אין תמונה
האתגר השנתי יוצא לדרך
האתגר הדוקומנטרי הגדול של יוצרי הקולנוע בישראלי ייצא השנה לדרך בפעם השישית. "דוקו-צ'אלנג'", פרויקט בינלאומי שיתקיים במסגרת פסטיבל "דוקאביב" 2014, מעמיד נושא נתון שבו יידרשו הסרטים של המשתתפים בתחרות לעסוק. המטרה היא לייצר סרטים דוקומנטריים קצרים באורך של 4-7 דקות בפרק זמן של 5 ימים בלבד. הנושא השנתי שנבחר לעמוד במרכז הפסטיבל השנה הוא "האנשים השקופים".

מבין היוצרים שיירשמו לתחרות, יתקבלו עד 12 יוצרים שיתקבלו לתחרות הרשמית. היוצרים הנבחרים, ירכיבו בעצמם את הצוות שיעבוד איתם ויקבלו את אמצעי ההפקה הדרושים להם על מנת לצלם ולערוך את הסרט (חבילת ציוד צילום והקלטה, חדרי עריכת וידיאו וסאונד). בנוסף יקבלו הצוות באירוע ההזנקה גם נושא משותף סודי במקביל לנושא השנתי, וכן ז'אנר דוקומנטרי (כמו ביוגרפיה, מוסיקה, תחקיר וכיוצ"ב) שיגדיר את כיוון הסרט. היוצרים יידרשו להגיש את הסרטים ביום ובשעה שנקבעו.

הסרטים שיופקו במסגרת התחרות יזכו לחשיפה נרחבת בבכורה חגיגית שתיערך במסגרת הפסטיבל, במתחם חגיגי על הדק הצפוני שבנמל תל אביב, וכן במספר הקרנות מיוחדות בסינמטקים. הזוכים בתחרות יקבלו פרסים יקרי ערך - בין היתר, מצלמת אקסטרים, מענק פיתוח וחבילות הפקה וציוד. הסרטים ישודרו במסגרת שידורי הרשות השנייה בערוצים 2 ו-10 בטלוויזיה ובאתר האינטרנט של התחרות בישראל ובארה”ב.

התחרות פתוחה ליוצרים אשר יצרו לפחות יצירה דוקומנטרית או עלילתית אחת, קצרה או באורך מלא. יוכלו להירשם גם סטודנטים בשנתם האחרונה ללימודי טלוויזיה ו/או קולנוע במוסד מוכר להשכלה גבוהה.

הפרויקט יוצא לדרך בחסות סינמטק תל אביב, פורום היוצרים הדוקומנטריים, אולפני זינקו, גליקסון, RUSHES, אתר תעשייה.קום, בנדפרו, ארטמדיה ומאקו. התחרות מופקת על ידי חברת היפרמדיה ומתקיימת בשיתוף עם פסטיבל דוקאביב , קרן רבינוביץ' – פרוייקט קולנוע, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, קרן גשר, ובתמיכת חברת אוצר מפעלי ים - נמל תל אביב, המארחת את הקרנת הבכורה. 

לפרטים והרשמה לתחרות:

אתר התחרות: www.docchallenge.co.il

פייסבוק: דוקו צ'אלנג' ישראל

ההרשמה תסתיים ביום שלישי, 15.4.14 בחצות.