נועד לשמש רק כחלק ממערכת העיכול, ולהכריז שמקומה של האישה הוא בבית. עכשיו שיילך למצוא מישהו שסובל אותו.

מדד דושיות (1-10): 10. מדד טירוף: מיליון

אלק בולדווין מרזה (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
לא שומר על הפה שלו | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
אלק בולדווין

כשמאשימים את אשתך שסימסה בזמן לוויה של חבר טוב שלך (שהוא במקרה ג'יימס גנדולפיני), יש שתי דרכים להתמודד עם זה: להתעלם באלגנטיות או לצרוח על הכתב שהפיץ את השקר. בולדווין בחר דרך שלישית – הוא צייץ על זה לכל העולם, תוך כדי שהוא מאיים לזיין את הכתב ומכנה אותו בשמות גנאי הומופוביים. מה כבר אפשר לצפות מהאיש שקרא לבת המתבגרת "חזירה קטנה" ואיים לחנוק עיתונאית?

בולדווין אמנם שכלל את הנטיות הדושיות שלו לדמותו הנהדרת של ג'ק דונגי ב"רוק 30". אבל לזכותו של דונגי יאמר שהייתה לו הקלאסה שלבולדווין אין. האיש מאחורי המדות מצייץ על בריסטות שהוא לא אוהב בסטארבקס, כולל שמות, או מתנהג באלימות כלפי דיילת במטוס, רק כי הוא נדרש להניח את הטלפון שלו בזמן משחק. אפילו טרייסי מורגן המליץ לו להירגע.

מדד דושיות (1-10): 7. אנחנו עדיין מחבבים את החזרזיר הקטן.