קלייר דיינס גלובוס הזהב 2013 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
פעמיים ברצף. קלייר דיינס | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
הזכייה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בטקס גלובוס הזהב ה-70 לא הוסיפה רק עוד גביע לארון המתפקע של "הומלנד", אלא העניקה לה מקום של כבוד בהיסטוריה של טקס הפרסים. מאז נפתחה קטגוריית הטלוויזיה זכו רק שתי סדרות לעמוד על הפודיום יותר מפעם אחת. הראשונה הייתה "תיקים באפלה", שעשתה זאת ב-1995 ולאחר מכן ברצף ב-1997 ו-1998. "מד מן" הגדולה שלטה בטקס שלוש שנים ברציפות (2008-2010). החל מהלילה גם "הומלנד" שייכת לרשימה היוקרתית הזאת.

מריל סטריפ גלובוס הזהב 2012 (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
יכולה להמשיך לישון בשקט. מריל סטריפ | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images
קלייר דיינס, כוכבת הסדרה, הפכה לשיאנית החדשים של הטקס עם זכייתה השניי ברציפות, הישג שאף שחקן או שחקנית טלוויזיה לא השיגו לפניה. דייויד דוקובני אמנם זכה אף הוא פעמיים, אך לא ברצף ועל שתי סדרות שונות ("תיקים באפלה" ו"קליפורניקיישן"). אלא שאם מכניסים פנימה גם את תחום הקולנוע יש לדיינס עוד לא מעט עבודה לפניה. באופן לא מפתיע מלכת הזכיות בגלובוס הזהב היא מריל סטריפ עם לא פחות מ-8 פסלונים בכיס מ-26 מועמדויות (!), האחרונה שבהן השנה על "הופ ספרינגס". מהטקס עצמו נעדרה סטריפ בשל שפעת, וכפי שטינה פיי ציינה במונולוג הפתיחה שלה, היא בטח מחלימה גם ממנה בצורה מופלאה.

שיאן הזכיות אצל הגברים הוא ג'ק ניקולסון עם שישה גלובוסים באמתחתו ו-11 מועמדויות נוספות. אם דמיאן לואיס, שזכה הלילה בפרס הראשון שלו, מחפש אתגר נוח יותר, כדאי להתחיל עם מי שמתחלקים במקום השני: פרנסיס פורד קופולה ואוליבר סטון, לכל אחד מהם חמש זכיות. "עלובי החיים" יצא מגלובוס הזהב עם שלושה פרסים באמתחתו (המיוזיקל הטוב ביותר, השחקנית והשחקן הטובים ביותר), שניים פחות מהמחזיקים בשיא: "דוקטור ז'יווגו", "הסנדק" ו-"קן הקוקיה" עם חמש זכיות לכל אחד.

ג'ק ניקולסון - משקפי שמש (צילום: Noel Vasquez, GettyImages IL)
האם נראה אותו חוזר לעוד סיבוב בגלובוס? ג'ק ניקולסון | צילום: Noel Vasquez, GettyImages IL
גלובוס הזהב הוא אירוע שנתי של תא הכתבים הזרים בהוליווד, ונחשב לטקס השני בחשיבותו בעונת הפרסים הארוכה של הוליווד. עם זאת בכל הקשור לניבוי תוצאות האוסקר נחשב הטקס ליעיל הרבה פחות, מאחר וטעמם של המבקרים והעיתונאים שונה בדרך כלל מטעמם של חברי האקדמיה. לכן על אף הערב הגדול של "ארגו", הסרט שעדיין צפוי לזכות בפרס הגדול באמת הוא עדיין "לינקולן".