The last house on the left

סרטו הראשון של קרייבן מ-1972 על שתי חברות שמנסות לקנות מריחואנה ונחטפות על ידי חבורה רצחנית. אחד מסרטי הביכורים הקיצוניים ביותר אי פעם. 

The hills have eyes

הסרט מ-1977 הפך לקאלט ושידרג את מעמדו של קרייבן. משפחה מהפרברים יוצאת לרוד-טריפ ונרדפת על ידי משפחה של פראים מעוותים. 

סיוט ברחוב אלם

ב-1984 קרייבן מוציא את הסרט הזה ומכיר לעולם את פרדי קרוגר, שרוצח את קורבנותיו בחלומותיהם והופך לאחת הדמויות הכי מפורסמות בעולם האימה.

בונוס - ג'וני דפ הצעיר נרצח במיטתו:

Vampire in Brooklyn

ב-1995 קרייבן חובר לאדי מרפי - כוכב ענק באותם ימים - כדי ליצור את סרט האימה הקומי המוזר הזה. הסרט נכשל בקופות ובביקורות, אבל בסרטו הבא, "צעקה", קרייבן כבר ילמד להשחיז את הנוסחה של אימה, הומור אירוני ומודעות עצמית.

צעקה

ב-1996 קרייבן לוקח את התסריט של קווין וויליאמסון (היוצר של "דוסון קריק") והופך אותו לסרט אימה מזן חדש. למוטיבים של סרטי הסלאשר משנות ה-80 מוסיפים וויליאמסון וקרייבן הומור דק והרבה מודעות עצמית שהופכים לחלק בלתי נפרד מהז'אנר. דרו בארימור מופיעה בסצינת הפתיחה - ונרצחת מיד בסיומה; גורם ההפתעה עובד היטב בימים שלפני "משחקי הכס"; ו"צעקה" זוכה להצלחה עצומה ומשיק סדרת סרטים מצליחה. 

צעקה 2

המודעות העצמית וההומור האירוני עולים שלב בסרט השני בסדרה, כולל הסצינה המדהימה הזו בה הדמויות צופות בסרט הראשון: 

צעקה 3

וויליאמסון עזב את הסדרה וקרייבן לוקח את הסרט השלישי עמוק לתוך עולמות הקומדיה, עם יותר צחוקים ו-Gore מבעבר. 

טיסת לילה

ב-2005 קרייבן מתרחק מהסגנון המוכר שלו ויוצר מותחן רציני על טרוריסט בטיסת לילה (ארבע שנים אחרי ה-11 בספטמבר, כן?). הסרט זוכה לביקורות חיוביות ולהצלחה קופתית בינונית. 

צעקה 4

וויליאמסון חוזר לסרט אחרון עם קרייבן, והשניים מנסים לתרגם את "צעקה" לדור החדש של הצופים הצעירים. הסרט נכשל בקופות והפרנצ'ייז נגמר. זה הסרט האחרון שקרייבן ביים לפני מותו אמש. 

ואחד מרגש:

Music of the heart

ב-1999 קרייבן חורג ממנהגו ויוצר סרט שאינו סרט אימה\רציחות\מתח. מריל סטריפ מגלמת מורה לכינור שמקימה בית ספר למוזיקה בהארלם. הדמיון ל"סיכון מחושב" עם מישל פייפר לא עוזר לסרט בקופות. זה שיר הנושא מתוכו - לא מפחיד, רק מרגש: 

אכן, יום עצוב ברחוב אלם.


("נוח על משכבך בשלום, ווס קרייבן, הבמאי שלי, החבר שלי. אדם מבריק, עדין ומאוד מצחיק. יום עצוב ברחוב אלם ובכל מקום" - רוברט אנגלנד, שגילם את פרדי קרוגר בסרטי "סיוט ברחוב אלם")

ביי, ווס.

Morreu hoje o pai do Freddy Krueger...

‎Posted by Carlos Henrique Latuff on‎ ראשון 30 אוגוסט 2015