"הרעיון היה להביא לקתרזיס אישי של סטאלון עם בנו"

"כשעבדתי עם סילבסטר סטאלון, הנחיתי אותו להתעלות מעל רוקי. רציתי שיגיע לרמה של להבין מה עבר עליו במשך ארבעה עשורים - ניצחונות והפסדים, היחסים הרעועים עם בנו, כי החוויות הללו משנות אותנו והצופה לא יקבל את אותו רוקי, אלא אדם שעבר כברת דרך, לטוב ולרע. סטאלון היה עדיין באבל על בנו שמת באופן פתאומי לפני מספר שנים ואין דבר נורא מזה עבור הורה, לרבות רגשות האשם האם הוא יכול להציל אותו. דרך 'קריד' הוא זכה להשלמה עם האבהות שלו למען ילדיו האחרים".

"בהתחלה, סטאלון אמר אינסטינקטיבית שהוא לא מוכן לגעת בפצע הזה. אבל דווקא כשעבדנו על הדמות והקשר הטעון עם אדוניס קריד (מייקל ב. ג'ורדן – ד.כ), קראנו את הטקסט לסצנה בין השניים, כשהרעיון היה גם להביא לקתרזיס אישי של סטאלון עם בנו. החיפוש אחר סיבה להמשיך לחיות האפיל על האבדות שהוא והדמות חוו, ומסע ההעצמה גבר על הצער, זה לא רק עוד בולשיט רגשי של שחקן שמספק את עצמו".

"אלבום כמו 'Lemonade' היא לא הייתה מסוגלת לעשות לפני שעבדנו יחד"

"הייתי יום אחד על סט צילומים כלשהו, כשלפתע אני מקבלת שיחה מביונסה שמספרת לי על שיר חדש שלה שיצא לרדיו, 'Single Ladies', ומסבירה לי שהאלבום כולו נכתב הודות לטכניקה שלי. בעבודה איתה (על הסרט "קאדילק רקורדס", בו גילמה את אטה ג'יימס – ד.כ) היא דיברה על כל הדברים שהעיבו עליה כשחורה שגדלה בדרום, והדרך להתכונן לקראת הסרטים הללו, שבהן היא גם שרה, הייתה לפרק את טקסט השירה למונולוגים. לא הסכמתי שהיא תשיר לפני שתפצח את המלל ותבין לעומק את המשמעות של כל שיר". 

"לא חסרות נסיכות פופ שבאות והולכות מעולם המשחק, אבל בעקבות הסרטים ההם היא התעצמה, הבינה את הכוח שלה לשנות את העולם והפכה למעשה לאייקון שאנחנו מכירים כיום. אלבום כמו 'Lemonade' היא לא הייתה מסוגלת לעשות לפני שעבדנו יחד. אתה מבין שביונסה ישבה בכורסא שאתה יושב עליה כעת ומתחילה לשיר בפניי במהלך סשן? במקום שאשלם לצפות בה בהופעה היא שילמה לי והופיעה בפניי – יש לי את העבודה הכי טובה בעולם!".

"גם כשהייתה לשרליז סצנת עירום – זה לא עניין אותה"

"שרליז תרון השתנתה רק פיזית כדי להיראות כמו הדמות (של הרוצחת הסדרתית ב'מונסטר' - ד.כ). עוד כשהיא נבחנה, זה היה לא רק להצטיין באודישן עבור המלהקים אלא גם להיראות כמו הדמות. גם כשהיא שיחקה לפני כן ב'מלכודת לפרקליט' והייתה לה סצנת עירום - זה לא עניין אותה, היא רצתה להבין לליבה של הדמות ואמרה שהיא באה בראש ובראשונה לשחק. שרליז תמיד נתנה כל מה שהיה לה בסדנאות, גם בתחילת הדרך כשהיא הייתה מרוששת וגרה בדירת חדר, ולכן הצליחה".

 

 "הגעתי עם האלי ברי להבנה ששדיים הם מקור לתזונת תינוקות ולא כלי משחק לגברים"

"כשהאלי צלצלה אליי, היא אמרה שקיבלה את המספר מהסוכנים שלה וביקשה שנעבוד יחד. היא הגיעה לביתי בלי גלאם, בלי איפור ועם מכנסי טריינינג. אף אחד לא מגיע לפה מלווה בפמליה, אם כבר היחידים שיכולים להשתרך מאחוריהם הם צלמי הפפראצי המרגיזים שלפעמים אורבים בכניסה. הפעם הראשונה שעבדנו יחד הייתה לקראת הסרט 'דג חרב' בו שיחקה לצד יו ג'קמן, והייתה לה סצנה טופלס שהרתיעה אותה. הגענו יחד להבנה ששדיים הם מקור לתזונת תינוקות, זו הסיבה היחידה שהם קיימים ולא ככלי משחק לגברים שמשתגעים כשהם רואים אותם. אמרתי לה שזה מקור הכוח מול מישהו כמו יו, ובן רגע היא פשטה את חולצתה בפניי והרגישה טוב עם עצמה. היה לה כיף, זה לא מהמקרים ששחקנים אומרים שהם היו צריכים לשתות משהו לפני שהם מצלמים סצנת עירום".

"גם ב'מונסטר בול' הייתה לה סצנת מין פרובוקטיבית עם בילי בוב ת'ורנטון. פירשתי זאת עבור הדמות שלה כמשהו שהיא מוכרחה בגלל הסבל שיש בחייה, ובאמת בסרט היא מאלתרת את המשפט 'תגרום לי להרגיש טוב' - שהגיע מאחד הסשנים שלנו. באותו רגע הסקס עוזר לה לשרוד ולהשתחרר באמצעות אורגזמה".

 

"ג'ארד לטו הוא אחד האנשים הכי מעניינים שאי פעם פגשתי, הוא חד אבחנה"

"אני עובדת עם דיוויד אייר (במאי "יחידת המתאבדים" – ד.כ) כבר 12 שנים מאז התחיל לביים. הוא הגיע מקולנוע עצמאי לסרט עתיר תקציב הזה, כשהדמויות כולן הם נבלי על שבעצם שיוועו למפלט מעברם המורכב. דברים רעים קרו להם ולכן הם היו רעים - שם הם יכלו להשיב לעצמם את הכוח, כנ"ל הג'וקר. ג'ארד (לטו – ד.כ) הוא אחד האנשים הכי מעניינים שאי פעם פגשתי, כי הוא מאוד אוהב לבחון אנשים והוא חד אבחנה. האמנות אצלו היא טהורה, כמו גם במוסיקה שלו - הוא מחפש לחקור מבלי לשפוט או להתעסק במה יגידו אנשים. כשאתה מחפש משהו אחד אתה מוצא דבר מה אחר ואלו החיים".

 

"זה נון אישיו שיש לגל מבטא, העיקר שהיא שחקנית טובה"

"גל מאוד פתוחה ובפעם הראשונה כשנפגשנו בסדנה בתל אביב נאמר לי שאין לה הרבה ניסיון במשחק. שאלתי אותה שאלות עמוקות בפני הקהל והיא לא נחבאה אל הכלים. היא פתחה הכל, וזה מה שבא לידי ביטוי בעבודה. היא מוכנה לקבל הנחיות. עבדתי עם הרבה אנשים לפני שנהפכו לכוכבים גדולים - בין אם ג'ייק ג'ילנהול או ג'יימס פרנקו - וזה מתחיל בזמינות שלך כאדם שעושה אותך לאמן. לרוב, מי שמגיעה מדוגמנות לא מצליחה במשחק כי היא רגילה לעמוד בפוזה ושכולם יביטו, אין שם חשיפה אמיתית ולא משתמשים במוח. ולא חסרים פרצופים יפים בהוליווד, אבל אני לא מופתעת לרגע מההצלחה הגדולה שלה כי הבסיס שלה היה נכון. זה נון אישיו שיש לה מבטא, למשל. זה לא משחק עניין, העיקר שהיא שחקנית טובה".

"הוליווד היא לא המכונה נטולת הרגשות שאנשים חושבים - מי שמצליח פה הוא מי שעומד בתו תקן המצוינות אליו שואפים. בכל מסעדה באל.איי תיתקל בחתיכים וחתיכות שחולמים להיות שחקנים אבל הם נשארים מלצרים כי הם לא משקיעים את העבודה. רק הלמידה מובילה אותך לסיכונים והימורים כי אם לא תיקח את הצ'אנס, מה נשאר? מי שמתקבע על 'מה יגידו' או 'מה יקרה אם ייכשל' לא יצליח לעולם, במשחק ובכלל".

 

איוונה צ'בק מגיעה לישראל בהזמנת היפרמדיה. לרכישת כרטיסים לכיתת האמן והסדנה של צ'בק שתתקיים ב-22 בדצמבר בסינמטק תל אביב: www.chubbuck.co.il