לא פשוט להיות במאי היום. בניגוד לשחקנים, שיכולים לחלטר מדי פעם בשוברי קופות וקומדיות מביכות, במאים נמדדים בדרך כלל לפי סרטם האחרון. ראיין גוסלינג הכריז בשנה החולפת שהוא לוקח פסק זמן מקריירת המשחק המצליחה שלו כדי לנסות את מזלו מאחורי המצלמות. הקרנת הבכורה של סרטו החדש "Lost River" הוקרנה אתמול (שלישי) בקאן וזכתה לקבלת פנים שהמילה "צוננת" היא קצת אנדרסטייטמנט עבורה.

"אם היו מחליטים לתת למישהו עם תספורת של 200 דולר ומשקפי שמש בשווי 900 דולר מלא כסף כדי לעשות את צרכיו על דטרויט, התוצאה הייתה סרט הבכורה של ריאן גוסלינג", כתב ווסלי מוריס, מבקר הקולנוע של Grantland לאחר היציאה מהסרט. "הסרט הזה מדושן עונג, חסר צורה, לעיתים קרובות חסר בינה ופוגעני בצורה בלתי נתפסת ויהיר בצורה בלתי נסבלת", ירה פיטר בראדשו, המבקר של הגרדיאן. גם ב"וראייטי" לא ריחמו על הבמאי הצעיר: "אם טרנס מאליק ודיוויד לינץ' היו יוצרים יחד ילד, רק כדי לראות אותו נחטף, נחנק וחוטף בעיטות חוזרות ונשנות בראש על ידי ניקולס ווינדינג רפן (הבמאי של "דרייב"), התוצאה הייתה נראית משהו כמו 'Lost River'".


גולסינג זכה בשנים האחרונות לכבוד מלכים בפסטיבל, אחרי ש"דרייב" ו"רק אלוהים סולח" בכיכובו, יצאו ממנו עם שבחים מקיר אל קיר. סרטו הראשון הוא פנטזיית מתח על אם שנסחפת עם בנה אל עיירה סודית שממוקמת מתחת לאדמה ומתגלה על ידו. כריסטינה הנדריקס, סארישה רונאן ואווה מנדז, שמות איכותיים לכל הדעות שמככבים בסרט, לא הצליחו להציל אותו מהביקורות הקשות. עיקר הטענות כלפי גוסלינג היא שהסרט נראה כמו ניסיון כושל לחקות את הסגנון הססגוני של דיוויד לינץ'.  סיום ההקרנה זיכה את הסרט בלא מעט קריאות בוז מצד היושבים באולם, אבל אם יש משהו שגולסינג יוכל להתנחם בו הוא שגם כמה מגדולי הבמאים יצאו מקאן לקול מחאות קולניות בעבר.

בזמן שגוסלינג מנסה למזער נזקים, אפשר כבר להתחיל לדבר על הסרט הגדול שייצא מפסטיבל קאן השנה בדרכו אל טקסי הפרסים. "לוכד השועלים" של בנט מילר ("קפוטה", "מאניבול") הגיע לפסטיבל כאחד הסרטים המדוברים והמצופים ביותר, ולשם שינוי גם לא אכזב. המבקרים מתמוגגים מהתפקיד הקודר של סטיב קארל בתור המיליונר הסכיזופרן ג'ון דו פונט, וכבר הכתירו אותו כמועמד מוביל לפרס השחקן הטוב ביותר באוסקר. גם צ'אנינג טייטום ומארק רפאלו, שמככבים לצדו של קארל, זכו לשבחים. עם זאת, לאור ההיסטוריה של הזוכים בקאן והאוסקר, אולי עדיף ל"לוכד השועלים" דווקא להפסיד כאן ולשמור את הזכיות לשלבים מאוחרים יותר. הסרט יגיע לבתי הקולנוע בנובמבר.

סרט נוסף שכדאי להתחיל להכיר יותר ויותר הוא "Whiplash", זוכה פסטיבל סאנדנס. דרמת האינדי בכיכובו של מיילס טלר ("The Spectacular Now") עוסקת במערכת היחסים הטעונה בין מוזיקאי צעיר והמנטור הקשוח שלו (בכיכובו של ג'יי. קיי. סימונס). אחרי שהמבקרים האמריקאים התמוגגו ממנו בתחילת השנה, נראה שגם בקרב הקהל המעט עילאי ומתנשא של קאן מקבלים אותו בזרועות פתוחות.