יאיר אגמון ביים סרט שמציג מציאות חלופית שבה הצבא הפלסטיני כובש ורודה במשפחות יהודיות, ועכשיו הוא התקבל לפסטיבל הקולנוע היוקרתי טרייבקה. סרטו של אגמון, תלמיד שנה ד' מבית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל, שמאחוריו כבר שלושה ספרים, יתחרה מול סרטים מ-18 מדינות.

"כבר בזמן שירותי בצבא, כקצין ביחידה קרבית, כשביצעתי מעצרים רבים בעיר שכם ובכפרים הסמוכים התעסקתי בשאלה 'ומה אם זה היה הפוך?'", אומר אגמון, "אני זוכר את עצמי, בודק את התעודות של הערבים וחושב לעצמי 'ומה אם זאת הייתה אמא שלי שעומדת כאן, מול חייל פלשתיני?'".

"כשהתחלתי את לימודי הקולנוע שלי", הוסיף אגמון, "נחשפתי למרחב קולנועי ישראלי - עצום ומשפיע ש'חוגג' על הכיבוש. אינספור במאים שמאלנים ביימו אינספור סרטים שמאלניים, על חיילים רכים והומניסטיים, שההקשר הפוליטי והצבאי שבו הם נתונים הופך אותם לאלימים. הז'אנר הפך לקלישאה. די מהר הבנתי שהבמאים השמאלנים הללו לא באמת רוצים שהכיבוש ייפסק. הרי בלעדיו - על מה הם יעשו סרטים?".

פסטיבל טרייבקה נחשב לאחד מהמסגרות היוקרתיות לקולנוע, ובשנה שעברה זכתה במסגרתו הבמאית טליה לביא (גם היא בוגרת השפיגליה) בשני פרסים על סרטה המצליח "אפס ביחסי אנוש".