בן אפלק 2 (צילום: Leigh Vogel, GettyImages IL)
זכה לכבוד בפעם הראשונה. בן אפלק | צילום: Leigh Vogel, GettyImages IL
גילדת הבמאים היוקרתית של ארצות הברית, פרסמה אמש (שלישי) את המועמדויות שלה לטקס הפרסים השנתי שייערך ב-2 בפברואר. ארגו, סרטו השלישי של בן אפלק כבמאי, הכניס אותו לראשונה לרשימת חמשת הגדולים, כשלצידו ארבעה במאים שזכו בפרס בעבר: טום הופר ("עלובי החיים"), סטיבן ספילברג ("לינקולן"), שזכה שלוש פעמים וזו לו המועמדות ה-11 בקריירה, קתרין ביגלו ("כוננות עם שחר") ואנג לי ("חיי פיי).

הטקס נחשב למנבא הטוב ביותר של האוסקר. בתשע השנים האחרונות הבמאי הזוכה המשיך כל הדרך אל פסלון הזהב, ובכל תולדות הטקס (65 שנים) נרשמו רק ארבעה מקרים של אי התאמה בין הטקסים. לאור הסטטיסטיקה הזאת המפסידים הגדולים באמת של הטקס היו קוונטין טרנטינו, ששוב נתפס פרובוקטיבי מדי לטעמה של הוליווד ב"ג'אנגו ללא מעצורים". גם דייויד.. או .ראסל, שזכה לשבחי הביקורות עם סרטו המרגש "אופטימיות היא שם המשחק", מצא את עצמו מחוץ לרשימה.

כאן חשוב להדגיש עוד קשר הדוק במיוחד בתולדות טקסי הפרסים באמריקה: הבמאי והסרט הטובים ביותר. רק במקרים נדירים במיוחד השניים לא הלכו יחד, ומכאן שהסרטים שביימו החמישה יופיעו בוודאות גם כשתתפרסם רשימת המועמדים לטקס האוסקר מחר.