הקולנוע תמיד דורש מהצופים להשעות את חוסר האמון שלהם. בעונת הקיץ הדבר נכון במיוחד. החום מביא איתו שלל מועמדים לתואר "שוברי קופות", שלא בוחלים באמצעים כדי להגיע לכיסו של הקהל. וכך תמצאו את עצמכם עם כמות הגונה של סרטים שמסתמכים על הצלחות קודמות (וגם זה כבר מיחזור של השנים הקודמות), קומדיות שמתחרות אחת בשנייה ברמת הוולגריות, סרטים שמשלבים בין השניים, ועוד כמה סרטים צנועים יותר, שמבקשים להוות אלטרנטיבה קייצית לצופים שעדיין מסוגלים לצפות במשהו שלא יוצר על ידי מחשב.

השנה נדמה שהלהיט הגדול כבר הגיע במאי, הלא הוא "הנוקמים: עידן אולטרון", אבל עם קצת מזל, יכול להיות שיימצא כאן הסרט שיאפיל עליו. או לפחות יגרום לנו לשכוח שהוא לא היה טוב כמו שקיווינו.

לטבעונים שאוהבים כוחות על: "אנט מן" (16.7)

אף נמלה לא נפגעה בסרט שאמור לספק את יצר גיבורי העל שלכם לכל הקיץ, וליצור עוד מועמד להשתתפות ב"הנוקמים 3", תוך כדי שהוא רוכב על גל התהילה של "הנוקמים 2". כן, מדובר בפס ייצור, אבל נכון לעכשיו, אף אחד לא יכול לעצור את מארוול בדרכם לעוד מיליארד דולר. פול ראד הוא איש הנמלה, מייקל דאגלס הוא המנטור שלו, ואוונג'לין לילי היא האישה שמנסה להוכיח שיש חיים אחרי "אבודים".

לאנשים שתמיד אוכלים את אותה המנה במסעדה: "ארבעת המופלאים" (6.8)

הגיקים שאהבו אותם ב-2005 וב-2007, ישמחו לקבל אותם שוב, הפעם עם שחקנים חדשים, וללא החסות של מארוול, שאיבדה את הזכויות. מיילס טלר הוא מר פנטסטיק, קייט מארה היא האישה הבלתי נראית, מייקל בי.ג'ורדן הוא הלפיד האנושי וג'יימי בל הוא "הדבר". טובי קבל הוא ד"ר דום.

לאנשים שאוהבים בשר: "עולם היורה" (11.6)

שנות התשעים לא ייגמרו לעולם, כנראה. וכך אנחנו מקבלים עוד חלק של "פארק היורה". הפעם, הפארק נפתח למבקרים, רק כדי לגלות שההנהלה החליטה לחצות את הגבול הגנטי וליצור סוג חדש לגמרי של דינוזאור, שלידו הטי רקס של הסרט המקורי נראה כמו סתם פיטבול. כריס פראט וברייס דאלאס הווארד ינסו להחזיר את הסדר לבריאה, עד לסרט הבא.

לאנשים שאוהבים את חאליסי כמו ג'ורה מורמונט: "שליחות קטלנית: ג'נסיס" (9.7)

שני דברים בולטים בחלק החמישי של סדרת "שליחות קטלנית". הראשון, ההכרה שאמיליה קלארק כנראה תביא יותר אנשים לסרט מארנולד שוורצנגר. השני הוא שעל אף העובדה שיש משהו מופרך בכל הניסיונות ליצור סרטי המשך לסדרה אחרי "שליחות קטלנית 2", אי אפשר שלא להצטמרר מהתרגשות בסוף הטריילר, כשהמושל לשעבר שוורצנגר פוגש את עצמו, בגרסת 1985.

לאנשים שמתים על שוורצנגר: "מגי" (30.7)

ארנולד מנסה להוכיח שיש בו יותר, ומצטרף לגל שלא ייגמר לעולם של סרטי זומבים. הטוויסט: במקום להילחם בהם, שוורצנגר מגלם אב לבת שבתו נדבקת במגפה שתהפוך אותה לזומבית, אבל מסרב לנטוש אותה. יש כאלה שמחמיאים לכישורי המשחק של המושל לשעבר, וכדאי לנסות את הסרט רק כדי לבדוק את הפלא הזה.

לאנשים שחושבים שכסף יכול לקנות הכל: "חי פעמיים" (16.7)

מיליונר כבד מגלה שהכסף לא מצליח להציל אותו ממחלה סופנית ומסכים להצעתה של חברה מסתורית להעביר את התודעה שלו לגוף צעיר יותר, אבל לאלמוות יש תופעות לוואי. בן קינגסלי ממשיך את מסעו בז'אנר המדע הבדיוני (אחרי "איירון מן 3") ורייאן ריינולדס ממשיך לשחק את רייאן ריינולדס.

לאנשים שלא השתכנעו מהסרט על הסיינטולוגיה: "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים" (30.7)

עלילות טום קרוז מעולם לא הצטיינו במקוריות גדולה מדי, אבל אי אפשר להכחיש שהן היו כיפיות למדי. בפעם החמישית, קרוז שוב משתף פעולה עם סיימון פג, ג'רמי רנר ווינג ריימס ורבקה פרגוסון במלחמה נגד ארגון צללים שמבקש לחסל את ארגון IMF. עתידות: במהלך הסרט אחת הדמויות תמשוך בצוואר, ותגלה שמדובר במסכת פנים מתוחכמת.

לאנשים שחייבים עוד הרבה יריות: "היטמן: סוכן 47" (20.8)

סוכן 47 הוא רוצח על, מהסוג עליו מפנטזים ראשי ממשלות ומנהלי אולפנים, שהונדס באופן גנטי ומשימתו היחידה בחיים היא להרוג. יש גם אויב קטלני ותאגיד ענק אכזרי, אבל כל זה מתגמד לעומת הפיצוצים, היריות, הקפיצות וההילוך האיטי שממלאים את הסרט. אין רגע דל.

לאנשים שאוהבים יריות אבל בסטייל: "שם קוד מ.ל.א.ך" (13.8)

גיא ריצ'י חוזר עם התשובה לשאלה הקלאסית: מה היה קורה אם ל"מד מן" היו אקדחים, חוש הומור ותקציב ענק? בשנות השישים המוקדמות, בהן איש לא התלבש באופן לא אלגנטי, סוכן CIA וסוכן KGB נאלצים לשתף פעולה כנגד ארגון מסתורי שמנסה לייצר פצצת אטום. יו גרנט מוסיף ניחוח בריטי נונשלנטי.

לאנשים שחושבים שאדם סנדלר מצחיק: "פיקסלים" (23.8)

אדם סנדלר מגלם גיימר מומחה שנלחם בדמויות ממשחקי מחשב משנות ה-80 שנשלחו על ידי חייזרים בקומדיית המדע הבדיוני של כריס קולומבוס, שהחלה בסרטון הזה של פטריק ג'ין. סרטיו של סנדלר נעים בין המביך אך מצחיק לפשוט מביך. אפשר רק לקוות שהנוכחות של פיטר דינקלג' רומזת שכאן מדובר באפשרות הראשונה.

לאנשים שמבינים שסמואל ל. ג'קסון הוא הדבר האמיתי: "נשיא על הכוונת" (2.7)

מה הסיכוי שסמואל ל. ג'קסון יככב בסרט שבו נשיא ארה"ב מעורב בתככים פוליטיים הנוגעים למשבר הכלכלי של 2008? אפסי. במקום, הנשיא ג'קסון מוצא את עצמו נמלט על חייו ביערות פינלנד כשלעזרתו מתגייס רק נער צעיר שחי שם, כמו שקורה להרבה נערים פינים. בסופו של דבר, הנוכחות של ג'קסון הופכת את הכל לטוב יותר. זה כבר עניין מדעי.

לאנשים שהולכים ביחד לשירותים: "הפמליה" (11.6)

וינס צ'ייס ממשיך בחיים הטובים בהוליווד, מוקף בחבורת אנשים שהדבר היחיד שהם יודעים לעשות, כנראה, הוא להיות לידו. ארי גולד ממשיך להיות הדמות הכי היסטרית על המסך ושלל שחקנים מפציעים בדמות עצמם כדי להשתתף בחגיגה. עתידות: בשלב מסוים בסרט, גבר מכוער ייכנס למיטה עם אישה צעירה ממנו ויפה ממנו. ככה זה בהוליווד.

לאנשים שמעדיפים להשתין על כולם: "טד 2" (25.6)

מארק וולברג, האיש מאחורי הפמליה, ממשיך לככב בעלילות הדב המדבר. הפעם טד, בקולו של הבמאי סת' מקפרלן, נלחם בבית המשפט על זכותו להביא ילד לעולם. על הדרך כנראה שהוא יצליח להעליב את כל מי שהצליח להתאושש מהשנה שבה הוא הנחה את טקס האוסקר.

לאנשים שמאמינים בנשים, אבל צוחקים כמו גברים: "אסון מהלך" (23.7)

פתאום, איימי שומר היא הדבר הכי נכון ומצחיק בסביבה. זמן מצוין להשתדרג לשלב הבא ע"ש טינה פיי. האמצעי: סרט בבימויו של ג'אד אפאטו, שכבר הוכיח שהוא מבין משהו על רגישות, או לפחות, על איך שגיקים חושבים שנראית רגישות. שומר מגלמת בחורה שלא מאמינה בזוגיות, קופצת מבחור לבחור ובעיקר מתחזקת את הקריירה שלה. הכל משתנה, כמובן, כשהיא פוגשת רופא ספורט, שהחבר הכי טוב שלו הוא לברון ג'יימס. אם לא בשביל הבדיחות, תראו למען דיוויד בלאט.

לאנשים שמאמינים בגברים, אבל מעדיפים את קירסטין וויג: "מאסטר מיינדס" (20.8)

אל וויג, הכוכבת הקומית הגדולה של השנים האחרונות, מצטרפים הפעם אוון ווילסון וזאק גליפיאנאקיס בסרט ע אחד ממקרי השוד הגדולים בתולדות ארה"ב. שלא במפתיע, לא מדובר בחבורת האנשים המבריקה ביותר שפגשתם. מצד שני יש אנשים שזה בדיוק סוג ההומור האהוב עליהם.

לאנשים שמתגעגעים לשנות השמונים: "חופשה מטורפת" (6.8)

זוכרים כמה מצחיק היה צ'בי צ'ייס? אז הוא עדיין מצחיק, אלא שעכשיו הגיע תור הילדים שלו לצאת לנופש שהוא בעצם סדרת אסונות. כפי שמבהיר הטריילר: "החופשה הזו תעמוד בפני עצמה". כריסטינה אפלגייט, לסלי מאן וגרגורי פארס ישתדלו לצאת בחיים מהקיץ.

לאנשים שמעדיפים ריבועים בבטן על פני תסריט: "מג'יק מייק 2" (9.7)

אמנם לא כל מה שהפך את הסרט הראשון להצלחה בהכרח נמצא כאן (לא סטיבן סודרברג ולא מת'יו מקונוהיי), אבל הגוף של צ'אנינג טייטום וחבורתו עדיין כאן ועדיין מוצג לראווה. הפעם הוא מחוזק באמבר הרד, אליזבת בנקס ואנדי מקדואל. מישהו מוכן להמר נגד "מג'יק מייק 3"?

לאנשים שאוהבים ריבועים בבטן, אבל צריכים סיבה: "ללא כפפות" (23.7)

ג'ייק ג'ילנהול מגלם את אלוף העולם באגרוף במשקל בינוני שהאלימות היא חלק בלתי נפרד מחייו, אלא שבעקבות טרגדיה האלימות קורעת את משפחתו לגזרים. לא במפתיע, הדרך לגאולה עוברת בקרב נוסף בזירה. הבמאי אנטואן פוקואה יודע להפיק סרטים יעילים שלוחצים על הנקודות הנכונות. כנראה שזה יעבוד לו גם הפעם.

לאנשים שמסוגלים לקבל את מריל סטריפ מנגנת על גיטרה חשמלית: "ריקי והפלאש" (20.8)

לכאורה, מדובר פה בהרכב מנצח. השחקנית שמסוגלת להיכנס לכל דמות, ביחד עם ג'ונתן דמי, שעל אף השנים מאז "שתיקת הכבשים", עדיין יכול ללמד במאים צעירים כמה שיעורים על קולנוע; והתסריטאית דיאבלו קודי, שאחרי "ג'ונו" עדיין נחשבת למישהי שכדאי לעקוב אחריה. בפועל, הסיפור על רוקרית מזדקנת שחוזרת הביתה אחרי שנים כדי לשקם את היחסים עם משפחתה עלול להתגלות כבנאלי כמו הטריילר שלו, או שהוא יהיה אחת ההפתעות הנעימות של הקיץ. תחזיקו אצבעות לאפשרות השנייה.

לאנשים שצופים בסרטים מצוירים גם בחצות: "הקול בראש" (18.6)

המבקרים בפסטיבל קאן חזו שמדובר בעוד קלאסיקה מבית היוצר של "פיקסאר", חלקם הרהיבו עוז להמר שהצופים יבכו אחרי 30 שניות. לא חובה, ובכל זאת, מבטיח. סרטו של פיט דוקטר עוקב אחר המתרחש בראשה של ילדה בת 11 כאשר היא מנסה להתמודד בו זמנית עם גיל ההתבגרות ועם מעבר לסן פרנסיסקו. כל רגש מיוצג על ידי דמות אחרת כאשר איימי פוהלר מעניקה את קולה לאושר, ומינדי קיילינג בתפקיד הגועל.

לאנשים שמוכנים לצפות גם בגרסה המדובבת: "מיניונים" (2.7)

הם צהובים, הם מצחיקים, והם מדברים ג'יבריש. מתכון בטוח ללהיט. כנראה שזו הסיבה שהמיניונים חוזרים לסיבוב שלישי, הפעם בלי עזרתו של סטיב קארל, אבל עם חיזוק של סנדרה בולוק, ג'ון האם ומייקל קיטון.

לאנשים שאוהבים לפחד, אבל לא אוהבים הפתעות: "הרוע שבפנים 3" (13.8), "רוח זדונית 2" (21.8)

נאמר זאת כך: בני נוער, היזהרו. בכל סרט אימה שתפגשו, המתים ינסו לשלוח יד, לחטוף אתכם ולאכול את הנשמה שלכם. מצד שני, הוא לא יתאמץ מספיק בשביל ליצור סרט שאינו החלק השני או השלישי של משהו. ככה זה עם המתים, חיים בעבר.