בשנה החולפת (או ליתר דיוק, בשנים החולפות), אנו נתקלים לפחות אחת לשבועיים בעוד כתבות, אייטמים וראיונות המעידים על פערי השכר המתמשכים בהוליווד, וכעת מגיעה הוכחה פורמלית נוספת לנושא הכאוב בדמות רשימת השחקנים שמרוויחים הכי הרבה בהוליווד. מי שהגיע למקום הראשון של 2017 הוא מארק וולברג, שכיכב השנה בעוד סרט של הפרנצ'ייז הבלתי נגמר אך המצליח כלכלית, "רובוטריקים".

על פי מגזין "פורבס", השחקן הכניס רק השנה כ-68 מיליון דולר על "רובוטריקים: האביר האחרון" וסרט ההמשך של "גבר גבר" שיעלה בהמשך השנה. במקום השני מגיע מי שבשנה שעברה שלט ברשימה - דוויין "דה רוק" ג'ונסון, עם 65 מיליון דולר. אחריו ישנה הקולגה לסאגת "מהיר ועצבני" - וין דיזל עם 54.4 מיליון דולר, אדם סנדלר (מה? איך זה עדיין קורה?) עם 50.5 מיליון דולר, ובמקום החמישי - אם הייתם בשוק מסנדלר, כדאי שתשבו - ג'קי צ'אן עם 49 מיליון דולר. 

אז איפה מתחילה הבעיה? הרשו לנו לחזור רגע לרשימת השחקניות הכי מרוויחות בהוליווד, שפורסמה ב"פורבס" לפני כשבוע, ובה אמה סטון הגיעה למקום הראשון עם 26 מיליון דולר. אנחנו מניחים שאתם כבר יודעים לעשות אחד ועוד אחד בעצמכם - מה שאומר שאם תסתכלו על שתי הרשימות במקביל, תגלו ש-14 (!) שחקנים גברים עדיין מרוויחים יותר מהשחקנית הכי מרוויחה בהוליווד. כן, אפילו אדם סנדלר וג'קי פאקינג צ'אן. יותר מכך, היא לא מרוויחה אפילו *חצי* ממה שמרוויח השחקן במקום הראשון, וולברג. לשם השוואה נוספת - ריאן גוסלינג, הקולגה של סטון ללהיט "לה לה לנד" הרוויח בשנה החולפת 29 מיליון דולר - ובניגוד אליה, הוא אפילו לא זכה באוסקר על תפקידו בסרט. 

"10 השחקנים הכי מרוויחים הכניסו יחד כ-488.5 מיליון דולר - כמעט פי שלוש מה-172.5 מיליון שעשו 10 השחקניות הכי מרוויחות", כתבה נטלי רובמד מ"פורבס". "בעוד שרק שלוש שחקניות עשו מעל ל-20 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים, 16 שחקנים הצליחו לחצות את הרף הזה". ואין טעם אפילו לתהות לגבי מקומן של נשים שאינן לבנות ברשימה, נכון? אלו תשע הנשים שנכנסו לטופ 30 השחקנים והשחקניות הכי מרוויחים בהוליווד: אמה סטון, ג'ניפר אניסטון, ג'ניפר לורנס, אמה ווטסון, מליסה מקארתי, מילה קוניס, ג'וליה רוברטס, קייט בלאנשט ואיימי אדמס - עוד הקשה פשוטה למדי על ייצוג נשים בכלל וייצוג נשים לא-לבנות בפרט בתעשיית הבידור.

רשימת 20 השחקנים והשחקניות הכי מרוויחים (הדגשנו את הנשים, לנוחיותכם): 

1. מארק וולברג, 68 מיליון דולר

2. דוויין "דה רוק" ג'ונסון, 65 מיליון דולר

3. וין דיזל, 54.5 מיליון דולר

4. אדם סנדלר, 50.5 מיליון דולר

5. ג'קי צ'אן, 49 מיליון דולר

6. רוברט דאוני ג'וניור, 48 מיליון דולר

7. טום קרוז, 43 מיליון דולר

8. שה רוק קאן, 38 מיליון דולר

9. סלמאן קאן, 37 מיליון דולר

10. אקשיי קומאר, 35.5 מיליון דולר

11. כריס המסוורת, 31.5 מיליון דולר

12. טום הנקס, 31 מיליון דולר

13. סמואל אל. ג'קסון, 30.5 מיליון דולר

14. ריאן גוסלינג, 29 מיליון דולר

15. אמה סטון, 26 מיליון דולר

16. ג'ניפר אניסטון, 25.5 מיליון דולר

17. ג'ניפר לורנס, 24 מיליון דולר

18. ריאן ריינולדס, 21.5 מיליון דולר

19. מאט דיימון, 21 מיליון דולר

20. ג'רמי רנר, 19 מיליון דולר

אבל היי, אם ברשימת הגברים כבר הצליחו לגבור על המכשול הזה עם שחקנים כמו דה רוק, וין דיזל, ג'קי צ'אן וסמואל אל. ג'קסון במקומות הגבוהים - אפשר להתנחם בעובדה שנותרו רק עוד כמה עידנים עד שגם נשים יזכו לקבל יחס זהה.

ובינתיים בטלוויזיה - מי מחזיקים את ראש הרשימה?

במקביל, פורסמה אתמול גם רשימת השחקנים הכי מרוויחים על המסך הקטן לפרק, וגם כאן ישנו יתרון ברור למין הגברי, אך לא בצורה דרסטית כמו בתעשיית הקולנוע. במקום הראשון של רשימת סדרות הדרמה, כמה מפתיע, גבר ועוד שחקן קולנוע - רוברט דה נירו, שקיבל 775 אלף דולר לפרק בפרויקט חדש שהוא עובד עליו לאמאזון. במקום השני, מארק הרמון מ"NCIS" (לירוי גיבס), המקבל 525 אלף דולר לפרק.

במקום השלישי מגיעה האישה הראשונה והיא כמובן חאליסי - אמיליה קלארק, שמרוויחה 500 אלף דולר לפרק של "משחקי הכס". עוד חולקים איתה את המקום הקולגות לסדרה - ניקולאי קוסטר-וולדאו (ג'יימי), פיטר דינקלג' (טיריון), קיט הרינגטון (ג'ון סנואו) ולינה הידי (סרסיי), שמקבלים גם הם 500 אלף דולר לפרק. עוד שניים שמקבלים סכום זהה אך על פרויקטים אחרים הם דווקא כוכבי הקולנוע שערקו לטלוויזיה - קווין קוסטנר וקווין ספייסי על "ילוסטון" (סרט טלוויזיה) ו"בית הקלפים" של נטפליקס, בהתאמה.

אחריהם מגיעות הכוכבות הגדולות של שתי סדרות טלוויזיה מצליחות - קלייר דיינס ("הומלנד") ואלן פומפאו ("האנטומיה של גריי") עם 450 אלף דולר. אחריהן, עם 350 אלף דולר - כוכבי "חסרי בושה" - וויליאם ה. מייסי ואמי רוסום, שכזכור יצרה סערה גם היא כשדרשה שכר זהה לשל הקולגה שלה, בגלל ש..ובכן, היא פשוט הכוכבת הראשית ומגיע לה. 

מי שמשחקים בליגה אחרת לגמרי הם השחקנים ברשימת סדרות הקומדיה בטלוויזיה. את המקומות הראשונים תופסים כוכבי "המפץ הגדול" - קיילי קווקו, ג'וני גלקי, סיימון הלברג, קונאל נאייאר וג'ים פרסונס, שמרוויחים כל אחד - Wait for it - סכום של 900 אלף דולר לפרק. אחריהם מגיעות פנים מוכרות שהופיע גם בחצי הראשון של הכתבה - דוויין "דה רוק" ג'ונסון על תפקידו ב"בולרז" עם 650 אלף דולר. עוד בראש הרשימה - כוכבות "המפץ" מים ביאליק ומליסה ראוך, וכוכבי "משפחה מודרנית" - ג'ולי בוון, טיי בורל, ג'סי טיילר פרגוסון, אד אוניל, אריק סטונסטריט וסופיה ורגרה - כולם עם 500 אלף דולר לפרק.

גם איימי שומר עומדת על המשמר

אם יש אישה אחת שלא פוחדת לומר מה היא חושבת (ואם עדיין לא קראתם את הספר שלה - "האישה עם הקעקוע בגב התחתון", זה הזמן) - זאת כנראה איימי שומר. לדברי "וראייטי", הקומיקאית המצליחה בת ה-36 עורכת כעת מו"מ שכר מחודש עם נטפליקס בנוגע לספיישל הקומדיה שהיא צילמה עבורם, אחרי שגילתה כמה כריס רוק ודייב שאפל הרוויחו על מופעי הספיישל שלהם מאותה חברת סטרימינג בדיוק. 

איימי שומר (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
למי קראת פראיירית? שומר | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

בעוד שני האחרונים הרוויחו 20 מיליון דולר עבור הגיג, שומר קיבלה רק 11 מיליון דולר. דיווחים טוענים כי בעקבות המשא ומתן שכרה יעלה באופן משמעותי, בייחוד לנוכח העובדה שהיא בשיאה עם זכייתה באמי על תכניתה "בתוך איימי שומר" והצלחת סרטה "אסון מהלך" מ-2015 - אך עוד לא ברור אם לסכום זהה כשל הקומיקאים. המהלך שלה מתקשר לזה המוזכר לעיל של אמי רוסום, וגם לזה של שרליז תרון, שגילתה בעקבות דליפת המסמכים של סוני כי הקולגה שלה לסרט "הצייד: מלחמת החורף", כריס המסוורת, מרוויחה הרבה יותר ממנה ולאחר שהתלוננה קיבלה 10 מיליון דולר נוספים.

mako תרבות בפייסבוק