"הנוקמים: סוף המשחק" מתקרב בצעדי ענק, ואיתו גם המחשבות והתכנונים לשלב הבא בתוכנית העל של אולפני דיסני ומותג הקומיקס מארוול. ואחרי שהצטרפה ליקום הקומיקס המורחב והמצליח כבר ב-2010 בסרט הלא מדהים "איירון מן 2", האלמנה השחורה - המרגלת הסובייטית לשעבר שהפכה ללוחמת צדק אמיצה תחת ארגון ש.י.ל.ד, בגילומה של סקרלט ג'והנסון - תקבל סרט משלה. סרט הסולו, "האלמנה השחורה", צפוי להתחיל את צילומיו בחודשי הקיץ,  בבימויה של קייט שורטלנד ("לורה", "סינדרום ברלין") ותסריט שכתבו ג'ק שייפר ונד בנסון ("היעלמותה של אלינור ריגבי"). 

אבל מה בעצם יקרה בסרט? שאלה טובה, כיוון שכמו ההיסטוריה של נטשה רומנוף (שמה האמיתי של האלמנה), גם הסרט מתהדר בסודיות רבה, ויוצריו לא מוכנים - או לא יכולים, מבחינה חוזית - להגיד עליו יותר מדי. מה שכן ידוע עד כה הוא שהסרט ימשיך את הקו האמנותי שהוצג ב"קפטן מארוול", ועלילתו תתרחש בתחילת שנות האלפיים, לפני שרומנוף הפכה לנוקמת מהמניין, וצפוי להתרחש בחלקו ברוסיה. הסרט תואר כמותחן נואר אפל, ויציג את אקדמיית המרגלים האכזרית בה התחנכה רומנוף (מעריצי מארוול ותיקים אולי זוכרים שזכינו כבר להצצות קצרות אל חייה של האלמנה השחורה באותה אקדמיה ב"הנוקמים: עידן אולטרון"), ולפחות דמות נבל אחת שצמחה במקביל לנטשה באותה אקדמיה. 

השמועות על הליהוקים לסרט עשו גם הן כנפיים. תחילה דובר על האפשרות לשלב ב"האלמנה השחורה" את דמותו של באקי בארנס, הוא חייל החורף - וזה הגיוני בסך הכל, הרי מדובר בעל-אדם שעבר שטיפת מוח ותוכנת להיות בעצמו מרגל למען ברית המועצות - אולם מי שעוררה את מרב הסקרנות היא היריבה של רומנוף, שהתחנכה במקביל אליה והפכה לאויבת שלה.

השחקנית הראשונה שנשקלה לתפקיד, ועל פי השמועות פגשה גם את מפיקי הסרט (וסרבה לתפקיד, סורי) היא אמה ווטסון. אולם אתמול פורסם שהתפקיד יגולם בסופו של דבר על ידי פלורנס פיו. פיו היא מה שנהוג לכנות "כוכבת עולה", והופיעה לאחרונה בשורה של תפקידי איכות מוערכים, אך לאו דווקא כאלה שזיכו אותה בהכרה ציבורית נרחבת. היא שיחקה את התפקיד הראשי ב"ליידי מקבת" על פי הסיפור הקצר של ניקולאי לסקוב, הופיעה במיני סדרה "המתופפת הקטנה" ובסרט "מלחמתו של רוברט דה ברוס" בנטפליקס. היא לוהקה לעיבוד החדש של "נשים קטנות" בבימויה של גרטה גרוויג ולסרט האימה המדובר "מידסומר", שביים ארי אסטר ("תורשתי").

Getty Images (צילום: Tommaso Boddi; GettyImagesIL)
נוסקת - פלורנס פיו | צילום: Tommaso Boddi; GettyImagesIL