הבמאי זוכה פרס האוסקר, מאליק בנדג'לול, מת השבוע בגיל 36. סרטו של בנדג'לול, "מחפשים את שוגרמן", זכה בתואר "הסרט הדוקמנטרי הטוב ביותר" לשנת 2013 בטקס פרסי האקדמיה. בין היתר זכה גם בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר של בטקס ה"באפטא" וגם בשני פרסים בפסטיבל סאנדנס. אחיו של בנדג'לול, זואר, אישר ל-Associated Press שסיבת המוות היא התאבדות ושאחיו סבל לאחרונה מדיכאון.

"החיים לא תמיד קלים", אמר האח והוסיף שהידיעה על מות הבמאי הייתה הדבר הכי קשה איתו הוא נאלץ להתמודד. "אני לא יודע איך להתמודד עם זה. אני פשוט לא יודע".

"מחפשים את שוגרמן" היה סרט הבכורה של בנדג'לול. הסרט מספר את סיפורו של סיקסטו רודריגז, זמר ומלחין אמריקאי שנכשל במולדתו, אבל הפך לכוכב גדול בדרום אפריקה. "הוא היה יוצר סרטים מצויין ואנחנו נתגעגע אליו", כתב במאי הדוקו מייקל מור בטוויטר לאחר שהתבשר על מותו של בנדג'לול.

סימון צ'ין, שהפיק עם בנדג'לול את הסרט סיפר שראה אותו שבועיים לפני המקרה. "הוא היה מלא חיים, תקווה, אופטימיות ושמחה. דיברנו על שיתופי פעולה עתידיים. קשה לי לעכל את זה". צ'ין סיפר שלעבוד עם בנדג'לול היה כמו זכייה בפרס עבורו. "הוא מצא סיפור מדהים והיה לגמרי נחוש לעשות עמו צדק. העובדה שאף אחד לא האמין בו רק הפכה אותו לנחוש יותר".

סיקסטו רודריגז, הזמר אחריו עוקב הסרט, הוציא שני אלבומי פולק בשנות ה-70 שלא זכו להצלחה בארצות הברית. בדרום אפריקה הפך רודריגז לכוכב ענקי ושם נפוצה השמועה שהוא מת. במהלך שנות ה-90 גילו המעריצים שרודריגז חי והצליחו ליצור עימו קשר.