לאונרדו דיקפריו אוסקר (צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL)
מתאים לך אייפד | צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL
למרות השמועות שהופצו בחודש שעבר, נראה כי דיוויד פינצ'ר ("מועדון קרב", הרשת החברתית") לא יביים את העיבוד הקולנועי החדש לסיפורו של סטיב ג'ובס. פינצ'ר הצליח להפוך את סיפורה של "פייסבוק" ללהיט קולנועי עם "הרשת החברתית", שגם זכה לביקורות נלהבות. הבחירה בו לספר את סיפורו של ג'ובס, נראתה טבעית, במיוחד לאור העובדה שאהרון סורקין, שכתב את "הרשת החברתית", עתיד להיות התסריטאי של הסרט החדש. אך בסופו של דבר, נראה שפינצ'ר לא ייקח חלק בפרויקט.

הסיבה העיקרית לויתור על פינצ'ר היא כנראה התנאים שהציב. פינצ'ר התנה את השתתפותו בפרויקט בשתי דרישות עיקריות: הראשונה, 10 מיליון דולר שיקבל מראש על עבודתו. השנייה - ליהוקו של כריסטיאן בייל ("חלום אמריקאי", "האביר האפל") לתפקיד ג'ובס.

כריסטיאן בייל וסטיב ג'ובס
בייל וג'ובס - כבר לא
לאחר ששמו של פינצ'ר ירד מהפרק פנו באולפני סוני לבמאי הבריטי דני בויל ("נער החידות ממומבי", "טריינספוטינג") שהפך בשנים האחרונות ליקיר הוליווד. שמו של בויל הוזכר עם שמו של ליאונרדו דיקפריו, כמועמד מוביל לתפקיד הראשח בסרט. דיקפריו הצהיר בשנה שעברה שהוא מתכנן לקחת הפסקה ארוכה ממשחק לאחר שנים עמוסות בהן כיכב ב"גסטבי הגדול", "הזאב מוול סטריט" ו"ג'אנגו ללא מעצורים". למרות זאת, מוזכר שמו של בהקשר של לפחות תשעה פרויקטים שונים, בינהם מותחן האימה " The Revenant" בבימויו של אלחנדרו גונזלס איניאריטו ("בבל", "21 גרם").

הסרט על ג'ובס יתבסס על הביוגרפיה שכתב וולטר אייזקסון ב-2011 והפכה לרב מכר. זוהי לא הפעם הראשונה בה סיפורו של ג'ובס מעובד לקולנוע. בשנה שעברה יצא הסרט "ג'ובס", בכיכובו של אשטון קוצ'ר, שחזר אל השנים הראשונות בקריירה של מייסד "אפל". הסרט לא זכה להצלחה גדולה בקופות וקיבל ביקורות פושרות.