ליכלכת פעם אחת על "וונדר וומן"? תתבייש לך, ליכלכת פעם שנייה על "וונדר וומן"? צפה לריקושטים מוונדר וומן המקורית. זה הלקח שהיה צריך ללמוד השבוע ג'יימס קמרון, במאי "שליחות קטלנית" ו"אווטאר" שמסיבה לא ברורה ממשיך לעשות כותרות על חשבון סרט הקומיקס של D.C והכוכבת הראשית שלו (ושלנו) - גל גדות.

חודש וחצי לאחר שטען כי "וונדר וומן" מהווה צעד אחורה לגיבורות נשיות ומספר ימים לאחר שאמר בראיון כי גל גדות "הייתה מלכת היופי של ישראל... זאת לא פריצת דרך פמיניסטית", לינדה קרטר החליטה להשיב אש (או להכות בלאסו בעודו חם).

קרטר, שגילמה את הדמות המקורית של האמזונה דיאנה פרינס בסדרת הטלוויזיה מ-1975, פנתה לעמוד הפייסבוק שלה כדי להגיב לכל דבריו של קמרון בתקופה האחרונה: "די לטנף על וונדר וומן, נפש עלובה שכמותך", כתבה. "אולי אתה לא מבין את הדמות, אבל אני לגמרי כן. כמו כל הנשים - אנחנו יותר מסך כל חלקינו. העקיצות הבריוניות שלך כלפי הבמאית הגאונה, פאטי ג'נקינס, רחוקות מלהיות ביקורת בונה. הסרט הזה היה מדויק, גל גדות הייתה נהדרת. אני יודעת את זה, מר קמרון, כי אני גילמתי את הדמות הזה מעל ל-40 שנה. אז תפסיק עם זה".

כאמור, אי שם בסוף חודש אוגוסט קמרון טען כי וונדר וומן היא "אייקון יופי מוחפץ", בהשוואה לדמות הנשית של שרה קונור (לינדה המילטון), שהציג ב"שליחות קטלנית": "כל הטפיחה על השכם העצמית שעשתה הוליווד בעקבות 'וונדר וומן' היא ממש מוטעית. היא דמות מוחפצת, וזה פשוט הוליווד ה'גברית' עושה את אותו הדבר כמו תמיד...אני לא אומר שלא אהבתי את הסרט, אבל לטעמי – הוא מהווה צעד אחורה". 

כבר אז ענתה לו במאית "וונדר וומן", ג'נקינס: "חוסר היכולת של ג'יימס קמרון להבין מה המשמעות של 'וונדר וומן', או מה שהוא מייצג עבור נשים בכל רחבי העולם הוא לא מפתיע, מאחר ולמרות היותו יוצר ענק – הוא פשוט לא אישה...אם נשים צריכות להיות תמיד קשות, קשוחות ומודאגות כדי להיות חזקות, ואנחנו לא חופשיות להיות רב ממדיות או לחגוג אייקון נשי כי היא אטרקטיבית ואוהבת – אז לא הגענו רחוק במיוחד". גדות עצמה טרם הגיבה לכל הפרשייה, אז הרשו לנו לגלגל עיניים בשמה כי מה נותר לומר חוץ מ"הייטרז גונה הייט".

mako תרבות בפייסבוק