שרת התרבות והספורט נגד הסרט שייצג את ישראל באוסקר: רגב הגיבה אמש (ראשון) לזכייתו של הסרט "ימים נוראים", שעוסק במה שעבר על רוצח ראש הממשלה רבין, יגאל עמיר, בימים שקדמו לרצח, ומתחה ביקורת. "אין מקום לסרט שמנסה להבין אותו ואת מניעיו ואין מקום לסרט שמרמז, או מאשים, גורמים אחרים במעשה השפל שהוא עשה", כתבה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

הסרט מאת הבמאי ירון זילברמן והתסריטאי רון לשם זכה אמש בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר (האוסקר הישראלי), ואף הוקרן בפסטיבל טורונטו בתחילת החודש. רגב, שהודתה כי כלל לא צפתה בסרט, תקפה: "ראוי שהאקדמיה תעשה חשבון נפש טרם ה'ימים הנוראים'. יגאל עמיר הוא רוצח שירה קליע בלב האומה ועשה את החמור מכל – רצח ראש ממשלה".

"פרס אופיר שניתן לסרט, נותן לגיטימציה ולא בפעם הראשונה לגופים שמרחיבים את הקרע ומסיתים נגד ציבורים מסוימים במדינת ישראל" הוסיפה רגב. "היוצרים לא החמיצו הזדמנות לייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו חלק במסע ההסתה, דבר שהוא סילוף, עיוות, הטעיה של הציבור ומנותק לחלוטין מהעובדות. הביקורת של נתניהו את רבין על רקע הסכמי אוסלו, לגיטימית במדינה דמוקרטית".

מוש דנון, יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הדגיש בתגובה לדברי רגב: "האקדמיה היא ארגון א-פוליטי. "באופן אירוני, שוב בחרה השרה מירי רגב בדרך ההסתה, היא שוב מדברת על דברים שאינה מבינה בהם. רגב לא צפתה בסרט ובכל זאת מביעה את דעתה." עוד הוסיף דנון על השרה רגב: "היא עסוקה בפוליזטיזציה מעייפת, אינה הוזמנה כלל לטקס"

שרת התרבות הסבירה שלא בכדי הסרט לא קיבל מימון ממשרד התרבות והספורט: "הגם שלא צפיתי בסרט, אני מוחה על הניסיון לרמוז כי יגאל עמיר קיבל רוח גבית מסביבה תומכת חברתית ופוליטית".

בנאום הזכייה שלו, הביע במאי הסרט ירון זילברמן תקווה שאנחנו נכנסים לעידן שבו "מנהיגים, במקום לפלג ולהסית, יאחדו אותנו ולגרום לנו לאהוב אחד את השני יותר, ולהעלות את מפלס האהבה במקום את מפלס האלימות".