מה משותף לפיטר פן, פוקהנטוס, אלאדין ופינוקיו? כולם סרטים של דיסני, אבל גם בכולם חסרה דמות אם. אלו לא הדוגמאות היחידות לדמויות יתומות בסרטים של דיסני. בבמבי ומוצאים את נמו האמא נהרגה וב"טרזן" ו"פלונטר" האימא היא אם מאמצת.

"יש שני סיפורים שמסבירים את זה", חשף דון האן, המפיק של "מלפיסנט", "מלך האריות" ו"היפה והחיה" בראיון למגזין "גלמור". "הסיבה הראשונה היא מעשית ונובעת מכך שהסרטים הם באורך שמונים או תשעים דקות, והם ברובם סיפור התבגרות, הם מתארים יום אחד בחיים בהם הדמויות מתמודדות עם אחריות. סימבה בורח מהבית, אבל הוא חוזר. בקצרה, דמויות מתבגרות הרבה יותר מהר כשההורים שלהם מחוץ לתמונה. אמא של במבי נרצחת, אז הוא חייב להתבגר".

הסיבה היותר טרגית למחסור בדמויות אם היא, על פי האן, סיפר חייו של וולט דיסני. בשנת הארבעים קנה דיסני בית להוריו והתנור בבית היה מקולקל. הדליפה שנגרמה ממנו גרמה למות אימו. "מנהלת משק הבית שהגיעה בבוקר למחרת משכה את הוריו של דיסני לחצר. האב הובא לבית החולים והאם אינה הייתה בחיים". על פי האן, דיסני מעולם לא דיבר על אימו וכן אף אחד מעובדיו. "זו התיאוריה, אני לא פסיכולוג, אבל הוא נרדף על ידי זה. המחשבה שהוא אשם במותה של אמו היא טרגית", שיתף האן.