ריאן ג'ונסון (צילום: Larry Busacca, GettyImages IL)
הוא האיש. ריאן ג'ונסון עם אמילי בלאנט | צילום: Larry Busacca, GettyImages IL

זה היה סופ"ש סוער מאד לחובבי "מלחמת הכוכבים". צילומי הסרט הראשון בטרילוגיה החדשה (והשביעי בסך הכל), החלו ממש לאחרונה, אבל באולפני דיסני מביטים רחוק קדימה ומשלימים את בניית האימפריה שתשלוט במסכים בשנים הבאות. ביום שישי האחרון הפתיעו בדיסני את המעריצים, כשחשפו שג'יי ג'יי אברמס לא יהיה האיש שיביים את שני הסרטים הבאים. את המושכות האלה יקבל אחד הבמאים המבטיחים בדור החדש של הוליווד.

ריאן ג'ונסון בן ה-40 הוא האיש שנבחר לכתוב ולביים את "מלחמת הכוכבים 8", שמתוכנן לצאת ב-2017. עד לפני שנתיים הוא היה מוכר בזכות להיט האינדי "בריק" מ-2005, אבל אז גם המיינסטרים התאהב כש"לופר", מותחן המד"ב המעולה בכיכובם של ברוס וויליס וג'וזף גורדון-לוויט, יצא לאקרנים. מלבד שלושת הסרטים שביים (באמצע היה גם "האחים בלום" ב-2008), ישב ג'ונסון שלוש פעמים גם על כיסא הבמאי ב"שובר שורות" עטורת השבחים. "Ozymandias", הפרק ה-14 בעונה האחרונה של הסדרה אותו ביים ג'ונסון, נחשב לאחד הטובים ביותר בתולדותיה.

רם ברגמן (צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL)
הגיע לכוכבים. רם ברגמן | צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL

מי שקיבל חדשות מרגשות לא פחות היה המפיק הישראלי, רם ברגמן (45). היום אתם כבר יכולים לפנות אליו כאחד האנשים החשובים בגלקסיה. ברגמן, שהפיק את כל סרטיו של ג'ונסון בשנים האחרונות, בנוסף ללהיטי אינדי נוספים כמו "דון ג'ון", גדל גם הוא בתעשיית האינדי וכעת נבחר להפיק את הסרט השמיני והתשיעי בסדרת "מלחמת הכוכבים". ברגמן, יליד ראשון לציון, עבר לארה"ב ב-1991 לאחר שירותו הצבאי, הקים חברת הפקות והחל בדרך להגשמת החלום האמריקאי. "בתור מהגר לא הייתה לי ברירה", סיפר בראיון ל"וראייטי" ב-2005, "הייתי חייב להתחיל להפיק בעצמי. למדתי איך יוצרים סרט בתקציב אפסי, איך לגייס כסף, להפיק ולמכור אותו". לפחות לגבי הכסף, הפעם לא יהיו שום לברגמן שום בעיות. התקציב של "מלחמת הכוכבים" מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר לסרט.

כזכור, לפני כשנה וחצי רכשה דיסני את הזכויות למותג "מלחמת הכוכבים" מג'ורג' לוקאס בעסקת ענק של 4 מיליארד דולר. עשור אחרי סיומה של הטרילוגיה השנייה (והשנויה במחלוקת) של לוקאס, החליטו בדיסני להמציא את הסדרה מחדש עם גיבורים חדשים וקו עלילתי חדש, שיתקיימו 30 שנה אחרי סיום הטרילוגיה המקורית. שורה של כוכבים צעירים ומבטיחים לוהקו לככב בסרט החדש, ביניהם: לופיטה ניונגו (זוכת האוסקר ב-2014), אדם דרייבר, גוונדuליין כריסטי (בריאן ב"משחקי הכס") ואוסקר אייזק. לצידם ישובו למסך גם הכוכבים הוותיקים של הסדרה: מארק האמיל, הריסון פורד וקארי פישר.

כדי לעשות קצת סדר בבלאגן, הנה התכנית המלאה של דיסני לעולם "מלחמת הכוכבים" בשנים הקרובות:

"מלחמת הכוכבים 7" - 2015 (בבימויו של ג'יי ג'יי אברמס. לורנס קסדן ואברמס כתבו את התסריט)

סרט ספין אוף - 2016 (בבימויו של גארת אדוארדס, "גודזילה". ג'ורג' לוקאס וגארי וויטה יכתבו את התסריט)

"מלחמת הכוכבים 8" - 2017 (בימוי ותסריט: ריאן ג'ונסון)

סרט ספין אוף - 2018 (בבימויו של ג'וש טרנק, "כרוניקה בזמן אמת". ג'ורג' לוקאס יכתוב את התסריט

"מלחמת הכוכבים 9" - 2019 (ריאן ג'ונסון, ככל הנראה, יביים ויכתוב את התסריט)