כשזה מגיע לסצנות סקס ואלימות, ככל שרואים יותר מהן, כך פחות אכפת לנו. כך לפחות מסתמן מן התוצאות של מחקר שנערך על ידי בית הספר לתקשורת באוניברסיטת פנסילבניה.

במסגרת המחקר הציגו החוקרים סצנות אלימות ומיניות מתוך סרטים שונים להורים לילדים בגילאי 6 עד 18. הסצנות נלקחו מסרטים שדורגו כ-PG 13 (תכנים שמדורגים כראויים לצפייה לקהל מעל גיל 13), או R (תכנים שמדורגים כראויים לצפייה לבני 17 ומטה בהשגחת הורים בלבד). הסצנות שלקוחות מסרטים כמו "מת לחיות" ו"קזינו רויאל" הוקרנו ל-1000 הורים ולפי התוצאות ככל שמניין הגופות וסצנות הסקס עלה, כך גם ירדה הרגישות של ההורים לתכנים. 

ברוס וויליס מת לחיות (צילום: מתוך "מת לחיות")
אני דווקא חמוד מאוד בצפייה השלישית | צילום: מתוך "מת לחיות"
"הגידול באלימות בסרטים שמדורגים כ-PG 13 שילש את עצמו משנת 1984 וסרטים אלו אף מכילים יותר אקדחים מסרטים שמדורגים כ-R", סיפרו עורכי המחקר. "העלייה באלימות מאפשרת לילדים ללכת בעצמם לקולנוע ולצפות באלימות מפורשת. רצינו לבדוק למה הורים לא מודאגים מזה. למה הם לא מגיבים בהתאם?".

לאחר שצפו בכל סרטון, התבקשו הנבחנים לדרג מה הוא לדעתם גיל המינימום הנדרש לצפייה בסרט. בעוד הגיל הממוצע על הסרטון הראשון נסוב סביב הגיל 17, בסרטון השישי והאחרון דירגו ההורים את הגיל הממוצע כפחות מ-14, זאת למרות הדירוג הזהה שלהם על פי "איגוד הקולנוע האמריקני". בנוסף, על פי התוצאות הורים מודאגים יותר מסצנות סקס מאשר מאלימות, אבל לא במידה משמעותית.

עורכי המחקר מאמינים כי יש השלכות חברתיות למתירנות שההורים הפגינו. "אנחנו רואים שיש עלייה משמעותית לשימוש ויכולה להיות לכך השפעה על התפיסות שיש לאנשים כלפי נשק", הם אומרים.