1. הכותרת הגדולה מכנס "חגיגת מלחמת הכוכבים", שהתקיים בסוף השבוע האחרון באורלנדו, הייתה כמובן הטריילר הראשון לפרק השמיני בתאגיד השווה מיליארדים, "מלחמת הכוכבים: הג'דיי האחרון", שהוקרן בבכורה בפאנל המרכזי של הכנס ומיד שוחרר לעולם כולו. בפאנל הוא זכה לשאגות אדירות ונרגשות של 4,000 ברי המזל שהצליחו להשיג מקום באולם "במת הגלקסיה" במרכז הכנסים של אורלנדו, מתוך כ-60,000 האנשים שנכחו השנה באירוע. הוא הוקרן פעמיים ברציפות כאשר הקהל התבקש שלא לצלם בווידאו ולו רק כדי שהחושך המוחלט והדממה המופתית שלפתע שרתה באולם לא יופרו ויפריעו לחוויה הראשונית.

2. הטריילר הוקרן בתום פאנל שכלל בין השאר את במאי הסרט הבא, ריאן ג'ונסון, והכוכבים דייזי רידלי, מארק האמיל וג'ון בוייגה. בלטו בהיעדרם אוסקר אייזק (הטייס הלוחם, פו) - שלפי מנחה הפאנל, השחקן הקומי ג'וש גאד, "מצטער אבל נבצר ממנו להגיע" - ואדם דרייבר (הנבל, קיילו רן), שבכלל לא אוזכר למורת רוחם של רבים. רידלי זרחה ככלה ביום חתונתה, רק שבמקום בלבן היא הייתה לבושה באדום – ככל הנראה בהשראת הפוסטר הראשון לסרט שהוצג בתום הפאנל, גם הוא אדום ברובו. עותקים שלו חולקו בתום הפאנל מיד ביציאה, ונחטפו באגרסיביות על ידי המעריצים הלהוטים. למי קראתם חנונים?

3. אלו שהצליחו להיכנס לפאנל – מלבד אנשי תקשורת שהוזמנו – היו אלפים בודדים שבילו את הלילה במרכז הכנסים, חלקם אפילו התמקמו ללינה על מזרונים מתנפחים. הצ'ופר היה בדמות הבמאי ג'ונסון, שהגיע באמצע הלילה והעביר לא פחות מארבע שעות בצילומי סלפי, חתימות והטרדות בלתי פוסקות של שאלות "מי לעזאזל יהיה הג'דיי האחרון – או האחרונה?". הבוסים בלוקאס ידעו לשבח את ג'ונסון בראיונות לתקשורת לאורך כל ימי הכנס שהוא לא רק מקצועי וראוי לביים את הסרט, אלא גם מעריץ שרוף בעצמו, וככזה - לא יסגיר ספויילרים. ג'ונסון אגב ביים בעבר את הסרט "לופר" מ-2012 בכיכובם של ברוס וויליס וג'וזף גורדון לויט ושלושה פרקים של "שובר שורות".

4. על אף שנרשמה שביעות רצון כללית מהטריילר לפרק השמיני שייצא בסוף 2017, הייתה ציפיה שבמהלך הכנס תהיה התייחסות גם לסרט הנוסף והנפרד מהטרילוגיה השלישית, על קורותיו של האן סולו בתחילת דרכו, שעתיד לעלות לאקרנים במאי 2018. אל נעליו של הריסון פורד בגרסה הצעירה ייכנס השחקן אלדן ארנרייך ("יחי הקיסר!") ויככבו בו גם וודי הרלסון, אמיליה קלארק (דאינריז מ"משחקי הכס" בשבילכם) ודונלד גלובר ("אטלנטה"). במפתיע, אף אחד מהם לא הגיע ולא נזרק שום פירור מידע, זאת למרבה האכזבה כיוון שמדובר בכנס הגדול ביותר עד כה שיתקיים באביב 2019 (לקראת הפרק התשיעי בסדרה).

5. אבל הידיעה המבאסת ביותר הייתה של נשיאת חברת הסרטים של ג'ורג' לוקאס, קתלין קנדי, שהודיעה רשמית כי למרות שנטען אחרת, "למרבה הצער קארי [פישר] לא תופיע בפרק התשיעי, נראה הרבה ממנה בפרק השמיני".

6. האבל על מותה בטרם עת של הנסיכה ליאה האגדית, הלא היא השחקנית קארי פישר שנפטרה לאחר התקף לב בסוף חודש דצמבר האחרון בגיל 60, היה אלמנט משמעותי בכנס. כבר ביום הראשון כלל פאנל הפתיחה החגיגי הצדעה לפישר, בו נערך נאום מרגש של ביתה השחקנית בילי לורד ("מלכות הצעקה"), אותו סיימה כשהקריאה בעל פה את המונולוג מהסרט הראשון של הנסיכה ליאה באמצעות הולוגרמה מהרובוט R2D2, בו קראה לאובי וואן קנובי שיבוא להצילה. לאחר מכן עלתה במפתיע התזמורת הפילהרמונית של אורלנדו בניצוחו של מלחין "מלחמת הכוכבים" המיתולוגי, ג'ון וויליאמס, לביצוע נעימה לזכרה של פישר וכמובן את נעימת הפתיחה של הסרט וזו של דארת' ויידר.

7. גם בתום הפאנל החגיגי שהסתיים במחווה לפישר חולקו פוסטרים של תמונתה האייקונית של הנסיכה ליאה עם הצמות המגולגלות בשני צידי הראש, וגם אלו נחטפו מיד.

8. על אף ההיסטוריה, נראה כי הכנס סימן יותר מתמיד את העברת השרביט לדור הבא, שכן על רחבת מתחם הביתנים במרכז הכנסים בלטה במיוחד תחפושת דמותה של רידלי, ריי - ככל הנראה במסגרת ההתרגשות לקראת הפרק הבא או אולי בכלל תחושת מיצוי מתחפושות עבר של האן סולו ואפילו הנסיכה ליאה שאנחנו מכירים כבר 40 שנה.

9. כן, 40 שנה עברו מאז צאת הסרט הראשון של "מלחמת הכוכבים", הזדמנות מצוינת גם לאחד השמות הגדולים ביותר בקולנוע מאז, הריסון פורד, להפציע לראשונה בתולדות כנס המעריצים ולחלוק אנקדוטות מתחילת הדרך עם האב הרוחני ג'ורג' לוקאס. שניהם מנסים להיזכר כיצד נפגשו לראשונה והאם זה היה בתיווכו של פרנסיס פורד קופולה או בריאן דה פלמה. שני החבר'ה בני ה-70 לא מצליחים לתאם גרסאות ונראה כי זה לא ממש מטריד אותם, הם בעיקר מפגינים נונשלטיות אל מול האקסטזה של הקהל.

10. הריסון פורד הגיע כאורח מפתיע בתום הפאנל החגיגי ביום הראשון והקהל באולם השתגע – יותר אפילו מאשר 25 דקות קודם לכן, כשלוקאס, האלוהים של "מלחמת הכוכבים", הגיע לכבד אותם בנוכחותו. בין האורחים הנוספים היו גם בילי ד. וויליאמס, שגילם את לאנדו קלריסיאן בטרילוגיה הראשונה ושיתף כי התפקיד קסם לו בגלל שני מרכיבים - "הגלימה והשם קלריסיאן שהוא ממוצא ארמני וחשבתי לעצמי שזה די מעניין, זה רעיון שהייתי רוצה להשתעשע איתו", והיידן כריסטנסן, שגילם את אנקין סקייווקר, הלא הוא דארת' ויידר הצעיר, בטרילוגיה השנייה.

11. כריסטנסן נחשב ברבות השנים לשק החבטות העיקרי בכל הקשור לטרילוגיה השנייה - שלושת פרקי הפריקוול - כאשר מבקרים רבים טענו כי הוא נתן הופעות משחק נוראיות וגם בקרב המעריצים הוא נחשב לחוליה החלשה. לאחר שצילם ב-2007 את סרט האקשן "ג'אמפר", בו הכיר את זוגתו בעשור האחרון השחקנית רייצ'ל בילסון ("האו.סי"), פרש מהוליווד באופן לא רשמי ובראיון ל"לוס אנג'לס טיימס" בשנה שעברה הסביר כי "הרגשתי שניתן לי דבר ענק עם 'מלחמת הכוכבים', שסיפק לי הזדמנויות והעניק לי קריירה. אבל לא רציתי להמשיך את חיי כשאני רוכב על אותו הגל". ההיעלמות שלו עזרה לו במהלך האירוע הפרטי שהתקיים בדיסניוורלד באחד מערבי הכנס לאנשי תקשורת ומוזמנים, כאשר הוא הצליח לנווט את דרכו בפארק השעשועים בלי שיותר מידי אנשים יזהו אותו ואיפשרה לו לרכב ברכבת הרים בשלווה.

12. ואם בכוכבי התאגיד לדורותיהם עסקינן, בעוד הקולגות של כריסטנסן לטרילוגיה השנייה ליאם ניסן וסמואל ל. ג'קסון שלחו ברכות מצולמות שהוקרנו בפאנל הפתיחה, התקווה הישראלית לחזות איכשהו בנטלי פורטמן, שגילמה את המלכה פאדמה אמידאלה, נגוזה ולא היה שום זכר לזוכת האוסקר שנמצאת בחופשת לידה.

13. לסיכום, הכנס של מעריצי "מלחמת הכוכבים" הוא אירוע שמזכיר את מפלצת הכנסים לחנונים קומיק-קון, אפילו ששם המימדים ענקיים בהרבה עם פי שלושה יותר נוכחים ומאות אירועים ופאנלים. אבל זהו בהחלט חג לאומי למעריצי לוק סקייווקר, 3CPO וחבריהם שמגיעים לא רק עם התרגשות אדירה אלא גם עם ארנקים מלאים לבזבוזים בביתנים של המרצ'נדייז, שם תחפושות וקסדות של לוחמי האימפריה או דארת' ויידר, בובות בכל הגדלים ומכל הסוגים וכמובן חרבות לייזר מדומות מגיעים בקלות למאות דולרים, ולעמוד בתור כדי לקבל חתימה מכוכבי העבר שלרגע מרגישים איי-ליסט. או ליתר דיוק, כוכבים מגלקסיה רחוקה.