"אמא רוסיה" בפעולה  (תמונת AVI: mako)
תבואי מרוסיה הם אמרו. נעשה מלא כסף הם אמרו | תמונת AVI: mako
לא פשוט להיות בכיר בתעשיית הקולנוע בשנים האחרונות. על כל הימור מוצלח שמביא כסף גדול לאולפנים, יש לפחות כישלון מהדהד ויקר שמאזן אותו. גם 2013 ידעה לא מעט כאלה, ובחלק מהמקרים הכישלונות להביא את הקהל ולעמוד בציפיות היו כל כך גדולים עד שהביאו לפיטורים מתוקשרים.

במקום ה-22 ברשימה שפרסם אתר Box Office Mojo נמצא "קיק אס 2", סרט ההמשך ללהיט המצליח מ-2010. הסיבוב השני של היט גירל והחברים על המסך הגדול הסתכם ברווחים של פחות מ-60 מיליון דולר (36 פחות מהסכום שעשה הסרט הראשון). קצת מעליו נמצא ארנולד שוורצנגר, שנחוש בדעתו להמשיך בקאמבק למרות התחושה ששיאו כבר הרבה מאחוריו. "עומד אחרון" בכיכובו הסתפק ב-48 מיליון דולר ברחבי העולם, סכום שכיסה בקושי רב את הוצאות ההפקה.

רגע לפני העשירייה הראשונה מגיע הסרט שזכה לביקורות הגרועות ביותר של השנה. "Getaway", המותחן בכיכובה של סלינה גומז לא הרשים גם את הצופים, שהותירו אותו עם 10.5 מיליון דולר מאכזבים (8 מיליון פחות מהסכום שהושקע בו). במקום השביעי מתייצב "הרשות החמישית", הדרמה המבוססת על סיפורו של מייסד וויקליקס, ג'וליאן אסאנג'. גם כאן המבקרים והצופים עשו יד אחת כנגד הסרט שגרף 8.6 מיליון דולר ברחבי העולם. סכום שלא החזיר אפילו שליש מההשקעה.

אין תמונה
איפה נכשלנו אחי?

"שבעה צעדים", הרימייק של ספייק לי לקלאסיקה הדרום קוריאנית בעלות של 35 מיליון דולר, הסתפק ב-4 מיליון בלבד בקופות. זה אולי נשמע הרבה, אבל עדיין קטן לעומת הכישלון הגדול מכולם ב-2013: "הפרש הבודד" של דיסני. התקציב העצום נע בין 215 מיליון ל-250 מיליון דולר בתוספת תקציב פרסום ושיווק שמוערך בכ-150 מיליון דולר. למרות שבסופו של דבר הצליח הסרט בכיכובו של ג'וני דפ לעשות 260 מיליון דולר בסה"כ, הודו באולפנים ששורת ההפסד שלהם במקרה הזה עומדת על בין 160 ל-190 מילון דולר. כן, אתם קוראים נכון, דיסני הפסידה יותר כסף על סרט אחד מאשר כל הסרטים שהזכרנו כאן יחד. אגב, לא צריך לדאוג להם יותר מדי, את הקיזוז עשו שם עם הצלחות "איירון מן 3", "לשבור את הקרח" ו"ת'ור". 

>> בואו לפייסבוק שלנו