לפני שנים רבות, במקום רחוק מאוד, נכתב כתב יד ובו צויר דיוקנו של גדול מסדר אבירי הג'דיי לדורותיו. זה לא קרה ב"מלחמת הכוכבים" – זה קרה בדרום צרפת לפני כ-700 שנים.

הבלוג "כתבי יד מימי הביניים" של אתר הספרייה הבריטית הלאומית חשף לאחרונה כי דמות הדומה באופן מפתיע למאסטר הג'דיי האגדי נמצאה בכתב יד ישן על ידי ההיסטוריונים דמיאן קמפף ומריה ל. גילברט.

Out today, our stunning new Medieval Monsters book. Over 100 images from medieval manuscripts, from satyrs and sea creatures to griffins and dragons. http://bit.ly/1NicoTJ

‎Posted by The British Library on‎ שישי 27 מרץ 2015

בעל הבלוג, ג'וליאן האריסון, סיפר ל"גרדיאן" כי "הדמות של יודה מופיעה בכתב יד מהמאה ה-14 הידוע כ'צווי האפיפיור של סמית'פילד'". מדובר בכתבים המשויכים לאפיפיור גרגוריוס התשיעי, שמשל בוותיקן באמצע המאה ה-13. הם נכתבו בדרום צרפת בין 1300 ל-1340 בדרום צרפת, וכוללים מכתבים של האפיפיור המפרטים את החלטותיו בנוגע לכנסייה.

"הייתי רוצה להגיד שזה באמת יודה או שזה צויר על ידי נוסע בזמן מימי הביניים", הסביר האריסון, "אבל זה למעשה איור לסיפור המקראי על שמשון. לאמן היה דמיון עשיר בהחלט!". הגולשים בדף הפייסבוק של הספרייה הבריטית מיהרו לזהות את הדמיון בין "שמשון" ליודה. התגובות היו, כצפוי, בסגנון מאסטר הג'דיי: "מרתק זה מאמר", "מטרידה זו התמונה", "נמצא בכתב יד מימי הביניים אני" וכן הלאה.

אנחנו לא בטוחים עד כמה הבחור דומה לשמשון, אבל האוזניים האלה אומרות רק דבר אחד, והן אומרות אותו באנגלית משובשת: יודה הוא זה!

והנה סרטון שמנסה להתחקות אחרי המקורות של יודה: