קטע מתוך הסרט מתחיל ב-1:40

בלוס אנג'לס החמימה המשיכו גם הבוקר (ראשון) להעניק פרסים לסרטים הגדולים והמוכרים של השנה החולפת, בזמן שביוטה הקפואה עלו היוצרים הצעירים שעליהם עוד נדבר הרבה בשנה הבאה. פסטיבל סאנדנס ה-36 סגר עשרה ימים של קולנוע עצמאי מצוין, שכלל כמו תמיד שורה של סרטים עטורי שבחים, תגליות וגם הקרנת פתע של אחד הסרטים השערורייתיים של השנה: "נימפומנית" של לארס פון טרייר.

whiplash (צילום: Sundance Official Site)
לתופף עד הקצה. Whiplash | צילום: Sundance Official Site
המנצח הגדול של הפסטיבל השנה הוא "Whiplash", סרטו השני של הבמאי דמיאן צ'יזל, שזכה בפרס השופטים בקטגוריית הדרמה וגם בפרס בחירת הקהל. העלילה מתארת את סיפורו של אנדרו, מתופף בן 19, שמתקבל לאחד מבתי הספר הקשוחים ביותר במנהטן. דמותו של אביו, תסריטאי כושל, והחשש ממלכודת הבינוניות, דוחפים אותו לקיצוניות בניסיון להפוך לטוב ביותר. אם הלחץ הזה לא מספיק, המורה הראשי האכזרי של בית הספר לא מתכוון לעצור בדחיפה שלו אל הקצה כדי למצות את הפוטנציאל. בסרט מככבים מיילס טלר (שזכה בפרס המשחק לפני שנה) וג'יי.קיי סימונס. הסרט היה גם הראשון מבין משתתפי הפסטיבל השנה שנרכש להפצה ברחבי ארה"ב.

בפרס בחירת השופטים לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר זכה "Rich Hill", המתעד את סיפורם של שלושה נערים בעיירה זעירה ליד מיזורי: אנדרו, הארלי ואפאצ'י. השלושה מנסים למצוא דרך לפרוץ דרך לתקווה בתוך המציאות העגומה והמנותקת של ביתם, מקום שבו החלום הגדול באמת הוא להצליח לעזוב למציאות טובה יותר.

whiplash (צילום: Sundance Official Site)
מה ישבר קודם: הבינוניות או הרוח? | צילום: Sundance Official Site
פרסים בולטים נוספים הוענקו לבמאי ג'סטין סימיאן ("פריצת השנה") על "Dear White People", סאטירה המתרחשת באוניברסיטה יוקרתית ומתמקדת בסיפורם של ארבעה סטודנטים אפרו-אמריקאיים, שעומדים במרכזה של סערה בעקבות מסיבה "בסגנון אפריקאי" שהונהגה על ידי תלמידים לבנים במוסד. הסרט עורר הרבה עניין ודיונים בקרב מבקרים בשבועה האחרון. סרט מעוטר נוסף הוא "20,000 Days On Earth" (שזכה בפרסי הבימוי והעריכה הטובים ביותר), שעוקב אחרי הקריירה המרתקת והשנויה במחלוקת של ניק קייב. גם "Fishing Without Nets" שמתמקד בסיפורם של פיראטים סומליים זכה בפרס הבימוי.

dear white people (צילום: Sundance Official Site)
צוחקים על פוליטקלי קורקט. dear white people | צילום: Sundance Official Site
הזוכים הבולטים:

בחירת חבר השופטים (דרמה): "Whiplash"

בחירת חבר השופטים (תעודה): "Rich Hill"

הבימוי הטוב ביותר (דרמה): "Fishing Without Nets"

הבימוי הטוב ביותר (תעודה): "The Case Against 8"

בחירת הקהל (דרמה): "Whiplash"

בחירת הקהל (תעודה): "Alive Inside"

בחירת חבר השופטים לכישרון הפורץ: "Dear White People"

בחירת השופטים לסרט הזר (דרמה): "To Kill a Man"

בחירת השופטים לסרט הזר (תעודה): "Alive Inside"

בחירת הקהלה לסרט הזר (דרמה): "Difret"

בחירת הקהל לסרט הזר (תעודה): "The Green Prince"

לרשימת הזוכים המלאה