האם שמעתם פעם על הסרט "החדר" (The Room)? לא, אנחנו לא מדברים על זה המוצלח בכיכובה של ברי לארסון (שבכלל קוראים לו "חדר", אבל לא נתקטנן), אלא על יצירה מפוארת בכישלונה של טומי וויסו משנת 2003, שנחשבת על ידי רבים לסרט הגרוע בכל הזמנים. כעת, הסרט זוכה ל"עדנה מחודשת" (אם אפשר לקרוא לזה ככה) כשג'יימס פרנקו וחבריו הקומיקאים מביאים את הסיפור שמאחורי יצירת הסרט לאקרנים של 2017.

אמנם כבר ב-2013 סקרנו את הסיפור שמאחורי הקאלטיות סביב "החדר", אבל הנה קצת רקע למען אלה שפספסו: עלילת הסרט היא די גנרית, אם להודות - ג'וני (וויסו) הוא בנקאי מצליח שחי באושר עם ארוסתו, ליסה, עד שיום אחד היא משתעממת ממנו ומחליטה לפתות את ה-BFF שלו, מארק. משם, נאמר ביחסיות, דברים מתדרדרים די מהר. 

נכון לא ברור אם העלילה יותר משמימה או סתם מוזרה, אבל מה שיותר מטריד בכל הסיפור הזה הוא אפילו לא העובדה שוויסו כיהן על תקן הבמאי, התסריטאי, המפיק וכמובן הכוכב הראשי (!) של הסרט, אלא יכולות המשחק המינימליות עד לא קיימות שלו ושל שאר הקאסט, לצד תסריט הזוי במיוחד ועריכה נוראית. לראייה:

אז, לפני עשור, הסרט של היוצרים והקאסט האנונימי יצא בלוס אנג'לס, זכה לביקורות בודדות (גרועות, מן הסתם) והורד מהאקרנים לאחר כשבועיים, כשהרוויח 1,800 דולר בלבד. אבל קסם כלשהו קרה, ודווקא מעצם היותו גרוע בכל כך הרבה מובנים - משחק, עריכה, בימוי, תסריט, הפקה, ליהוק ובאופן כללי הנראות הביזארית שלי - הוא התעלה בכלל מעל לשיח של סרט טוב או רע (קלירלי, רע) והפך לקאלט בקרב חובבי הקולנוע, שערכו ערבי הקרנות של הסרט, עם אירוחים מזדמנים של השחקנים עצמם.

מי שכנראה לא הצליח לפספס הוא שחקן אחר - שיש שיערערו גם על כישורי המשחק שלו - ג'יימס פרנקו. השחקן החליט לקחת את האובססיה המוזרה ל"החדר" צעד אחד קדימה וליצור את "אמן האסונות" (The Disaster Artist) - סרט שיביא את הסיפור שמאחורי וויסו ועשיית "החדר" לפרונט. בטיזר הראשון לסרט, שעתיד לצאת ב-8 בדצמבר, אנחנו פוגשים את פרנקו בתפקיד וויסו, כשהוא מנסה לבצע את אחת הסצנות האיקוניות בסרט (אחת מיני רבות, יש לציין).

לצדו תמצאו בסרט עוד שלל כוכבים הוליוודים (קחו אוויר): סת רוגן, אליסון ברי ("GLOW"), ג'וש האצ'רסון ("משחקי הרעב"), זואי דויטש ("למה דווקא הוא"), ליזי קפלן ("ראיון סוף"), בריאן קרנסטון ("שובר שורות"), שרון סטון, זאק אפרון, דילן מינט ("13 סיבות"), קריסטן בל, אדם סקוט, ג'אד אפטאו, קייט אפטון, מלאני גריפית, חניבעל בורס, ג'יי ג'יי אברמס, זאק בראף, מייגן מולאלי ואחיו של ג'יימס, דייב פרנקו. חוץ מהם, יקפצו לבקר גם אנשי הסרט המקורי - גרג ססטרו (שגילם את מארק) וכמובן וויסו עצמו, שלא יפספס הזדמנות להופיע על המרקע.

בפרימיירה שנערכה פסטיבל "SXSW", "אמן האסונות" זכה למחיאות כפיים סוערות וביקורות מהללות באופן די גורף, כך שלנו נותר רק להחזיק אצבעות שהוא יגיע גם לארץ הקודש, ועד אז להמשיך לבהות בריפיט בכל הסרטונים מהסרט המקורי ולחכות להצצות חדשות ונוספות מזה החדש.

mako תרבות בפייסבוק