כשאחת מהתעשיות הגדולות והרווחיות ביותר בעולם מדברת על קיץ קשה, המשמעות היא רווחים של "רק" 3.9 מיליארד דולר בקופות צפון אמריקה. לא נשמע כמו משהו שראוי להזיל עליו דמעות, אבל עם סטטיסטיקות קשה להתווכח. הנתונים הללו הם הנמוכים ביותר של הוליווד מאז קיץ 1997 וכשלוקחים בחשבון כמה ההשקעה בתקציבי הסרטים גדלה מאז, מבינים שמדובר במכה משמעותית.

בפעם הראשונה זה 13 שנים לא הצליח אף סרט קיץ לחצות את גבול 300 מיליון הדולר במכירות כרטיסים. "שומרי הגלקסיה", הסרט הרווחי של הקיץ, סיים את חודש אוגוסט עם 274 מיליון דולר ובמידה רבה מנע התרסקות גדולה אפילו יותר. על פי נתוני הניו יורק טיימס מדובר בירידה של 15 אחוזים בהשוואה לקיץ 2013.

אין תמונה
הצילו את המולדת. שומרי הגלקסיה
אז מי אחראי לתוצאות העגומות? התשובה היא לא מעט פלופים שאכזבו קשות בקופות, ביניהם: "בלתי נשכחים 3", "עיר החטאים: עלמה להרוג", "סקס טייפ", "הדרקון הראשון שלי 2", "רובוטריקים 4" ו-"ספיידרמן המופלא 2". אבל לא רק סיקוולים מאכזבים היו האחראים לירידה. אנליסטים מסבירים שגם למונדיאל בברזיל היה משקל בהדרת הצופים מבתי הקולנוע. זה המקום לציין שהאכזבה בהוליווד עומדת בסתירה מוחלטת להצלחה העולמית של סרטים בקיץ האחרון. חלק מהסרטים שנכשלו בקופות בצפון אמריקה, הפכו ללהיטים עצומים מעבר לים וגם בישראל.

אז האם אפשר להכריז על מותו של הבלוקבאסטר? כנראה שלא כל כך מהר. יבול קיץ 2014 היה צפוי להיות בינוני משום שכבר שלוש שנים מתכוננת הוליווד לקיץ 2015. עם שמות כמו "פארק היורה", "שליחות קטלנית" ו"הנוקמים", מקווים בעיר הסרטים לחזור לחייך כבר בסוף הקיץ הבא.