1. העם נגד סרטים זרים

הסרט הגרמני "העם נגד פריץ באואר", מגולל את סיפורו האמיתי של התובע המחוזי באואר ואת מאמציו ללכוד את אדולף אייכמן ולהעמידו לדין בגרמניה בסוף שנות ה-50, מאמצים שהסתיימו בלכידתו של אייכמן על ידי המוסד הישראלי והעמדתו לדין בישראל. הסרט נמכר בסוף השבוע להפצה בארה"ב על ידי "קבוצת כהן מדיה", שמתמחה בהפצת סרטים זרים. בטריילר לסרט מוצגות שתי דמויות ישראליות ותיק מסמכים עליו כתוב בעברית. באואר (האמיתי) זוכה לטיפול מקיף יחסית בויקיפדיה העברית. בקרוב בערוצי הסרטים הזרים?

2. איש על הירח

פרסומת בריטית חדשה מרגשת (או משעשעת, תלוי את מי שואלים) את הרשת. זו כבר מסורת ידועה באנגליה שרשת החנויות "ג'ון לואיס" משחררת פרסומת סוחטת דמעות לכבוד חג המולד, והשנה היא סוחטת במיוחד. הקאבר המרגש של אורורה לשיר של אואזיס, יחד עם הילדה המתוקה והזקן בעל העיניים הריקות, עושים את העבודה. בינתיים צצו כבר פרודיות על הפרסומת, בראשן הגרסה הזו שהופכת את הזקן על הירח לדארת' ויידר. התרגשתם? רוצו לרכוש דברים שאתם לא צריכים!

3. במילה אחת: אכזבה

אם עוד לא שמעתם, מערך היח"צ לקראת הסרט החדש מעולמו של הארי פוטר, "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", יצא לדרך. הסרט מגולל את סיפורו של ניוט סקמנדר (אדי רדמיין) בניו יורק, 70 שנים לפני שהארי הולך להוגוורטס. מחברת הספרים ג'יי.קיי רולינג חשפה בסוף השבוע את הכינוי האמריקאי ל"מוגלגים" (אנשים שלא ניחנו בכוחות קסם), והמעריצים לא ממש מרוצים. "נו-מאג'" (No-Maj) הוא השם, קיצור של הביטוי “No Magic”. המעריצים כאמור, כועסים, כי זה מה שמעריצים של הארי פוטר עושים ככל הנראה.

4. הנוקמים: תלוש השכר

רבות מדובר לאחרונה על פער השכר בין גברים לנשים בהוליווד. ג'ניפר לורנס כתבה על כך מאמר חושפני ומרתק במגזין המקוון של לינה דנהאם, אמנדה סייפריד דיברה על כך בראיונות, שרון סטון זרקה את שני הסנט שלה בנושא, ובכלל, נדמה שכל מראיין מתחיל שואל על העניין ברגע שמתאפשר לו. עכשיו האתר "ComicBookMovie" חושף את נתוני השכר של כוכבי "הנוקמים: עידן אולטרון". מכאן, הכל שאלה של נקודת מבט. מצד אחד, סקרלט ג'והנסון קיבלה יותר כסף מכמעט כל הכוכבים הגברים שלצידה. מצד שני, היא עדיין קיבלה חצי ממה שהרוויח רוברט דאוני ג'וניור.

5. נוחתת על הרגליים

במסגרת המצב הנוכחי, בו הוליווד מתעקשת לחדש כל סרט שאי פעם הצליח, גם "בת הים הקטנה" עתיד לזכות לעיבוד לייב אקשן. אחרי שהבמאית סופיה קופולה הצטרפה לפרויקט ועזבה את הפרויקט, עדיין לא ברור מי יביים את הסרט על אריאל, בת הים שמתאהבת ומקבלת רגליים. בסוף השבוע דיווח האתר “Variety” כי את אריאל תגלם קלואי גרייס מורץ, השחקנית הצעירה שכיכבה כבר ב"קיק-אס" וב"קיק-אס 2", ב"הוגו" של סקורסזה, ב"עקרות בית נואשות" ובסרטים נוספים. נראה ש-2016 תהיה השנה של מורץ, שכבר הגיעה לגיל בו היא יכולה לגלם תלמידת קולג', עם כמה סרטים גדולים שעתידים לצאת בכיכובה.