מי שמכיר את הרקע של הסרט "IT", כבר יודע שלא חסרים דברים מטרידים מאוד בסיפור שכתב סטיבן קינג כבר ב-1986. ישות לא ברורה שמופיעה בדמות של ליצן פסיכופת ורצחני ומנסה לפתות ילדים קטנים לתוך תעלות ביוב כדי להפחיד ולאכול אותם? כן, זה נראה לנו מספיק מרושע. אבל מי שקרא את הספר כנראה גם מכיר קטע מאוד חשוב ומזעזע לא פחות, שבאופן די מובן לא יכול היה להיכנס לסרט.

בספר, בוורלי מארש בת ה-14 - הנציגה היחידה של המין הנשי במועדון הלוזרים - שוכבת עם כל אחד מהבנים במטרה לקרב מחדש את חברי הקבוצה אחרי שהם מביסים את פניווייז הליצן. המעשה, כביכול, עוזר ללוזרים לברוח מתעלות הביוב של העיירה דרי, בה נכלאו. כן, מה שאנחנו בעצם מספרים זה שבספר הייתה אורגיית ענק בין בוורלי ללא פחות משישה (!) ילדים בני 14. הסצנה אמנם לא הופיעה במיני-סדרה מ-1990 וגם לא בסרט הנוכחי שיצא ביום ה' האחרון, אך אנשים שמגלים רק עתה על הסצנה הגנוזה החלו להתרעם - וסטיבן קינג החליט להגיב. 

לדבריו, זה "מרתק" איך עדיין יש כל כך הרבה עניין בסצנת הסקס של "זה", אבל כל כך מעט דיון לגבי הרציחות המרובות של הילדים בסרט. "זה אומר משהו, אבל אני לא בטוח מה", הוא אמר למגזין "Vulture". גם בעבר הוא כבר הספיק להתייחס לעניין, וב-2013 טען בפוסט באתר שלו כי הוא לא ממש חשב על האספקט המיני של זה. "הספר התמודד עם ילדוּת ובגרוּת... המבוגרים לא זוכרים את הילדות שלהם. אף אחד מאיתנו לא זוכר מה עשינו כילדים - אנחנו חושבים שאנחנו כן, אבל אנחנו לא זוכרים את הדברים כפי שבאמת קרו. באופן אינטואיטיבי, הלוזרים ידעו שהם חייבים להתאחד שוב. המעשה המיני חיבר בין הילדות לבגרות. זה צד אחר של מנהרת הזכוכית שמחבר בין הספריה של הילדים לספריה של המבוגרים. זמנים השתנו מאז שכתבתי את הסצנה הזאת והיום יש יותר רגישות לנושאים הללו". 

מי שעוד הוסיף לדברים של קינג היה גארי דוברמן, אחד מתסריטאי הסרט הנוכחי, שהסביר לעיתון "אינטרטיינמנט וויקלי" למה בחרו לגנוז את הסצנה: "מלבד ג'ורג'י בביוב [סצנת הפתיחה של "זה"], אני חושב שזאת הסצנה היחידה שכולם ממשיכים להזכיר, וזה חבל. על אף שמדובר בסצנה חשובה, אני לא חושב שהיא לא מגדירה את הספר בשום צורה, והיא גם לא צריכה לעשות את זה. אנחנו יודעים מה היה המסר מאחורי הסצנה הזאת ומדוע הוא בחר להשתמש בה שם, וניסינו להעביר את המסר הזה באופן אחר".

וכנראה שהצליח להם לא רע, כי חדשות ראשונות שמגיעות מעבר לים טוענות כי "זה" עשוי להפוך לאחד מסרטי האימה הכי מצליחים בכל הזמנים. לא שזאת חוכמה גדולה לנוכח הקיץ הקשה שעובר על הוליווד, אך כעת אתר "דדליין" מדווח כי סופ"ש הפתיחה של הסרט באקרנים נחשב לאחד מהטובים ביותר בקרב סרטי האימה ההוליוודים.

המומחים צופים כי הסרט יכניס מעל ל-100 מיליון דולר בתום סוף השבוע הראשון שלנו, שיגמר הערב (א'). נכון לעכשיו, על פי אתר "Boxoffice Mojo", הסרט עומד על 51 מיליון דולר הכנסות בקופות ארה"ב, ו-76 מיליון דולר הכנסות כלל עולמיות. האם הוא יצליח לעמוד בציפיות? עוד לא ידוע, בטח לא לנוכח הסערה (תרתי משמע) סביב ההוריקנים שעושים את דרכם ליבשת. אך ככל הנראה, הסרט כבר יבטיח את מקומו כסרט עם דירוג ה-R Rated השני עם הפתיחה הכי מכניסה בכל הזמנים, אחרי "דדפול" (ובמקום הראשון בגזרת סרטי האימה). אם הוא ימשיך כך - הוא יהפוך להצלחה מסחרית נוספת מצד אולפני האחים וורנר, בייחוד בגזרת האימה, וזה כשלפניהם עוד יציאתם של "סרט לגו נינג'ו", "בלייד ראנר 2049" וכמובן "ליגת הצדק" - שצפויים להפוך ללהיטים של 2017.

mako תרבות בפייסבוק