אחרי מותה של שירלי טמפל לפני מספר חודשים, מאבדת הוליווד את עוד אחד מילדי הפלא שבנו אותה בתחילת תור הזהב של הקולנוע. מיקי רוני נולד לתוך המשחק בתור בנם של שני שחקני וודוויל (מופע בידור פופולארי שהיה נפוץ בתחילת המאה ה-20). כבר בגיל שנתיים כיכב במופע של הוריו, לפני שערך את הופעת הבכורה על המסך הגדול בגיל 6. מיקי מקגווייר, הדמות אותה גילם בסרט הקומדיה הקצר, הפכה לפופולארית כל כך עד שרוני זכה לגלם אותה בלא פחות מ-78 סרטים נוספים. הכל בתוך פחות מעשור.

הנטייה להפוך דמויות ללהיטים שהפכו למותג, המשיכה עם רוני גם לסרט "A Family Affair" ב-1937. דמותו של אנדי הארדי, בנו השובב של שופט מחמיר, הפכה אותו רשמית לכוכב של אולפני MGM. סדרה של 18 סרטים בהם כיכב בתור הארדי הזניקה אותו גם לראש רשימת מקבלי השכר בעיר הסרטים, כשהוא בן 17 בלבד. באותה שנה פגש לראשונה בילדת פלא אחרת, ג'ולי גארלנד, איתה שיתף פעולה בעשרות סרטים מוצלחים. על תפקידו הדרמטי הראשון בסרט "Boys Town", זכה בפרס האוסקר לשחקן הצעיר הטוב ביותר.

את כישרון המשחק שלו הביא רוני בשלב מאוחר יותר גם אל המסך הקטן. ב-1963 השתתף בסיטקום "מיקי" , בו גילם איש עסקים בגמלאות, שמחליט לפתוח בית מלון ולנהל אותו. התפקיד זיכה אותו בפרס גלובוס הזהב הראשון שלו . ב-1981 גילם אדם לוקה בנפשו בסרט הטלוויזיה "Bill", וגם הפעם קטף את גלובוס הזהב ואת פרס האמי. ב-1983 זכה גם באוסקר על מפעל חיים לציון 50 שנים של "ורסטיליות והופעות בלתי נשכחות על הבמה".

רוני המשיך ליצור עד ימי האחרונים בהחלט. בימים אלה היה אמור להשתתף בגרסת אימה מחודשת לסיפור "ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד", ושני סרטים עתידיים נוספים בכיכובו החלו כבר בתהליכי הפקה ראשוניים. עמוד הקרדיטים שלו ב-IMDB כולל לא פחות מ-340 תפקידים שונים.

חייו של רוני היו סוערים לא פחות מהקריירה המוצלחת בעסקי השעשועים. הוא הספיק להתחתן ולהתגרש לא פחות מ-8 פעמים בין 1942 (אשתו הראשונה, השחקנית אווה גרנר) ל-1978 (אשתו האחרונה, הזמרת ג'ן צ'יימברליין). נישואיו החוזרים הניבו תשעה ילדים, שגם עמם שמר הכוכב על יחסים מתוחים. בשנותיו האחרונות ניהל משפט מול אחד מבניו, כריס אבר, אותו האשים בהתעללות בקשיש. בית המשפט קבע כי טענותיו של רוני נכונות וקבע שאבר ישלם לו פיצויים בגובה של 2.8 מיליון דולרים.

מיקי רוני (צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL)
כוכב עד הסוף | צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL
על פי דיווח ב-TMZ, רוני מת מנסיבות טבעיות בגיל 93 בביתו שבלוס אנג'לס. הוא הותיר אחריו 9 ילדים.