אוקטובר כבר כמעט נגמר וזה אומר שאנחנו הולכים ומעמיקים לתוך עונת פרסים עמוקה ומסקרנת במיוחד. אחרי ש"נעלמת" של דיוויד פינצ'ר ובן אפלק שרף את הקופות בשבועיים האחרונים ללא מתחרים, הגיעו הטנקים, קולות המלחמה ובראד פיט כדי להדיח אותו משם. "זעם" של אולפני סוני אמנם זוכה לביקורות מעט פושרות יחסית לציפיות האוסקר שלו, אבל 23.5 מיליון הדולר שגרף בסופ"ש האחרון הספיקו כדי להעניק לו את המקום הראשון של השבוע בטבלת שוברי הקופות.

"נעלמת" הולך ומחזק את מעמדו כשחקן מרכזי בתחרות השנה. הסופ"ש השלישי של המותחן האפל הביא את נתוני הקופות הכוללים ל-107 מיליון דולר בצפון אמריקה בלבד (מקום שני בסך הכל השבוע). כשמוסיפים לאלה גם את הרווחים בעולם, חוצים כבר את רף 200 המיליון, פי שלושה מתקציב ההפקה. עם נתונים כאלה וביקורות כאלה, "נעלמת" הוא כרגע הפייבוריט הראשון של אוסקר 2015.

"ספר החיים", סרט האנימציה בבימויו של גיירמו דל טורו, פתח גם הוא את דרכו על המסכים עם ביקורות טובות ו-17 מיליון דולר מכובדים. אבל הכוכבים האמיתיים של השבוע נמצאים הפעם דווקא הרבה יותר למטה בטבלה. "בירדמן" ו"Dear White People", יקירי פסטיבלים וחביבי מבקרים גדולים, עלו השבוע בתפוצה מצומצמת במיוחד לבתי הקולנוע נבחרים בארה"ב. שבוע אחרי ש"וויפלאש" הנפלא יצא אף הוא באותה הדרך. אף אחד מהשלושה האלה לא מגרד כרגע את חצי מיליון הדולר, אבל הבאזז סביבם משתולל. זמן הכסף יגיע עם טקסי הפרסים, אז סביר להניח שנראה אותם חוזרים לאקרנים בתפוצה רחבה הרבה יותר.