כשלארס פון טרייר, הבמאי הדני הפרובוקטיבי, החל לשחרר חומרים ראשונים מתוך "ניפומנית" לפני כשנה, הפך הסרט לאחד הנושאים החמים בתעשייה. קיטונות של בוז, סקרנות, גועל, הסרט הצליח לגעת בכל רגש אפשרי אצל המבקרים, מלבד אדישות. נראה שבשבועיים האחרונים תואר "המזעזע הרשמי" עבר לסרט פרובוקטיבי אחר, כזה שלידו אפילו החומרים של פון טרייר מחווירים. 

"Wetlands", סרט גרמני שבמרכזו שחקנית צעירה בשם קרלה יורי, נכנס השבוע לתפוצה רחבה בבתי הקולנוע בעולם וההייפ סביבו מסרב להירגע. הסרט, שמבוסס על רב מכר פרובוקטיבי מאת שרלוט רוט בשם "אזורי לחות", מתמקד בקורותיה של הלן, צעירה אימפולסיבית עם אובססיה לנוזלי גוף וסלידה מהרגלי היגיינה. תאונת גילוח מזעזעת למדי גורמת לאישפוזה בבית החולים, שם מתחילים לצוף על פני השטח השדים שהיא נושאת עמה. כל זאת במקביל לקשר מיוחד שאותו היא מפתחת עם האח שמטפל בה ועם הוריה הגרושים.

עיקר הרעש שמעורר הסרט נעוץ, כאמור, בנטייתו להפוך לאנדרסטייטמנט את המונח "לא לרחם על הצופים". הסצנות הגרפיות במיוחד כוללות קלוז אפים על איברי מין, אוננות וכמו שתואר בביקורת בבאזפיד: כל נוזל גוף, נשי או גברי, שקיים בגוף האדם. רוצים את כל זה במשפט אחד? מפיקי הסרט הציבו אותו בפונט גדול על הפוסטר הרשמי שלהם: "הסרט הכי WTF ולא ראוי לצפייה בעבודה של השנה". 

 "נשים ראויות לסרטים דוחים משלהן", כתב דיוויד אדלסטין, מבקר הקולנוע של Vulture, "הסרט הזה הומצא כדי להפחיד את הפוריטנים ולהפוך את 'הלכלוך' לכיפי שוב", מסביר פיטר טראוורס ממגזין רולינג סטון, ושרה סטיוארט מהניו יורק פוסט מסכמת בקריצה: "תלמד, לארס פון טרייר, ככה עושים סרט חתרני ומצחיק על האובססיה הנשית לגופן ולסקס". ב" flavorwire", אגב, סיכמו בשלוש מילים: "סרט דוחה וחשוב".

אבל לא רק המבקרים מתלהבים מהסרט פורץ הגבולות. הסרט דל התקציב, שהופיע בפסטיבל סאנדנס האחרון, הרוויח עד כה למעלה מ-10 מיליון דולר בקופות העולם, כל זאת עוד לפני שהופץ בארצות הברית. הסיבה הברורה לכך היא ההצלחה של הספר שיצא ב-2008 ומכר 2 מיליון עותקים בגרמניה בלבד. לאחר שתורגם ויצא לאור בעשרות מדינות נוספות, זינק הספר לראש מצעד המכירות של אמאזון וקנה מיליוני מעריצים שרק חיכו לראות אותו על מסך גדול. לישראל "Wetlands" כנראה לא יגיע בעתיד הנראה לעין, אבל אם אתם בעלי קיבה חזקה מספיק, תוכלו למצוא אותו בקרוב בגרסת ה-DVD.