פיליפ סימור הופמן במשחקי הרעב (צילום: צילום מסך מתוך Youtube)
לא הוחלף בטכנולוגיה דיגיטלית | צילום: צילום מסך מתוך Youtube
מותו הטרגי של פיליפ סימור הופמן בפברואר האחרון, הותיר אחריו בעיה לא פשוט ליוצרי "משחקי הרעב: עורבני חקיין - חלק א'". הסרט, שמבוסס על הספר השלישי בטרילוגיית רבי המכר מאת סוזן קולינס, חולק לשני סרטים נפרדים שיוצגו ב-2014 וב-2015. פרנסיס לורנס (שביים את גם את הסרט הקודם בסדרה, "התלקחות") חשף במסיבת עיתונאים שנערכה בפסטיבל קאן, כי אין בכוונתו להשלים את החומרים שהופמן לא הספיק לצלם באמצעות טכנולוגיית מחשב, כפי שנטען בתחילת הדרך.

"תוכננו לנו 50 ימי צילום והספקנו לצלם 42 או 43 מתוכם. נשארו לו רק עוד 9, אבל רוב ההופעה שלו כבר צולמה", הסביר לורנס את ההחלטה לשנות את התסריט כך שיתאים לחומרים המצולמים. "היו מספר סצנות די משניות בכיכובו, שבסופו של דבר החלטנו להעביר לשחקנים אחרים. למרות שאף אחד לא החליף את פיל, הסיפור עדיין עבד". מפיקת הסרט, נינה ג'ייקובסון, הוסיפה: "אולי נתנו חלק מהשורות לדמויות אחרות, אבל רק אם הנסיבות איפשרו זאת, בלי לפגוע בכוונה המקורית של הסצנה".

סימור הופמן משחק בסרט את דמותו של פלוטארך הוונזבי, מנהל משחקי הרעב, שמתגלה כמנהיג המהפכה. זהותו של הוונזבי נחשפת בסוף הסרט השני ואמורה להפוך ליותר משמעותית בשני הסרטים האחרונים, כך לפחות לפי סדרת הספרים.

שני הסרטים הראשונים בסדרת "משחקי הרעב" הניבו מעל למיליארד וחצי דולר הכנסות. סדרת הספרים, עליהם מבוססים הסרטים, מכרה מעל ל-65 מיליון עותקים ברחבי העולם.