דיוויד הולמס (צילום: dailymail)
"הייתה שם תחושה של טרגדיה" | צילום: dailymail
מעריצי סדרת הסרטים המצליחה זוכרים ממנה בעיקר מאבקים בין הצד הטוב והצד הרע של עולם הקוסמים, אפקטים מושקעים וסיפור אהבה בין גאונה פוטוגנית לחנון ג'ינג'י מקסים. אבל מאחורי הקלעים של המותג שגלגל מיליארדי דולרים, מסתתר סיפור טראגי של פעלולן שחייו השתנו לנצח ברגע אחד של חישוב לא נכון.

דיוויד הולמס, שהיה בן 25 בתקופת צילומי "הארי פוטר ואוצרות המוות" ב-2009, התאמן על פעלול שבו היה אמור לעוף באוויר אחרי פיצוץ מבוקר, אבל תקלה גרמה לו להתנגש בעוצמה בקיר בגובה רב וליפול במהירות לקרקע באולפני ליווסדן שבבריטניה. כשהצוותים הרפואיים שהוזנקו למקום הגיעו אליו, התלונן הולמס שאינו יכול להרגיש את רגליו. כשהגיע לבית החולים התבשר ששבר את צווארו ושיישאר משותק למשך שארית חייו.

"כשנחתתי על המזרן, רץ אלי מנהל הפעלולים, תפס לי את היד וביקש שאלחץ את האצבעות שלו", נזכר הולמס בראיון שהעניק השבוע לדיילי מירור, "הצלחתי להזיז את הזרוע כדי לתפוס את היד שלו, אבל לא הצלחתי לכופף את האצבעות. הייתה שם תחושה של טרגדיה". הולמס, מתעמל מקצועי מגיל 6, עבר שרשרת שיקום ארוכה שבסופה נאלץ ללמוד כיצד לתפקד בכיסא גלגלים.

דיוויד הולמס (צילום: dailymail)
עם דניאל רדקליף על הסט | צילום: dailymail
אבל האדרנלין הוא כנראה מחלה שאי אפשר להיגמל ממנה באמת. כיום הולמס הוא לא פחות מאשר נהג מרוצים במכונית שהותאמה במיוחד לצרכיו. במסגרת סבב מיוחד לנכים הוא מגיע למהירויות של 240 קמ"ש בדרך לקו הסיום. חברת ההפקות שהקים לאחרונה עם שניים מחבריו, אפשרה לו לסגור מעגל ולשוב לתעשיית הקולנוע. הפעם בחליפה, רחוק מהסכנה.