14. לארה קרופט – "טומב ריידר"

תגידו מה שתגידו על פיצ'ר בהשראת משחק מחשב (ומה שלא תגידו, אנחנו כבר אמרנו את זה), אנג'לינה ג'ולי יצרה את אחת מגיבורות האקשן הבלתי נשכחות של הקולנוע, גם אם מה שנזכור כנראה הוא שילוב של ציצים וצמה. היופי בקרופט הוא שהיא גונבת לא כי היא צריכה וגם לא בשביל העניים, אלא סתם בשביל הספורט, ועדיין רוב האקשן בסרט בכלל לא קשור בגניבה שהיא ביצעה, אלא בניסיון להשיג בחזרה חפץ שגנב אביה ז"ל שיכול לשנות את מסלולו של הזמן. הכל בשביל סצנה חד פעמית בין ג'ון ווייט לג'ולי, שהיא ככל הנראה גם הפעם האחרונה בה השניים החליפו מילה.

13. קאט וומן – "עלייתו של האביר האפל"

הרבה וריאציות של קאט וומן ראה מסך הכסף, ורובן ככולן נוטות לדביליות. מדוע? ככל הנראה כי קאט וומן, לעומת באטמן, באמת תפסה את עצמה כחתול ונטתה להתנהג ממש כמו אחד, כולל הקולות הגרוניים, ואין דרך חיננית לעשות את זה אחרי גיל חמש. בסרטו הסופר אפל של כריסטופר נולן הוחלט לפחות לוותר על הנדבך יורק כדורי הפרווה של הגיבורה, ולהפוך אותה פשוט ללוחמת בתחפושת, כמו כל הגיבורים שאינם צבי נינג'ה. האם אן הת'וואי הייתה הבחירה האולטימטיבית לגילום לוחמת הלילה הקשוחה והנקמנית הזו? זה כבר סיפור אחר לגמרי.

12. ניקיטה - "ניקיטה"

אין מה להגיד, לוק בסון יודע לייצר גיבורות שהכינוי באד-אס קטן עליהן. הוא לא רק הצליח להפוך את דמותה של נטלי פורטמן ב"לאון" – ילדה בת 12 שמגייסת רוצח שכיר לנקום את מותו של הוריה - למפחידה, אלא גם ברא את דמותה המיתולוגית של ניקיטה, פושעת צעירה ומסוממת שנכלאת והממשלה מזייפת את מותה על מנת לגייס אותה כמרגלת ובעיקר רוצחת עבור שירותים החשאיים. ניקיטה הופכת למכונת אלימות קרה ויעילה, עד שהיא פוגשת את "המנקה", ומבינה שאף פעם לא תוכל להיות כמותו.

11. היט גירל – "קיק אס"

היט גירל, או מנדי מקרידי, מאומנת מילדות ללוחמה בשטח בנוי. אביה הביולוגי הושעה משירות במשטרת ניו-יורק לאחר שהופלל על סחר בסמים. טכנית, מנדי אמנם הועברה לחסותו של השותף של האב במשטרה אך בפועל, אביה הנמלט מאמן אותה ליום פקודה, בו יוכלו לנקום יחד בנבל שהפליל אותו. כך, בעוד שגיבור הסרט, דייב ליזווסקי החננה, מנסה ומנסה להיות גיבור על בלא הצלחה (לא כולם אומה ת'ורמן – לפעמים בגד גוף זה פשוט לא מספיק), היט גירל מחסלת לבדה חדר מלא בבריונים עוד לפני שהגיעה לגיל ההתבגרות. היט גירל, אגב, עוררה לא מעט מחלוקות בציבור, שמחה על הצגתה של ילדה קטנה הורגת בני אדם. כי כשגברים מבוגרים עושים את זה, זה פשוט הרבה יותר טוב.

10. צ'רי דארלינג – "פלאנט טרור"

צ'רי דארלינג הייתה יכולה להיווצר רק ברגע שבו טרנטינו ורודריגז החליטו ללכת עד הסוף עם אהבתם לבי-מוביז. כיאה לשמה, צ'רי היא רקדנית, ולא בברודוויי. היא נקלעת לתאונת דרכים בה היא מאבדת את רגלה וזוכה בהמשך לתחליף הולם בדמות תותב קלצ'ניקוב. בשהותה בבית החולים היא מגלה שחצי מהעיירה שבה היא מתגוררת מאושפזת במצב של זומביאדה מתקדמת. יחד עם האקס שלה יוצאת דארלינג למסע הרג נרחב של האחראיים על המצב – מי אם לא הצבא האמריקאי, שהחליט שלא נורא להקריב כמה אזרחים כדי לבדוק כמה נזק נשק ביולוגי כבר יכול לעשות.

9. הכלה – "להרוג את ביל"

הסצינה הפותחת של קיל ביל, כהרגלו של טרנטינו, נחקקה היטב בזיכרון הקולנועי. הכלה, שידועה בעיקר כך למרות ששמה הוא למעשה ביאטריס קידו, שרועה מדממת וחבולה בשמלת כלה והינומה לראשה ומנהלת דיאלוג עם ביל, שככל הנראה יורה בבתם המשותפת. לרוב הנשים גם הרס השמלה היה מספיק כדי לצאת למסע נקמה מגואל בדם, אבל קידו צריכה להתמודד לא רק עם ביל, אלא גם עם מאהבתו הסאדיסטית ואפילו עם האח האמון על טיפולה בבית החולים אבל מסרסר אותה כשהיא שרויה בתרדמת. בקיצור, גם אתן הייתן הולכות להרוג את ביל והחבורה בחרב (כי אקדח זה פשוט לא מספיק אישי).

8. קלריס סטרלינג – "שתיקת הכבשים"

במבט ראשון קלריס סטרלינג לא נראית כמו הכסחנית הטיפוסית, בין השאר כי היא מתלבשת כמו ג'רי סיינפלד. ונכון, גם במבט שני ועם חליפת עבודה היא לא תרדוף אתכם בחלומות. אבל האמת היא שסטרלינג מתמודדת עם אחת הדמויות המאיימות ביותר בהיסטוריה של הקולנוע, והיא לא נשברת אפילו לרגע. ככל שד"ר לקטר מנסה לסדוק את חוסנה, כך היא מתחזקת, עד כדי כך שהיא מצליחה להכניע לבדה את באפלו ביל – פושע שאולי איננו נוהג לאכול את קורבנותיו, אבל גם ללבוש אותם לא בדיוק הופך אותו לפעיל בצלב האדום.

7. האחות רצ'ד – "קן הקוקייה"

לא משנה מה כואב לכם, תעשו בחכמה אם תעדיפו לנשוך שפתיים ולשתוק מאשר לקבל טיפול מכל מוסד שמעסיק את האחות מילדרד רצ'ד. האחות מסרטו המופתי של מילוש פורמן אמונה על מחלקת פגועי הנפש, משליטה טרור בכל מטופליה ומושלת ביד ברזל במחלקה שמי שנכנס אליה כבר איננו יוצא. כשמק'מרפי, בגילומו הניצח של ניקולסון, מנסה למרוד בסדר הקשה של המחלקה (זהירות, ספוילר), היא מביאה לכך שיבצעו בו לובוטומיה שמשתקת כמעט לגמרי את מוחו.

6. טריניטי – "מטריקס"

בתוך חבורת האנשים לובשי השחורים שמגלים לניאו כי כל המציאות שהכיר היא פיקציה וכי הוא האחד שיכול לנפץ את הבועה, טריניטי היא כנראה הליווי הצמוד ביותר שלו, ולא בכדי – היא מצילה אותו כמעט כל פעם. טריניטי היא האקרית, והיא הראשונה שיוצרת קשר עם ניאו בתוך המטריקס. ההנחה שניאו הוא האחד, כלומר היחיד שיכול לכוחו של המטריקס, מתאמתת כשטריניטי מתוודה שהנבואה הייתה שהיא תתאהב באחד, וזה מה שקרה. חוץ מזה, היא המציאה את את תנוחת הלימבו חסינת הכדורים והורידה לבד שתי מחלקות של שוטרים. קלאסי.

5. שרה קונור – "שליחות קטלנית"

כשאנחנו פוגשים לראשונה את שרה קונור, מדובר במלצרית לא מוצלחת במיוחד שהקונספט שלה להישרדות הוא לעשות מספיק טיפים כדי לשלם על תחבורה ציבורית. אלא שאז מגיע הטרמינייטור, שליח המכונות מהעתיד, במטרה לחסל אותה. למה? כי בנה, שטרם נולד, עתיד להוביל את המרד האנושי נגד המכונות. קונור מצליחה לברוח, אבל נשארת השורדת היחידה מקורבנות הטרמינייטור. רק בסרט ההמשך, אחרי שלוש-עשרה שנה של אימונים, קונור הופכת ללוחמת קומנדו מיומנת שרק ממתינה ליום פקודה כדי לאמן את בנה, ג'ון קונור הצעיר, איך לשרוד תחת מצור ולהציל בסופו של דבר את האנושות.

4. קת'רין טראמל – "אינסטינקט בסיסי"

טראמל היא ההוכחה שלא משנה מה ההישגים שלך, העולם כנראה יזכור אותך בתור הבלונדינית שפישקה רגליים במיני לבנה; וזאת גם אם את נבלית-על-חלל. כיום קשה למצוא מישהו שזוכר כי טראמל הוכתרה לאחת מדמויות הקולנוע האכזריות והמחלחלות, צעד וחצי מחניבעל לקטר. המיליונרית היפהפייה נוהגת לפרסם רומני-פשע שפחות או יותר חושפים את פשעיה שלה, ביניהם יועץ הקולג' שלה וככל הנראה גם הוריה, מקסים. מצד שני, אם חוקר המשטרה מחליק לה את זה, מה יגידו אזובי הספה?

3. ליסבת סלאנדר – "נערה עם קעקוע דרקון"

הכסחנית הבאה בסדרת פנטזיות הנקמה על התעללויות מיניות היא ההאקרית הפנקיסטית השוודית. "נערה עם קעקוע דרקון" עוסק בעניין הנקמה האמורה מזוויות שונות, אך הגרפית ביותר היא כנראה זו של סלאנדר. הבחורה והצעירה והמשונה למראה נאנסת על ידי קצין מבחן שאינו יודע שהיא מצלמת אותו. לאחר מכן היא יורה בו באקדח הלם, אונסת אותו עם דילדו ומקעקעת על חזהו "אני חזיר, סאדיסט וסוטה". לא פלא שהיא לא נתרעת כשהיא והעיתונאי מיכאל בלומקוויסט מתחילים להתחקות אחר עקבותיו של רוצח נשים סדרתי ואלים.

2. היילי – "הארד קנדי"

את רכבת ההרים הפסיכולוגית שעוברים הצופים בהארד קנדי צריך לייחס בראש ובראשונה לחשיפה ההדרגתית והמבהילה למדי של היילי, מילדה תמימה לבאד-אסית רצינית, לעיתים על גבול הסאדיסטית. היילי בת ה-14 פוגשת את ג'ף בן ה-32 בבית קפה כפי שקבעו אחרי צ'אט באינטרנט. הסיטואציה זועקת פדופיליה ויחסי האב-כבש מובהקים יותר מאשר בכיפה אדומה, בעיקר כשהיילי מסכימה לבוא להאזין למוזיקה אצל ג'ף. אלא שכל הדינמיקה השחוקה הזו מתהפכת דווקא בדירתו של ג'ף, כשהוא מבין שהילדה התמימה שהביא הביתה טמנה לו את המלכודת של חייו.

1. אלן ריפלי – "הנוסע השמיני"

אין ולא תהיה כסחנית כמו אלן ריפלי, כוכבת "הנוסע השמיני". הקצינה האסטרונאוטית, המשרתת על מעבורת חלל בבעלות מגה-קואופרטיב אמריקאי, לא רק מאבדת את הקולגות הקשוחים שנופלים זה באחר זה ובמיתות מעוררות חלחלה בדרגות שונות, אלא גם צריכה להתמודד לבדה, בסוף כל התהליך הזה, עם החייזר הרצחני. אמנם קלישאת הקאט פייט השחוקה עולה כשמתברר שהחייזר הוא נקבה וריפלי אף משתמשת בזעקת קרב הידועה "קאם און, ביצ'!", אבל לפחות כמו בכל קייט פייט טוב, זה לא נגמר עד שכלבה אחת נשאבת לחלל.