אין תמונה
יותר מדי מוות עבור תושבי ווייטנאם. משחקי הרעב
זה לא סוד שישראל היא לא המדינה הכי ליברלית בעולם המערבי. אבל לפני שמתחילים להתלונן על הזכויות האזרחיות שנלקחו, כדאי לזכור שגם במקומות אחרים על פני הגלובוס לא תמיד הכל נראה הגיוני. קחו לדוגמא כמה מהסרטים הפופולאריים ביותר שראיתם בימים האחרונים, שנאסרו לצפייה במדינות אחרות מסיבות שונות ומשונות.

"משחקי הרעב" בכיכובה של ג'ניפר לורנס מהשנה שעברה ניפץ קופות בעולם כולו עם רווחים של כמעט 700 מיליון דולר. אבל בווייטנאם נותר למעריצים רק לדמיין את משחק המלחמה הקטלני בין הצעירים של מדינת פאנם. ראשי המדינה קבעו שהסרט מציג יותר מדי מוות עבור מה שתושבי ווייטנאם יכולים לשאת.

במלזיה החליטו להכריז מלחמה על "זולנדר" של בן סטילר מ-2001. האמת? במקרה הזה אפשר קצת יותר להבין את ההחלטה. באחד מרגעי השיא של הסרט דמותו של סטילר עוברת שטיפת מוח שגורמה לה לנסות ולרצוח את ראש ממשלת מלזיה. בממשל המקומי כנראה חשבו שכמה מהצופים עשויים לקחת דוגמא ולנסות בעצמם להיפטר מהסמכות המובילה במדינה, והסרט מעולם לא הוצג.

קווין סמית' רצה בסך הכל להצחיק קצת את העולם עם סיפור על שני חברים טובים ומרוששים, שמחליטים לביים סרט פורנו בבית הקפה בו הם עובדים. בתאילנד התלהבו הרבה פחות מ"זאק ומירי עושים פורנו" וטענו כי הוא עשוי לעודד צעירים מקומיים...ובכן להיכנס לתחום בכוחות עצמם. מאז ועד היום לא ראה אף תאילנדי בארץ מולדתו את סת' רוגן ואליזבת בנקס הולכים על זה עד הסוף.

אין תמונה
סוף העולם? לא בצפון קוריאה. 2012
עד כאן נותרנו בתחום הסביר, פחות או יותר. אבל הביזאר מתחיל, באופן טבעי, בצפון קוריאה. הדיקטטורה הקומוניסטית אסרה על הרבה דברים להיכנס למדינה הסגורה, אחד מהם היה סרט האסונות "2012" של רונלד אמריך. מה כבר יכול להיות מזיק בעוד סרט אסונות טבע גנרי? מסתבר שלפי הנבואה של לא אחר מאשר המנהיג לשעבר, קים ג'ונג איל, 2012 הייתה אמורה להיות השנה שבה צפון קוריאה תהפוך סוף סוף למעצמה עולמית. זה לא באמת יכול לקרות אם העולם ייחרב בדיוק באותה שנה ולכן כל מי שנתפס עם עותק של הסרט נשלח מידית לכלא.

סשה ברון כהן הצחיק עולם שלם כשתיאר את המסע המופלא של לימודים תרבותיים של אמריקה לטובת הבאת רווח למדינה המופלאה של קזחסטן. העניין הוא שבקזחסטן עצמה ראו ב"שגריר" החרמן שלהם דווקא סמל לבושה גדולה. הזעם של ראשי המדינה על ברון כהן וההצגה הסטריאופטית של תושבי המדינה, חסמו את בוראט מלעבור את גבולות המדינה. מספר שנים לאחר מכן הסתבך ברון כהן גם עם אוקראינה, שלא הייתה מוכנה להתמודד עם כתב האופנה הגיי, ברונו.

אין תמונה
נשאר מחוץ לאוקראינה. סשה ברון כהן
גם סין השמרנית עצרה לא מעט סרטים מלהגיע אל שטחה. אחד מהם היה "השתולים" זוכה האוסקר של מרטין סקורסזה. ההחרמה הגיעה בגלל סצנה בה נראית דמותו של ג'ק ניקולסון כשהיא נפגשת עם סוכנים בשירות הממשלה הסינית, שמעבירים לו מזוודה מלאת מזומנים בתמורה לצ'יפ מחשב שמיועד לראשי נפץ גרעיניים. גרעין? בסין? הם מעולם לא שמעו על האשמות מגוחכות כאלה.

>> בואו לפייסבוק שלנו