לפני כמעט שנה דיווחנו על סרט אימה קטן בשם "תברח" שיצא בשקט בשקט בארה"ב והשיג את הציון הכמעט מושלם של 99% באתר "Rotten Tomatoes". ההייפ סביבו הביא את הסרט אפילו למחוזותינו בישראל, והפך מהר מאוד לאחד הסרטים הכי מוצלחים של 2017 עם שבחים מצד המבקרים (גם שלנו), כמו גם הצופים, ויצר כבר אז באזז אוסקר מטורף.

כעת, מי שעושה מהלך דומה (או לפחות מקווה לעשות) הוא "ליידי בירד" - סרטן החדש והמדובר של גרטה גרוויג וסירשה רונן, שזכה לציון ה*מושלם* של 100% ב"Rotten", ובכך הפך לסרט עם הכי הרבה ביקורות חיוביות בכל הזמנים (165 במספר) - והדיח על הדרך מהמקום הראשון את "צעצוע של סיפור 2" (שזכה ב-1999 ל"רק" 163 ביקורות). 

עד עתה, "ליידי בירד" הוקרן בעיקר בפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם והופץ באופן מצומצם בארה"ב בתחילת החודש, אך יש להניח כי הפצתו הבינלאומית, המתוכננת לאיזורי פברואר-אפריל, תתרחב בהתאם - ואולי אף תגיע אלינו.

אז מה כל כך מיוחד ב"ליידי בירד"? הסרט מתרחש בתחילת שנות ה-2000 ומביא את סיפור התבגרותה של כריסטין "ליידי בירד" מקפירסון (רונן), בת 17 חובבת אמנות מסקרמנטו, פלורידה. וכמו כל סיפור התבגרות, העלילה כמובן כוללת גם אמא לא תומכת (לורי מטקלף, "רוזאן"), מושא אהבה פוטנציאלי וכל שאר הדברים שטינאייג'רים אמריקאים נאלצים להתמודד איתם. על פי אתר "IMDb" מככבת בו גם השחקנית הישראלית לשעבר אודיה רש, וכידוע - אנחנו אף פעם לא מתנגדים לקצת גאווה מקומית בהוליווד.

עד כה, "ליידי בירד" - שכבר זכה בשלושה פרסי גותהאם וארבעה פרסי Independent Spirit - הכניס יותר מ-10 מיליון דולר במהלך ארבעה שבועות בלבד, כשיצא בפחות מ-800 בתי קולנוע. המבקר של אתר "A.V Club" אף כינה את הסרט "כל כך מצחיק, מדויק ואמיתי, עד כדי שהוא גורם לסרטים אחרים על התבגרות להיראות קצת יותר משיעורים על קלישאות". כעת אפשר רק לנחש שזה עניין של זמן עד שהוא יעשה עלייה לארץ הקודש ואף יוכרז כמועמד לפרס אוסקר או שניים.

mako תרבות בפייסבוק