הימים בהם סרטים של דיסני סימלו תמימות ואופטימיות חלפו כבר מזמן. כבר שנים שהאולפן עם סמל אוזני העכבר מייצר, לצד הרפרטואר הרגיל שלו, גם סרטים אפלים שמתאימים לקהל בוגר הרבה יותר. מליפיסנט, הגרסה האפלה ל"יפהפיה הנרדמת" בכיכובה של אנג'לינה ג'ולי, אמנם הוגדר כסרט לכל המשפחה, אבל הכיל סצנות ואווירה שלא מתאימים לנשמות רכות. כעת מסתבר שמתחת ליצורים המפחידים ועיסוק בנושאים כמו בגידה ומוות, הסתתרה מאחורי הסרט גם מטאפורה קשה במיוחד.

ג'ולי, שגרירה של רצון טוב לענייני פליטים מטעם האו"ם, התראיינה ל"שעת הנשים" בתחנת הרדיו של ה-BBC וסיפרה על רצונה לשים סוף להתעללות המינית בנשים בכל מקום בעולם. במהלך השיחה חשפה ג'ולי כי הסצנה ב"מליפיסנט" בה מתעוררת הגיבורה ומגלה כי כנפיה נקרעו מגופה על ידי חברה לילדות, הייתה פרשנות אחרת לאונס. "אני ולינדה וולברטון (התסריטאית) היינו מאד מודעות למטאפורה שהייתה שם", הסבירה השחקנית וסיפרה על מקרים שבהם תקיפה מינית נעשית תוך כדי סימום הקורבן.

אין תמונה
קורבן של סימום? ג'ולי במליפיסנט
מליפיסנט הוא הסרט הראשון בכיכובה של ג'ולי (לא כולל דיבוב לסרטי אנימציה) מזה ארבע שנים. דיסני השקיעה כ-200 מיליון דולר בהפקת הסרט וזכתה לראות פירות בדמות הצלחה קופתית מרשימה. אחרי שבועיים בלבד על המסכים גרף הסרט 345 מיליון דולר בקופות העולם, וזאת על אף שזכה לביקורות פושרות למדי. ג'ולי הייתה הכוכבת הכמעט בלעדית של קמפיין הקידום לסרט וסיפרה עליו בהרחבה במהלך ראיונות רבים שהעניקה.

"השאלה במרכז הסיפור היא: מה יכול לגרום לאישה להפוך לאפלה כל כך ולאבד כל רגש אימהי, נשיות ורכות? התשובה היא שמדובר במעשה אגרסיבי ואלים במיוחד. זה סיפור על קורבנות התעללות שעומדים בפני הבחירה להפוך למתעללים בעצמם, או להתגבר ולהפוך לאנשים אוהבים". על אף החומרים המורכבים האלה, ג'ולי מעידה שנהנתה מאד מעשיית הסרט: "זה היה כיף דיסני אדיר".