1. החבר'ה שוב ביחד

מרטין סקורסזה הוא אחד היוצרים הכי נמרצים בהוליווד. בדיוק כשיוצא הטריילר לסדרה החדשה שיצר יחד עם מיק ג'אגר (ראו בפסקה הבאה), פורסם כי סקורסזה יחזור בשנה הבאה לעבוד עם כמה מהשמות הגדולים איתם עבד בעבר – רוברט דה נירו, אל פצ'ינו וג'ו פשי. הסרט, ששמו “I Heard You Paint Houses”, יבוסס על ספר באותו שם מאת צ'ארלס ברנדט, שבתורו מבוסס על סיפורו האמיתי של איל המאפיה פרנק "האירי" שירן. דה נירו, שכבר שיתף פעולה עם סקורסזה בכמה מהסרטים הגדולים של העשורים הקודמים ("רחובות זועמים", "נהג מונית", "השור הזועם" ו"החבר'ה הטובים" הם רק רשימה חלקית) יגלם ככל הנראה את שירן, שאחרי שירות בצבא האמריקאי במלחמת העולם השנייה והאשמות על פשעי מלחמה הפך למנהיג מאפיה, ואף הודה ברצח המסתורי של ג'ימי הופה.

הטריילר של "החבר'ה הטובים" של סקורסזה עם דה נירו ופשי. כן, ככה נראו פעם טריילרים

2. רוקנ'רול, רוקנ'רול ורוקנ'רול וקצת סקס וסמים

אז סקורסזה כנראה באמת נמרץ. הסדרה שיצר יחד עם מיק ג'אגר וטרנס ווינטר (שלקח חלק בכתיבת "הסופרנוס" ויצר את "אימפריית הפשע") על פריחת הרוקנ'רול בשנות ה-70 בניו יורק, "וייניל", תעלה בינואר ב-HBO. אחרי שני טיזרים מסתוריים מגיע טריילר מלא ראשון לסדרה, שנראית כמו מנה מרוכזת של כאוס בסגנון הסבנטיז. בובי קאנאוול שמגלם את הדמות הראשית של העסקן המוזיקלי ריצ'י פינסטרה, מוכר לכם עוד מימי "משמרת שלישית", או מעשרות התפקידים הקטנים שגילם בטלוויזיה בעשור האחרון (כולל ב"אימפריית הפשע"). עכשיו יש לו צ'אנס לעלות לליגה של הגדולים. אולי בסוף הוא יהיה דה נירו.

3. פרופסור לינץ'

הבמאי ואיש האשכולות דייוויד לינץ' יקבל הזדמנות להעניק מהידע שצבר לאורך השנים, וללמד אנשים נוספים איך ליצור סרטים מדהימים ומפחידים שאיש לא מבין. כן כן, נפתחה ההרשמה ל"תואר שני בקולנוע מדייוויד לינץ'" ב"בית הספר לניהול של המהרשי", מוסד אקדמי באיווה שבארה"ב. בית הספר, שמציע קורסים מערביים בניהול, כלכלה ועוד לצד קורסים בטכניקות מדיטטיביות מן המזרח, הוקם על ידי מהרישי מהש יוגי, האיש שהמציא את המדיטציה הטרנסצנדנטלית והגורו של לינץ', שעוסק בעצמו במדיטציה כבר כמעט 40 שנה. יש אפילו מלגה לניגשים היצירתיים ביותר.

ככה זה נראה כשלינץ' ניסה ללמד את לואי סי.קיי איך להנחות תכנית אירוח. נקווה שעם הסטודנטים הוא יהיה יותר רגיש

4. מקגייוור חוזר

אם קיוויתם שהוליווד תשאיר לכם כמה פנינות אייטיז נוסטלגיות שישארו דהויות ומיושנות בזכרונותיכם בלבד – נראה שאתם טועים. טרנד החידושים לא מפסיק, ואפילו מקגייוור – הסוכן החשאי בעל החוש הטכני המדהים, שיודע לפתור כל בעיה בעזרת איזולירבנד, מסרק, קרם הגנה ומסטיק בזוקה, חוזר לטלוויזיה. רשת CBS תחדש את הסדרה שרצה במשך 7 עונות בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90. החידוש לסדרה יהיה כמובן "פריקוול" שיגולל את תחילת סיפורו של מקגייוור. הבמאי ג'יימס וואן ("המסור", "מהיר ועצבני 7") מוביל את הפרויקט.

5. מותו של בלש

חובבי הספרות הבלשית קמו לבוקר עצוב (6.10) עם הידיעה כי הסופר השוודי הנינג מנקל מת ממחלת הסרטן בגיל 67. מנקל, כדוגמתם של סופרים גדולים באמת, הצליח במרוצת השנים להפוך את האלטר אגו הספרותי שלו –הבלש קורט וולנדר – לדמות ידועה ממנו. הסופר השוודי כתב למעלה מעשר יצירות בלשיות, כאשר הבולטות מביניהן – "רוצחים ללא פנים", "הסחת דעת" ו"הכלבים בריגה" – תורגמו לעברית. מערכת היחסים שלו עם ציבור הקוראים הישראלי תמיד הייתה מורכבת, אך ביוני 2010 היא עמדה בפני משבר רציני כאשר לקח חלק במשט המרמרה ושהה על סיפונה בעת השתלטות צה"ל. הסלחנים מביניכם יתנחמו בכך שהנינג מנקל אמנם נפטר, אבל קורט וולנדר יחיה לנצח.

6. הנה גל גדות!

בזמן שכולנו מחכים ל"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", גל גדות ממשיכה לעבוד. עכשיו אפשר לראות אותה בטריילר החדש לסרט "Triple 9". כלומר, לראות אותה אם לא ממצמצים. גדות מופיעה בתפקיד קטן במותחן החדש של ג'ו הילקוט האוסטרלי ("הדרך"), בו משתתפים בין השאר קייסי אפלק, צ'יווטל אג'יופור, וודי הארלסון, קייט ווינסלט וארון פול. הסרט מספר על חבורת פושעים ושוטרים מושחתים שנאלצים לבצע שוד נועז בשביל המאפיה הרוסית. אם תתרכזו תוכלו לראות את גדות מופיעה (בחזייה) לשבריר שנייה ב-1:56 - וגם את ווינסלט (שמגלמת מאפיונרית ישראלית ממוצא רוסי) עם תליון מגן דוד לצווארה. עדיין לא ברור מה תפקידה של גדות בסרט, אבל סביר להניח שהיא בצד של הרעים.

"Triple 9" יגיע למסכים בארה"ב ב-16 בפברואר 2016.

7. החבובות חמות

אחרי שנעדרו מהטלוויזיה במשך 20 שנה, החבובות חזרו למסכים לפני כשבועיים בסדרה מוקומנטרית חדשה. הפרידה המתוקשרת בין קרמיט למיס פיגי משכה הרבה תשומת לב לחזרתה של הסדרה, ופרק הבכורה שלה הפך לנצפה במיוחד. בגרסה הזו של הסדרה, המשודרת ב-ABC, מיס פיגי (הרווקה הטרייה) מנחה תכנית אירוח, וכל חבריה מהחבובות מסייעים בהפקה. כעת נודע כי "הוט" רכשה את הסדרה לשידור בארץ, שיחל בנובמבר.