חמישה שבועות נותרו עדיין לשנת הקולנוע הנוכחית, אבל בשלב הזה אפשר להכריז שמדובר בשנה מאכזבת יחסית מבחינת האולפנים הגדולים. הכנסות חודש ספטמבר שהסתכמו ב-513 מיליון דולר בצפון אמריקה היו הנמוכות ביותר לתקופה הזו בשש השנים האחרונות, ובכך הבטיחו כמעט סופית ש-2014 לא תצליח להתעלות על 2013 שהייתה השנה הרווחיות ביותר בהיסטוריה.

הנתון המעניין לגבי 2014 הוא שהיו בה פחות כישלונות קופתיים משמעותיים לעומת קודמתה. בעוד שבשנה שעברה ראינו את "הפרש הבודד", "העולם אחרי" ו"שוטרים מעולם אחר" מתרסקים עם מאות מיליוני דולרים בתקציב, השנה ניתן לסמן רק כישלון בולט אחד. מדובר ב"בלתי נשכחים 3" שהתהדר בתקציב של 190 מיליון דולר וכמעט אותו כמות של כוכבי אייטיז על הפוסטר, אבל נתקל בהתעלמות כמעט מוחלטת של הקהל הרחב. השורה התחתונה נעצרה על 37 מיליון דולר בקופות צפון אמריקה, נתון צורב גם כשמחברים אליו את 167 מיליון הדולרים שהגיעו מרחבי העולם.

אין תמונה
ככה נראים גם מנהלי החשבונות של האולפן. ג'וני דפ ב"התעלות"
הכישלון של "בלתי נשכחים 3" היה הגדול מכולם, אבל לא היחיד כמובן בשנה הנוכחית. "התעלות" בכיכובו של ג'וני דפ תוקצב ב-100 מיליון דולר ובשלב מסוים אף עשה קולות של סרט משמעותי שעשוי להמשיך לעונת הפרסים, אבל הביקורות הראשונות הקטלניות הסירו את האופציה הזאת מהשולחן. הצופים הדירו רגליים ושורת הרווח הסתכמה ב-23 מיליון דולר. אם תוסיפו את קמפיין הקידום של הסרט תגיעו למסקנה שאולפני וורנר הפסידו כאן מאה אחוז מההשקעה.

גם "פומפיי" של פול ו. ס. אנדרסון לא ייזכר כאירוע מכונן בתולדות אולפני טריסטאר (תקציב של 100 מיליון דולר, הכנסות של 23 מיליון). "הרקולס" בכיכובו של דוויין ג'ונסון אמנם הכניס יותר מכפול מתקציבו, אבל עדיין אכזב את האולפנים שבנו על מאות מיליוני דולרים והסתפקו בקצת יותר ממאתיים ו"אגדת חורף" של קולין פארל גרף 30 מיליון דולר בלבד אחרי השקעה של 60 מיליון.