בלי תקציב מטורף או כוכבי ענק, אבל עם סיפור מיוחד ושחקנים מפתיעים, הסרט "חדר" שמגיע לקולנוע ביום חמישי הקרוב, הפך להפתעה הגדולה בהכרזת המועמדויות לאוסקר השנה, עם ארבע מועמדויות בקטגוריות המרכזיות: הסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, השחקנית הטובה ביותר  והתסריט המעובד הטוב ביותר.

בהקרנת טרום בכורה של הסרט בישראל שנערכה בסוף השבוע האחרון, הגיב הקהל בהתלהבות גדולה ותגובות כמו "סרט חובה", "חזק" ו"מרגש מאוד" חזרו על עצמן לא מעט, יחד עם מחמאות רבות למשחק ובמיוחד להופעתו של השחקן ג'ייקוב טרמבלי, שהיה בן 8 בלבד בזמן צילומי הסרט והצליח לגלם דמות מורכבת באופן מעורר הערצה. רבים מהצופים סיפרו כי הם מקווים שהסרט יזכה באוסקר במועמדויות השונות שקיבל.

החדר - קולנו לב (צילום: קולנוע לב)
מסע של גילוי עולם חדש | צילום: קולנוע לב

חלק מהצופים סיפרו כי השילוב בין מתח, דרמה וסיפור מקורי במיוחד גרם להם לחוות חוויה מיוחדת שאינה דומה לשום דבר שראו לאחרונה בקולנוע. "זה סרט שמשלב מתח ודרמה ברמה הכי גבוהה" מספר אחד הצופים. "ראיתי את רוב הסרטים שמועמדים לאוסקר השנה, וללא ספק מבין כל הסרטים, זה הפייבוריט שלי".

"חדר" מבוסס על רב המכר מאת אמה דונהיו (שגם כתבה את התסריט המועמד לאוסקר) ומספר את סיפורו של הילד ג'ק (טרמבלי) שנולד בחדר, שהחיים בו הם המציאות היחידה שהוא מכיר. כמה ימים לאחר יום הולדתו החמישי, מנסים ג'ק ואמו (המועמדת לאוסקר ברי לארסון) לצאת אל העולם שבחוץ בפעם הראשונה בחייו של הילד, וכך מתחיל מסע של גילוי עולם חדש ומדהים שלא הכיר בעבר, וחיים חדשים ומלאי תקווה. 

הטריילר: