המשרת

נשמע כמו: "לינקולן" פוגש את "הנהג של מיס דייזי"

על הפוסטר: אופרה ווינפרי, פורסט וויטאקר, ג'ון קיוזאק, ג'יין פונדה, קובה גודינג ג'וניור, טרנס הווארד, לני קרביץ, רובין וויליאמס

על הנייר: היסטוריה ורגש, רגש והיסטוריה, הולכים יחד נפלא בחודשים הקרים של השנה. בעיקר כשהם מגיעים בתוספת מערכת יחסי הציבור המשומנת של אופרה ווינפרי ועם הנוכחות של הארווי ויינשטיין מאחורי הקלעים. סרטו החדש של לי דניאלס ("פרשס") מגולל את סיפורו האמיתי של ססיל גיינס, משרת אפרו-אמריקאי שמזדמן לבית הלבן ונותר בו 34 שנים, כשסביבו מתחלפים 9 נשיאים ואירועים היסטוריים חשובים עוברים בזה אחר זה. הפתיחה המרשימה של הסרט בקופות בסופ"ש הראשון להקרנתו והסטאר קוואליטי שמתלווה אליו כבר מציבים אותו בנקודת זינוק מצויינת לקראת עונת הפרסים המתקרבת.

מתי בישראל: 3 באוקטובר

קפטן פיליפס

נשמע כמו: "להתחיל מחדש"  פוגש את "שודדי הקאריביים" ביום רע

על הפוסטר: טום הנקס, קתרין קינר

על הנייר: במשך 200 שנים לא נחטפה ספינה שנשאה דגל אמריקאי בלב ים. כל זה השתנה ב-2009 כשקפטן ריצ'רד פיליפס נלקח בשבי הפיראטים הסומלים האכזריים, שהחליטו להשתמש בו ככלי מיקוח מול ממשלות המערב. אין כמעט מאפיין דרמטי בספר האוסקרים שלא נכלל במאפיינים של הסיפור מורט העצבים הזה. פול גרינגראס (במאי טרילוגיית בורן) מקווה להביא את טום הנקס כל הדרך עד לפסלון המוזהב השלישי שלו. עם שני סרטי היי פרופייל בכיכובו, יש לו סיכוי לא רע בכלל לעשות את זה.

מתי בישראל: 17 באוקטובר

כח משיכה

נשמע כמו: "אפולו 13" פוגש את "אודיסאה בחלל"

על הפוסטר: ג'ורג' קלוני, סנדרה בולוק

על הנייר: ההבטחה לחוויה הכי מצמררת של השנה בקולנוע. כבר שלוש שנים שאלפונסו קוארון (לנצח האיש שביים את "הארי פוטר" הטוב מכולם) מתעסק בפרויקט המסקרן הזה. מיטב השמות בהוליווד נקשרו אליו פעם אחר פעם, אבל לבסוף היו אלה ג'ורג' קלוני וסנדרה בולוק שנבחרו לגלם צמד אסטרונאוטים שנותרים לרחף לבדם בחלל לאחר שתאונה מנתקת אותם מהחללית שלהם ומהקשר היחיד לכדור הארץ. סצנות רבות בסרט המורכב הזה צולמו בשוט יחיד, ללא חיתוכי מצלמה, מה שצפוי להפוך אותו לאחד הניסויים המרהיבים והמקוריים בשנים האחרונות על המסך הגדול.

מתי בישראל: 7 בנובמבר

כחול הוא הצבע החם ביותר

נשמע כמו: איך ש"500 ימים עם סאמר" היה נראה אם היה נעשה בצרפת

על הפוסטר: לייה סיידו, אדל אקסארקופולוס

על הנייר: הזוכה הגדול של פסטיבל קאן והסרט שאחראי לאחת התגליות המרעננות של השנים האחרונות: אדל אקסארקופולוס (השם מגיע מהוריה היווניים) בת ה-19. המתמודדים לפרס האוסקר הזר השנה יכולים לנשום לרווחה משום שתאריך ההפצה המאוחר של הסרט ימנע ממנו להתחרות בקטגוריה, שאותה היה אמור לקחת בהליכה. למרות זאת יש מי שטוען שיש לו סיכוי להפתיע גם בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. הבמאי עבדאלעטיף קשיש מגולל בסרט את סיפור אהבתן של אמה ואדל, זוג נערות צעירות, מההתחלה האופטימית ועד הקשיים שמתגלים בדרך.

הזאב מוול סטריט

נשמע כמו: "הפמליה" פוגש את "הסופרנוס"

על הפוסטר: לאונרדו דיקפריו, מת'יו מקונהיי, ג'ונה היל, ג'ון ברנתהאל

על הנייר: מרטין סקורסזה ולאונרדו דיקפריו חוזרים לשתף פעולה בפעם החמישית, וכנראה שלא יפסיקו עד שנראה פסל מוזהב בידיים של ליאו. הפעם חברו השניים לשם גדול בפני עצמו, טרנס ווינטר (אחד מהתסריטאים והבמאים של "הסופרנוס"), שכתב את התסריט לעיבוד הקולנועי של רב מכר מאת ג'ורדן בלפורט. הספר האוטוביוגרפי מתאר את עלייתו של בלפורט כברוקר מצליח ועשיר בוול סטריט ונפילתו בשרשרת של מעשי פשיעה, שחיתות וחתירה נגד הממשל. הטריילר נראה שונה מכל סרט שסקורסזה עשה אי פעם וזה רק הופך את כל העסק למעניין הרבה יותר.

מתי בישראל: 21 בנובמבר

12 שנים של עבדות

נשמע כמו: "ג'אנגו ללא מעצורים" פוגש את "הבריחה הגדולה"

על הפוסטר: צ'יווטל אגיופור, בראד פיט, בנדיקט קמברבאץ', מייקל פסבנדר, פול ג'יאמטי

על הנייר: מבוסס על האוטוביוגרפיה של סולומון נורת'אפ, אדם חופשי ותושב ניו יורק, שנחטף במרמה ונמכר לעבדות באחוזה בלואיזינה בתקופת טרום מלחמת האזרחים בארה"ב. אחרי הטפטופים של ג'אנגו ללא מעצורים ולינקולן, החורף הזה מביא איתו שיטפון של סיפורים אנושיים מרגשים המתרכזים בקהילה השחורה. סטיב מקווין, שקנה את עולם המבקרים עם "בושה" הפרובוקטיבי, לא מתכוון לרחם גם על הקהל הרחב. למרות מה שעשוי להיראות כדרמה סוחטת דמעות. התוצאה הסופית נראית הרבה יותר כמו מסע של טרור, חוסר אונים ואימה שמתחברים יחד לסיפור על חשיבותה של החירות.  

מתי בישראל: 1 בדצמבר

אוגוסט: מחוז אוסייג'

נשמע כמו: "אמריקן ביוטי" פוגש את ארוחת החג המשפחתית שלכם

על הפוסטר: מריל סטריפ, בנדיקט קמברבאץ', ג'וליה רוברטס, יואן מק'גרגור, ג'ולייט לואיס

על הנייר: אחרי הספרים והקומיקסים, זאת הייתה רק שאלה של זמן עד שהתסריטאים של הוליווד יסתערן גם על ברודוויי בחיפוש אחרי השראה. אחד המחזות המצליחים ביותר של השנים האחרונות (זוכה פרס פוליצר לדרמה ו-5 פרסי טוני) הפך במהירות לאנסמבל עתיר כוכבים גם על המסך. הסרט מגולל את סיפורן של נשות משפחת ווסטון החזקות, שטרגדיה משפחתית מחזירה אותם לבית ילדותן באוקלהומה, שם מתגלה שרשרת של שקרים, סודות ועובדות על המשפחה הלא מתפקדת בה גדלו. טרייסי לטס, שכתבה את המחזה, עיבדה גם את התסריט לסרט.

מתי בישראל: 19 בדצמבר

בתוך לואין דייויס

נשמע כמו: "כמעט מפורסמים" פוגש את "לב מטורף"

על הפוסטר: אוסקר אייזק, קארי מאליגן, גארט הדלנד, ג'סטין טימברלייק, ג'ון גודמן

על הנייר: מסתמן כסרט עם הפסקול הטוב ביותר של השנה. אחרי שניסו את כוחם בסרטי סטלנים, קומדיות, סרטי מתח על יוצרים סדרתיים ובפעם האחרונה גם מערבון, הפרויקט החדש של האחים כהן מתמקד הפעם בדרמה מוזיקלית המתרחשת בניו יורק בשנות ה-60, ובמוזיקאי כושל שמנסה ככל יכולתו להשתלב בסצנת הפולק של גרינוויץ' וילג'. מעבר לתחושת הנוסטלגיה שנוכחת בכל פריים ולצילום הנפלא שמאפיין את כל הסרטים של האחים, יש כאן הימור על כוכב מפתיע ואלמוני יחסית בתפקיד הראשי. אם הכל יילך כמתוכנן אוסקר אייזק עוד עשוי לפגוש אוסקר אחד במרץ 2014.

מתי בישראל (מוערך): דצמבר

נברסקה

נשמע כמו: "דרכים צדדיות" פוגש את "היורשים"

על הפוסטר: ברוס דרן, וויל פורטה, בוב אודנקירק

על הנייר: אלכוהוליסט מזדקן ממונטנה משתכנע כי פרס כספי בשווי מיליון דולר בו זכה בהגרלה ממתין לו בנברסקה הרחוקה. על אף שכל קרוביו ומכריו משוכנעים שמדובר במתיחה, הוא יוצא למסע ארוך בדרכים בלוויית בנו, אליו התנכר במשך רוב חייו, כדי לדרוש את הסכום. הדרך למטרה מובילה, כצפוי, לשרשרת אירועים בהם נבחנת מערכת היחסים בין השניים. התסריטאי הבמאי המוערך אלכסנדר פיין (זוכה שני פרסי אוסקר) בחר לצלם את הסרט בשחור-לבן, סגנון שהתאים לטענתו למסר הפשוט שהסרט ביקש להעביר. ל"הארטיסט" הגימיק הזה עבד מצוין.

מתי בישראל (מוערך): דצמבר

להציל את מר בנקס

נשמע כמו: מרי פופינס פוגשת את וולט דיסני

על הפוסטר: טום הנקס, אמה תומפסון, פול ג'יאמטי, קולין פארל, רות ווילסון

על הנייר: עוד דוגמא לכך שהסיפורים מאחורי הקלעים של הוליווד מעניינים לפעמים לא פחות מהסרטים שלה. העלילה מתארת את ביקורה של פמלה לינדון טרוורס, הסופרת האוסטרלית שכתבה את "מרי פופינס", בלוס אנג'לס והניסיונות של וולט דיסני לגרום לאישה העיקשת להתגמש ולאפשר לו לקבל את הזכויות לסרט. לא בטוח שהתמונה שתצטייר כאן תהיה אותנטית לחלוטין מאחר ודיסני עצמה מימנה והפיקה את הסרט (ובוודאי תדלג על העובדה שטרוורס שנאה את הגרסה שלהם ל"מרי פופינס"עד יום מותה),  אבל גם כך מדובר בחומר שעשוי לרתק כל חובב קולנוע עם ערכים נוסטלגיים.

מתי בישראל (מוערך): דצמבר

חלום אמריקאי

נשמע כמו: "העוקץ" פוגש את "השתולים"

על הפוסטר: כריסטיאן בייל, ג'ניפר לורנס, איימי אדאמס, בראדלי קופר, ג'רמי רנר

על הנייר: דיויד או ראסל ("אופטימיות היא שם המשחק", "פייטר") כתב וביים את הסיפור המבוסס על מבצע אמיתי של ה-FBI שהסעיר את ארה"ב בשנות ה-70. במוקד הסיפור עומדים זייפן אמנות מבריק ושותפתו הפתיינית, שנאלצים לשתף פעולה עם סוכן פדרלי מופרע כנגד מיטב הפושעים והפוליטיקאים המושחתים של ניו ג'רזי. כמו תמיד אצל או ראסל, גם הפעם הדרמה האנושית צפויה להפוך את הסיפור למסעיר במיוחד. בינתיים הסרט הזה כבר אחראי לטריילר הטוב ביותר של השנה.

מתי בישראל (מוערך): ינואר 2014

ציידי האוצרות

נשמע כמו: "אושן 11" פוגש את "ממזרים חסרי כבוד"

על הפוסטר: ג'ורג' קלוני, מאט דיימון, קייט בלאנשט, ביל מארי, ג'ון גודמן, ז'אן דוז'רדאן

על הנייר: שלושה זוכי אוסקר ושני מועמדים נמצאים בחזית סרטו החדש של ג'ורג' קלוני, ככל הנראה השם החזק ביותר היום מבחינת השפעה בעיר הסרטים. הספר עליו מבוסס הסרט כל כך ריתק את קלוני עד שהחליט לקחת על עצמו את מלאכת ההפקה, הכתיבה והבימוי, בנוסף להיותו הכוכב הראשי. הסיפור מבוסס על סיפורם האמיתי של חבורת היסטוריונים לאמנות, שמתאחדים יחד למרוץ נגד הזמן במאמץ לאתר ולהגן על יצירות אבודות ואתרים היסטוריים לפני שהמשטר הנאצי ישים עליהם את ידיו.

מתי בישראל (מוערך): ינואר 2014