לאחר שמיליוני מעריצים ברחבי העולם ספרו את החודשים, הימים והשעות עד ליום בו ישובו לגלקסיה הרחוקה, ובעיצומו של מסע יחסי ציבור מהגדולים אי פעם, "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" הגיע. כל אחד מאיתנו, אפילו אם הוא מטובי אבירי הג'דיי, לא הצליח לחמוק מהקידום האגרסיבי של הסרט של אולפני וולט דיסני, שב-2012 רכשו את תאגיד "מלחמת הכוכבים" וחברת ההפקות של היוצר ג'ורג' לוקאס בסך 4 מיליארד דולרים. 

שעות ספורות לאחר הבכורה העולמית בתיאטרון הסיני בהוליווד הוזמנתי להקרנת העיתונאים הראשונה שערכו אולפני דיסני, לא לפני שהוחתמתי על הסכם סודיות שימנע ממני למסור פרטים, לפזר ספוילרים ברשתות החברתיות ובטח שלא לפרסם את הביקורת הזו - לפני השעה המיועדת. ולפני שנגיע לעלילה עצמה, הספוילר הברור מכולם הוא שהסרט ירסק קופות בלי למצמץ בסוף השבוע הזה. הכנסות מרכישות מקדימות של כרטיסים כבר נאמדות בארה"ב בכ-100 מיליון דולרים, והמומחים מעריכים שהסרט ישבור את השיא של "עולם היורה" מהקיץ הקודם ויהפוך את לאחד הרווחיים בהיסטוריה. ג'יימס קמרון, המלך של טבלת שוברי הקופות של כל הזמנים, במתח.

 

עוד על "הכוח מתעורר" ב-mako תרבות: 

ועכשיו לקצת ספוילרים (מינוריים)

עלילת הסרט (אזהרה, פרטים כלליים בלבד שהם בגדר ספוילר למי שרוצה לצפות מבלי לדעת דבר) ממשיכה כשלושה עשורים אחרי מאורעות "שובו של הג'די", השלישי בטרילוגיה המקורית שהחלה ב-1977 והפרק השישי הכרונולוגי באירועי "מלחמת הכוכבים", עם טייס כוחות המרד פּוֹ דמרון (אוסקר אייזק) שנופל בשבי כוחות האפל שמנהיג סנוֹק (אנדי סרקיס), אבל מוצא בעל ברית בדמות חיל אימפריה (ג'ון בויאגה) שסרח ומחליט להצטרף למרד, ובעצמו חובר לסוחרת בשם ריי (דייזי רידלי) בכוכב השומם ג'אקוּ. השניים יוצאים עם הדרואיד BB-8 לסייע במאמצים לאתר את מקום הימצאו של לוק סקייווקר (מארק האמיל) שנעלם ויחד הם גם מתאחדים במהרה עם האן סולו – הריסון פורד בקאמבק מופתי – והעזר שנגדו, צ'ובאקה, בהרפתקאה מלהיבה המשלבת את הכוכבים החדשים עם הותיקים, כולל ליאה (קרי פישר) שמעתה מוצגת בתור גנרלית צבאית יותר מאשר נסיכה.

ב"מלחמת הכוכבים" של המאה ה-21 אי אפשר להתעלם מהליהוק המגוון שנבחר ולא במקרה וכולל בתפקידים הראשיים של הסרט את בויאגה השחור ורידלי הבריטית בתפקיד נשי עוצמתי שנותן פייט לנסיכה ליאה. אפילו דמותו הרובוטית של BB-8 משתלבת בהצלחה ומצליחה לכבוש כתשובה ל-R2D2 ו-C3PO האהובים מהטרילוגיה המקורית. גם הם, כמו הכוכבים הותיקים, הצליחו לגרום לצופים בהקרנה לצחוק, למחוא כפיים, לפעור פה ולעודד אותם כמו שרק גיקים אמריקאים יודעים. 

תמהיל הדמויות בעלילת הסרט שנשמר תחת מעטה חשאיות יוצא דופן מצד דיסני הוא למעשה הסיפור הגדול של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר", כשהישן והחדש מתחברים במידה המדויקת שמעריצי סטאר וורז דורשים. אם קודם היו ספקות שהופעותיהם של פורד, קרי פישר ומארק האמיל מהטרילוגיה המקורית, תהיינה סימבוליות ונוסטלגיות, הרי שלכל אחד מהם חלק מכריע ואינטגרלי בעלילה החדשה, תוך שגם צוות השחקנים הטרי, אותו מובילים בויאגה, אדם דרייבר ("בנות") ורידלי בת ה-23 האלמונית שזהו אחד מתפקידיה הראשונים, וללא ספק זה שיהפוך אותה בין לילה לכוכבת, יעורר אמפתיה מיידית והזדהות בקרב המעריצים המושבעים.

נראה כי הסרט החדש, שהוא רק יריית הפתיחה לסרטים נוספים מבית היוצר של סרטי לוקאס ודיסני כחלק מיקום התוכן של "מלחמת הכוכבים", מצליח להאפיל על הטרילוגיה שהחלה בסוף שנות ה-90 בכיכובם של נטלי פורטמן, ליאם ניסן והיידן כריסטיאנסן, והשאירה טעם מר בפה של המעריצים והמבקרים. "הכוח מתעורר" יתפס כיותר נאמן למקור מבלי להתאמץ יותר מידי בסטייל, בתסרוקות משוגעות (פורטמן המסכנה סחבה הרבה על ראשה ופניה כדי לנסות ולייצר תחרות לצמות המלופפות בצידי הראש של הנסיכה ליאה שהפכו לאגדה) או לגרור את הצופה למסע אחורה בזמן על שורשי הסכסוך הגלקטי. הפרק השביעי ממשיך הלאה עם הנרטיב המוכר ובמקביל מצליח לקבל בסבר פנים יפות את הדמויות החדשות.

מי שמחכה כבר לנשום לרווחה בתקווה שהסרט יתקבל באהבה על ידי הצופים (כי אחרת מה כל זה שווה) ובסכומי ההכנסות בקופות (כי אחרת מה כל זה באמת שווה) הוא הבמאי ג'יי. ג'יי. אברהמס שעל כתפיו המשקל הכבד של החייאת המותג. אף כי בקידום היחצ"ני נשמר קור רוח מהול בזחיחות, בראיון בתחילת השבוע לתכנית "60 דקות" הודה המפיק סטיבן שפילברג כי בן טיפוחיו אברהמס "מבועת מהלחץ שמופעל עליו להחזיר לדיסני את ההוצאות הכספיות ברכישת התאגיד מג'ורג' לוקאס".

בדיסני לא בחלו באמצעים וגם הם מחכים לתחילת השבוע הבא עם כותרות הניצחון שלבטח יקראו כי "הטירוף היה גדול משיכלו לחזות". מחלקת יחסי הציבור של הסרט שברה שיאים בקמפיין הזה, שככל הנראה יותיר את חותמו על עולם השיווק כמו על עולם הקולנוע. כך לדוגמא "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" קיבל בחודשיים האחרונים לא פחות מ-450 אזכורים בתכניות שונות ברשת הטלוויזיה ABC השייכת לחברת דיסני. לא רק בתכניות האירוח היומיות או הליליות, אלא גם בסדרות שכולנו מכירים. אחרת למה שכוכבות "סקנדל" ו"המדריך לרוצח" קרי וושינגטון וויולה דיוויס יאמרו בפרומואים לסדרות המצליחות שלהן כמה הן מצפות ל"מלחמת הכוכבים" ויתרפקו על זכרונותיהן האישיים מהצפייה בטרילוגיה המקורית.

לכל אלו שבסוף השבוע הקרוב מתכוננים לעטות את תחפושת סטאר וורז המועדפת עליהם, לייחל לסרט מוצלח ולשאת את התפילה “May The Force Be With You”, נכונה חוויה אדירה.