לצד מצעד סרטי האיכות של עונת האוסקרים, שנוחתים עלינו בימים אלה בקצב מסחרר, צועד בראש רשימת שוברי הקופות של סוף דצמבר גם "ג'ק ריצ'ר", מותחן פשע בכיכובו של טום קרוז. ריצ'ר הוא דמות ספרותית, גיבורת סדרת ספרי המתח המצליחה של לי צ'יילד, שנודע בדרכיו הלא קונבנציונליות להגיע אל האמת בכל מחיר. והסרט החדש הנושא את שמו מבוסס על אחד מהספרים הראשונים בסדרה "One Shot", שראה אור ב-2005.

רוזמונד פייק בתחתונים
אה, עוד לא הגענו לקטע הזה?
עלילת הסרט מתארת את ניסיונו ג'ק ריצ'ר (קרוז), חוקר מקרי רצח חסר מעצורים, לנסות ולנקות את האיש ששכר אותו מאשמת רצח של חמישה אנשים באמצעות רובה צלפים. את מה שריצ'ר מנסה לעשות בכוח ברחובות, מנסה הלן רודין, עורכת דין צעירה שחוברת אליו, לעשות מול גורמי המשפט. לתפקיד המשנה לצידו של קרוז נבחרה הבריטית היפהפייה, רוזמונד פייק (33), שהולכת ותופסת מעמד של שחקנית מבוקשת בהוליווד בשנים האחרונות.

העיבוד הקולנועי לספר בבימויו של כריסטופר מקוורי העניק להלן תפקיד מרכזי, וגרם לפייק שלא להסס כשקיבלה את ההצעה להצטרף. "אני אוהבת את האופן שבו לי כותב את הדמויות הנשיות שלו", היא מסבירה, "בספר היו שלוש דמויות נשיות מרכזיות, שכריס החליט לאחד לדמות משמעותית אחת, מה שהיה מצוין עבורי. האמת היא שלי עצמו אהב מאד את הרעיון ואמר לנו שהוא מצטער שלא עשה זאת בעצמו בספר".

רוזמונד פייק וטום קרוז
פעם אחרונה: ספר לי למי אתה מצביע בבחירות
עכשיו, כשראית אותה בעצמך, את מרוצה מהגרסה הסופית של הסרט?
"באמת ראיתי את הסרט לראשונה לפני שבועיים, וכשיצאתי ממנו הרגשתי בהיי. חשבתי לעצמי: 'זה היה ממש מגניב', והוא גם השיג בדיוק את מה שכולנו רצינו. יש לי כל כך הרבה הערכה לכריסופטר מקוורי, שעשה כאן סרט באיכות וביופי הוויזואלי של מותחנים משנות ה-70, ובאותה מידה מצליח לשמור על הומור ואקשן איכותי. האלימות עצמה לא גרפית באופן קיצוני, אבל הרושם שמתקבל הוא שמדובר באנשים מאד מאד אכזריים, קרים ואלימים. הדרך שבה הוא צילם את סצנת הפתיחה האגרסיבית היא בדיוק מה שצריך כדי להכניס את הצופה לאווירה".

רוזמונד פייק סקסית
ואז הוא אומר שהוא קרא לילדה שלו סורי
מה את יכולה לספר לנו על התפקיד שלך בסרט?
"
הלן היא עורכת דין טיפוסית, כזאת שמאמינה שתמיד אפשר למצוא את הצדק אם מחפשים טוב מספיק. האמונה הזאת מביאה אותה לפעמים להגן גם על אנשים שביצעו מעשים קשים, בגלל הרצון לאפשר לכולם לזכות במשפט הוגן. במקרה הזה היא לוקחת על עצמה תיק של אדם שנחשד בירי חסר רחמים במקום ציבורי, ונראה כמו האשם האולטימטיבי. כל העיר רוצה שהאיש הזה יקבל את עונש המוות, אבל היא חושבת ומאמינה, שאם תחקור מספיק אולי יימצא פתרון שיציל אותו. כאן נכנס לתמונה צ'ק ריצ'ר, שאותו היא שוכרת כדי לעזור לה להשיג את מה שספרי החוקים לא יכולים".

רוזמונד פייק בג'ק ריצ'ר
די, תיכף גם תגידי לי שאת מאמינה בחייזרים
איך הייתה ההרגשה לעבוד לצד אחד מהכוכבים הגדולים של הוליווד?
"טום נורא נחמד. הוא מסתכל לך בעיניים ומצליח לתת את התחושה שהוא באמת מעניין בך. הוא ממוקד ותומך ומצחיק – ואחד שלא הולך מסביב. אם תשאל אותו משהו ישירות, תקבל תשובה חד משמעית. לא הייתה שום תחושת מסתורין או מופנמות ביחסים בינינו. אני באמת אוהבת אותו. הרגשתי מאד בנוח לצידו, הוא מקצוען, ואחד מהאנשים שבאמת מאוהבים במקצוע שלהם ולא רק מגיע לדפוק כרטיס וללכת. מה שהרשים אותי במיוחד היה שהוא מבצע את כל הפעלולים שלו בעצמו. אתה לא רואה כוכבים בסדר הגודל הזה קופצים בעצמם ממכונית דוהרת, ובסרט הזה אין שום כפילים, זה הכל טום".

רוזמונד פייק בהשקה
יאללה, זזתי לראיין את אלי זולטא
איך זה עבור שחקנית בריטית להתמודד עם דמויות אמריקאיות?

"אני משתפרת בזה. הרגשתי שבסרט הזה הכל התחבר אחרי הרבה עבודה. תוך כדי סצנות הדיבור שלי עבר לי בראש: 'מגניב, המבטא נשמע בדיוק כמו שרציתי'. ללמוד "אמריקאית" זה בדיוק כמו ללמוד שפה חדשה. צריך לשים לב לצלילים ולניואנסים הקטנים כאילו היה מדובר בצרפתית. הפה שלך זז בצורות לא רגילות, השרירים, הלשון, הכל. זאת הפעם הראשונה שבה הרגשתי כמו אמריקאית מבטן ומלידה, כאילו שאם הייתי מסתכלת על הסרט מבחוץ מבלי לדעת את המוצא שלי, הייתי באמת מאמינה שהלן היא אמריקאית".

ג'ק ריצ'ר גרף מעל 15 מיליון דולר בסופ"ש הראשון להקרנתו בארצות הברית. לישראל הוא צפוי להגיע כבר ביום חמישי הקרוב, אז תוכלו לשפוט בעצמכם אם האנגלית של רוזמונד טובה כמו הפעלולים של טום.