אחרי שסוקר מכל עבר, החליטו בחדשות "פוקס" לתת נקודת מבט קצת שונה על הסרט "לשבור את הקרח", וזה יצא אפילו יותר נורא ממה שאתם חושבים.

בתכנית הטלוויזיה של הרשת, "Fox and Friends", נטען כי דיסני פוגעת בגברים כשהיא מעצימה בנות על חשבון הדמויות הגבריות בסרט. המגיש, סטיב נוקי, ציין כי שתי הדמויות הגבריות: כריסטוף והאנס מוצגים כ"טיפשים" ו"רשעים", בזמן שהנשים גונבות את ההצגה. נוקי הדגים את התזה שלו על ידי הצגת סצנות כמו זו בה כריסטוף אומר כי כל הגברים מחטטים באף והטוויסט המפתיע *ספוילר*: הגילוי כי האנס הוא לא באמת הנסיך שאנה חשבה שהוא והוא בכלל מעוניין בממלכה לעצמו.

 

דוקי, שנראה מזועזע מהתכנים הקשים, שואל את המרואיינת שלו, פני ניינס - נשיאת קבוצה נוצרית שמרנית בשם "Concerned Women For America" - "איזה סוג מסר זה מעביר לילדים שלנו?". ניינס, מצידה, מפילה את האשמה על תעשיית הקולנוע: "זה לא רק דיסני, זו הוליווד שלעיתים קרובות מעבירה את המסר שגברים הם יצורים נחותים, טיפשים, שהם מפריעים בדרך והתרומה היחידה שלהם למשפחה היא המשכורת. זה לא נכון... אנחנו רוצים שהבנים שלנו ידעו שהם חשובים. אנחנו רוצים לגדל גיבורים. אנחנו רוצים לגדל גברים אמתיים שיישארו עם המשפחות שלה ויהיו אבות טובים".

ספק אם הביקורת הזו תשפיע במעט על אימפרית "לשבור את הקרח", מה שכן, החיים בכוכב בו ניינס חיה, הם ללא ספק רחוקים מזה שלנו. רק לפי חודשים חשפו המסמכים ממחשבי סוני, ש(גם) בהוליווד נשים מרוויחות הרבה פחות מגברים. אולי אפשר להציע ל"פוקס" להגיש משדר מיוחד כל פעם שאישה מוצגת בסרט כלשהו כטיפשה.

עוד ב-mako תרבות: