הלכלוך ממשיך לצאת מהחדרים האחוריים של הוליווד, וכעת דמות בכירה נוספת בעיר הסרטים מואשמת בהטרדה מינית על ידי עשרות נשים. העיתון "לוס אנג'לס טיימס" פרסם תחקיר מקיף ובו עדויות של 38 נשים הטוענות כי הבמאי והתסריטאי ג'יימס טובאק הטריד אותן מינית. טובאק עובד בתעשיית הקולנוע כמעט ארבעים שנה, ביים את הסרטים "הפתעה כפולה" ו"שחור ולבן" ואף היה מועמד לאוסקר על התסריט לסרט "באגסי".

מדיווחים עולה תבנית התנהגות חוזרת באמצעותה טובאק ניסה לנצל את הנשים מינית. הוא נהג לפנות לאותן בחורות - כולן בשנות העשרים המוקדמות - בחנויות שונות ברחבי ניו יורק, להתרברב על הקריירה ההוליוודית המשגשגת שלו, ולהציג גזרי עיתונים כהוכחה למעמדו הרם.

בהמשך, הוא קבע איתן פגישה והבטיח להפוך אותן לכוכבות אם יקיימו איתו יחסים אינטימיים, בטענה כי זה "חלק מהתהליך". בפגישות שקיים עם הכוכבות לעתיד, טובאק חקר אותן על הרגלי האוננות שלהן ועל טיפוח שיער הערווה, ובחלק גדול מהמקרים, כאשר נותרו לבדם, נהג לאונן מולן ולהגיע לפורקן בתוך מכנסיו ו/או על המוטרדות. 

לפי ה"לוס אנג'לס טיימס" שורת הפתיחה של טובאק היתה קבועה: "קוראים לי ג'יימס טובאק, אני במאי קולנוע, ראית את 'שחור ולבן' או 'הפתעה כפולה'?". אם הנשים לא האמינו לו, הוא היה שולף כרטיס ביקור או גזיר עיתון שהוכיחו את זהותו ואת כוחו בתעשייה. אך לפני שיוכל להפוך אותן לכוכבות, עליו להכיר אותן בצורה אינטימית, בטענה כי "זה חלק מהתהליך האמנותי".

השחקנית אדריאן לאוולי, שהתראיינה לכתבה, סיפרה על מפגשה עם הבמאי בחדר בבית מלון: "הדרך בה הוא הציג את זה, זה היה כאילו, 'ככה זה עובד'". לדבריה, הפגישה נגמרה בכך שטובאק ניסה לחכך את מפשעתו ברגלה. כשהיא נרתעה, הוא נעמד והגיע לפורקן במכנסיו. היא סיפרה על תחושותיה: "הרגשתי כמו זונה, אכזבה עצומה לעצמי, להורי ולחבריי, ומגיע לי לא לספר לאף אחד". אף אחת מהנשים לא הגישה תלונה למשטרה נגד טובאק.

בתגובה להאשמות, טובאק מסר לעיתון כי הוא לא פגש אף אחת מהנשים הללו ליותר מחמש דקות, ואת רובן הוא לא זוכר. הוא טען כי ב-22 השנים האחרונות הוא סובל מסכרת ומבעיות בלב, ומצבו הבריאותי לא איפשר לו לבצע את המעשים בהם הוא מואשם. הוא לא סיפק פרטים נוספים וסרב להגיב לפניות נוספות.

לפי הכתבה, טובאק צבר לעצמו מוניטין בקרב נשות הוליווד, עד כדי כך שהפועל "טובאקתי" הפך לשם קוד לכל הטרדה בידי "תסריטאי-במאי סוטה". לאחר התפוצצות פרשת הארווי ויינשטיין, השמועות על התנהגותו של הבמאי הפכו לקולניות יותר. כבר לפני שבועיים השחקנית סלמה בלייר שיתפה ביקורת חיובית על סרטו של טובאק עם הכותרת "ג'יימס טובאק מבין אותנו (הנשים - א"ר) הוא באמת מבין אותנו בסרטו 'חייה הפרטיים של אישה מודרנית'" -  עם ציוץ שכולל רק מילה אחת: "אירוני".


לאחר שנחשפו עדויות הנשים, רבים בהוליווד הגיבו לפרשה. הבמאי ג'יימס גאן ("שומרי הגלקסיה") פירסם פוסט בפייסבוק בו הוא מספר על ההיכרות שלו עם המוניטין המפוקפק של טובאק: "כשחייתי בניו יורק בשנות התשעים, הבחור הזה היה בכל מקום. אני פגשתי באופן אישי לפחות 15 נשים, כנראה יותר, שאמרו שהוא פנה אליהן בניו יורק. חשוב לומר שאין לי ידע ממקור ראשון על הנושא, אך הסיפורים נשמעו כל כך דומים, ושמעתי אותם פעם אחר פעם מאנשים שאני מאוד בוטח בהם. הסיכוי שהסיפורים האלה אינם נכונים... ובכן זה פשוט בלתי אפשרי".

גאן סיפר כי לא יכול היה להתלונן בעצמו נגד טובאק, כי לא היה עד לאף מקרה ספציפי, אך ניסה להזהיר נשים מפניו ולהעביר את המידע הלאה: "עשיתי מה שיכולתי במצבי – כבר עשרים שנה, דיברתי על ג'יימס טובאק בכל הזדמנות שיכולתי מול כמה שיותר אנשים. לא יכולתי לעצור אותו, אבל יכולתי להזהיר אנשים מפניו". אסיה ארג'נטו ורוז מקגאוון, שתי שחקניות שסיפרו כי הארווי ויינשטיין תקף אותן מינית, צייצו בתגובה לחשיפה. ארג'נטו כתבה: "כל כך גאה באחיותיי שעזרו להפיל חזיר נוסף: ג'יימס טובאק".


מקגאוון כתבה: "ג'יימס טובאק לך לעזאזל על הגניבות שלך, לך לעזאזל על הטראומות שיצרת".


פול פייג, במאי "מסיבת רווקות" ו"מכסחות השדים", הגיב גם הוא: "אחד התפקידים המרכזיים של במאי זה ליצור סביבה בטוחה לשחקנים. ג'יימס טובאק הוא ביזיון".


mako תרבות בפייסבוק