אין תמונה
מקונוהי. מצאו את ההבדלים
כל תלמיד שנה א' בכל בית ספר למשחק בעולם יודע שהדרך הארוכה אל האוסקר רצופת ייסורים, ובייסורים הכוונה גם לסבל פיזי. השחקן רודף אחר הטוטאליות למען שלמות הדמות, וכדי להזדחל לתוך עורה נדרש לעיתים שינוי פיזי של ממש. הדיאטות הרצחניות האלו מעניקות לשחקן הרבה יותר ממראה חיצוני חדש, שמתאים יותר לדמות אותה הוא מגלם – הפיגורה החדשה תורמת לשינוי בדרך בה השחקן הולך, מדבר וממש מקנה לו שפת גוף חדשה  – למעשה, השינוי החיצוני עוזר לשינוי הפנימי. 

עד לא מזמן מת'יו מקונוהיי היה מזוהה בעיקר עם קומדיות רומנטיות מטופשות ועם שרירי חזה מפוארים, שנחשפו כמעט בכל סרט בכיכובו. לצורך תפקידו המהולל ב"מועדון הלקוחות של דאלאס", המבוסס על סיפור חייו של רון וודרוף, קאובוי הומופוב, שמתגלה כנשא נגיף ה-HIV בשנות השמונים החשוכות, מקונוהיי השיל 20 קילו מגופו החסון. התוצאה הקשה לצפייה, שכבר זיכתה אותו בכל פרס אפשרי בדרך אל האוסקר, אמורה לעזור לו לאחוז גם בפסלון המוזהב והנחשק מכולם. פייר, מגיע לו.

אין תמונה
לטו. הלך ונעלם למען התפקיד
לאחר הפסקה של 4 שנים מעולם הקולנוע, ג'ארד לטו חזר למסך הגדול גם כן ב"מועדון הלקוחות של דאלאס", בו הוא מגלם את דמותה שובת הלב של ריון, טרנסג'נדרית נשאית איידס. לצורך התפקיד המרגש ועטור הפרסים (רוב הסיכויים שגם אוסקר), גם לטו הצטמק והרעיב את עצמו בזמן הצילומים עד שצנח למשקל 52 קילו.

זו לא הייתה הדיאטה הקיצונית הראשונה של לטו, כבר בשנת 2007 השחקן המוכשר התעלל בקיבתו המסכנה לכבוד תפקידו בסרט "פרק 27", אבל מהכיוון הנגדי – האבסה. לטו נכנס לנעליו של מרק דיוויד צ'פמן, רוצחו של ג'ון לנון, ולשם כך גייס 30 קילו חדשים על גופו החטוב. גם במקרה ההפוך המראה שהתקבל היה מטריד למדי וכל זכר ללטו הלוהט נמחק.

אין תמונה
לטו בגרסת הפלוס 30 קילו
כדי להיכנס תפקיד שובר הלב של הזונה מוכת הגורל פאנטין במחזמר "עלובי החיים", אן האת'וויי שבתה רעב במשך שבועות. צוות ההפקה העיד שאכלה 4 תפוחים ביום בלבד בזמן הצילומים, ואחרי שהשילה 14 קילו, היא בהחלט נראתה כחושה להחריד.

אם זה לא מספיק, שיערה הארוך נגזז מול המצלמה ויצר את אחת הסצנות הקשות ביותר של הסרט. האת'וויי אמנם מופיעה על המסך רק כעשרים דקות מהסרט, אבל התפקיד העוצמתי, בשילוב עם הסבל הפיזי שעברה, העניקו לה (ובצדק) את פרס האוסקר לשחקנית המשנה בשנה שעברה.

אין תמונה
המתכון לאוסקר של האת'ווי: 4 תפוחים ביום בלבד
אחת מדיאטות ההשמנה היותר מפורסמות שנראו על המסך היא זו של רוברט דה נירו בסרטו המופתי של מרטין סקורסזה, "השור הזועם", בשנת 1980. דה נירו הוסיף 30 קילו למשקלו עבור דמותו הלא יציבה של ג'ייק לה מוטה. הוא זכה בפסלון האוסקר היחיד שלו על התפקיד ההמופתי, ואת אותם קילוגרמים מיותרים הוא העלים חזרה במהירות.

גם מאט דיימון שיעבד את גופו למען האמת האומנותית יותר מפעם אחת. בשנת 1996 הוא השיל 18 קילו עבור תפקידו בסרט "אומץ תחת אש". בשנה שעבר, גילם בהצלחה רבה את תפקיד המאהב הצעיר של הפסנתרן ליבראצ'ה, בסרט הביוגרפי "חיי עם ליבראצ'ה". לצורך התפקיד דיימון פיתח שרירים הכוללים ריבועים בבטן לתפארת מייקל לואיס, כדי לעלות על אותם תחתוני ספידו מוזהבים ומאוד מינימליסטיים.

אין תמונה
דיימון. הצל שלי ואני
בשנת 2006 זכה ג'ורג' קלוני באוסקר הראשון שלו, בקטגורית שחקן המשנה הטוב ביותר, על תפקידו בסרט הביוגרפי "סוריאנה". קלוני גילם את עובד ה-CIA, רוברט בייר, ולמענו נאלץ להוסיף 15 קילו למשקלו, ולהצמיח כרס משתפלת ומאוד לא אופיינית לו.

גם אדוארד נורטון חווה על בשרו, תרתי משמע, את המסירות שלו למקצוע. בשנת 1998 הוא גילם בסרט המטלטל "אמריקה X" ניאו נאצי גלוח ראש, שמתהדר בקעקוע צלב קרס על החזה. כדי להקנות לנורטון הצנום את הגופה המתבקשת, הוא נאלץ לעלות כ-16 קילו במסת השריר שלו. נורטון טען שהוא העלה את צריכת החלבון שלו כדי להשיג שרירים ובילה כחודשיים וחצי בחדר כושר. התוצאה המרהיבה אף זיכתה אותו במועמדות הראשונה שלו לאוסקר.

אין תמונה
נורטון. 16 קילו שהפכו ישר לשרירים
כדי להיכנס לנעליה של דיאנה רוס האגדית בסרט "נערות החלומות", ביונסה איבדה 9 קילו ממשקלה הבוטילישסי. לטענתה, זה היה רעיון שלה והבמאי פשוט זרם איתה. "בתחילת הצילומים הייתי במשקל הנורמאלי שלי, אבל אז ירדתי 9 קילו כשעברתי מדיאנה הצעירה לדיאנה המבוגרת", סיפרה, "רציתי שזה יהיה יותר מאשר רק לשנות תסרוקת ומייק אפ. רציתי לראות את השינוי".

שנתיים לאחר מכן, בשנת 2008, הכוכבת ניסתה את הצד השני של הדיאטה, כשהוסיפה למשקלה 10 קילו עבור הסרט "קאדילק רקורדס", כדי לגלם את דמותה של זמרת הבלוז אטה ג'יימס.  

אין תמונה
ביונסה. מימין - דקיקה יותר כדיאנה רוס, משמאל - מלאה יותר כאטה ג'יימס
השחקנית והסוכרייה החמוצה, רנה זלווגר, בנתה קריירה מהיכולת לשנות את משקלה בהתאם לתפקיד. למעשה, היא יותר ידועה ביכולת הזאת מאשר ביכולות המשחק המופלאות שלה. בשנת 2001 היא עלתה 20 קילו עבור תפקידה כברידג'יט ג'ונס.

זלווגר נפטרה מיד את הקילוגרמים המיותרים, כשקיבלה את התפקיד הראשי של רוקסי הדקיקה במחזמר "שיקגו". מיד עם סיום הצילומים השמינה שוב 14 קילו בשבעה חודשים בלבד, כדי לגזור קופון על סרט ההמשך ל"יומנה של בריג'ט ג'ונס". מאז חלפו שנים (וגם התהילה), זלווגר ירדה ועלתה שוב במשקל, עד שנמאס כבר לעקוב, וגם ממנה.

אין תמונה
זלווגר. לפעמים רזה, לפעמים שמנמונת - תמיד חמוצה
בשנת 2008 השחקן האוסטרלי זוכה האוסקר, ראסל קרואו, השמין כ-30 קילו עבור הסרט "גוף השקרים". הוא סיפר שכדי לעשות זאת כמה שיותר מהר, הוא אכל כל יום ארוחת בוקר שכללה מספר המבורגרים ומנה ענקית של צ'יפס. אכן נשמע כמו נוסחה מנצחת. מאז קרואו נאבק במשקלו, ולמעשה לא הצליח לשחזר את מימדיו המקוריים עד היום.

בכדי לזכות באוסקר הראשון שלה, גם נטלי פורטמן "שלנו" נאלצה להרעיב את עצמה קצת ולהוריד 10 קילו. כדי להשתחל לנעלי הבלרינה הנוירוטית והמהפנטת ב"ברבור שחור", פורטמן עברה מדי יום אימונים מפרכים של אקרובטיקה ובלט במשך יותר משנה. היא רקדה חמש שעות ביום, שבעה ימים בשבוע. מלבד אוסקר, המשטר הנוקשה השיג לה גם משפחה חדשה. במהלך החזרות האינטנסיביות פורטמן התאהבה בכוריאוגרף של הסרט, בנג'מין מילפייה, ומאז הם חובקים את אלף, בנם המשותף.

אין תמונה
פורטמן. מברבורה לברווזונת שדופה
וויל סמית הצטרף לרשימה בשנת 2001, כשקפץ משמעותית במשקל עבור תפקידו בסרט הביוגרפי "עלי". כדי להיכנס לנעלי האיגרוף של מוחמד עלי האימתני, סמית עלה מ-80 קילו ל-105 קילו. מעבר ל-25 הקילו הנוספים, גם סמית היה צריך להגדיל באופן ניכר את מסת השרירים שלו. על השינוי הוא שילם בשנה שלמה של אימונים אינטנסיביים. סמית נאלץ להסתפק במועמדות לאוסקר בלבד.

בדרמה הביוגרפית "ברונסון", טום הארדי גילם את צ'ארלס ברונסון, האסיר המפורסם ביותר בבריטניה. מעבר לשפם העבה שגידל, הארדי גם גילח את ראשו וכמובן, צירף קילוגרמים רבים למשקלו. הוא הוסיף 19 קילו במסת השריר, וסיפר שהצליח לעשות זאת בזכות 2500 שכיבות סמיכה ביום במשך חמישה שבועות. נסו את זה בבית.

אין תמונה
הארדי. 2500 שכיבות סמיכה ביום
כדי לגלם את דמותו המרתקת של מהטמה גנדי, השחקן הבריטי בן קינגסלי השיל 9 קילו ממשקלו. הוא נכנס למשטר דיאטה חריף, ולדבריו, ממש הרעיב עצמו כמו גנדי בדיוק. על תפקידו בסרט "גנדי" הוא זכה בשנת 1982 בפסלון האוסקר, שללא ספק מפצה על ההתעללות הפיזית.

בסרט "הפצוע" משנת 2011 קולין פארל גילם עיתונאי שחוזר משדה קרב. עבור התפקיד, השחקן הרזה בדרך כלל, השיל 20 קילו נוספים ממשקלו עוד לפני הצילומים. פארל העיד שכדי להשיג את מראה השלד המבוקש, הוא חי תקופה ארוכה על משטר דיאטה רצחני שכלל טונה, קפה שחור, סיגריות ודיאט קולה. יאמי.

אין תמונה
פארל. טונה, קפה שחור, סיגריות ודיאט קולה - זו התוצאה
עד שנת 2003 העולם הכיר את שרליז ת'רון כעוד כוכבת הוליוודית בעלת פנים וגזרה מושלמים. מי תיאר לעצמו אז שמדובר גם בשחקנית נפלאה בעלת עוצמות חייתיות. אבל אז הגיע הסרט הביוגרפי המצמרר "מונסטר", ששינה את דעתנו על יכולותיה לעד. כדי להיכנס לנעליה של הרוצחת הסדרתית איליין וורנוס, שהואשמה ברצח שישה גברים והוצאה להורג, ת'רון העמיסה על עצמה 15 קילו חדשים. לטענתה, היא לא הפסיקה לבלוס דונאטים ומיני מאפים עתירי שומן כדי לעשות זאת.

כדי להעלים לחלוטין כל זכר לתווי פניה הענוגים, היא הרכיבה עדשות חומות ופאה מחרידה. התוצאה הייתה כה מזעזעת, שקשה היה להאמין שמדובר ביפיפייה הבלונדינית. בזריזות מטרידה, על השטיח האדום של בכורת הסרט, היא דגמנה מחדש את הגזרה המפוארת המוכרת, כשהיא חמושה באותו חיוך ששווה מיליונים. ת'רון זכתה לביקורות מהללות על התפקיד ואף קטפה אוסקר על התפקיד. 

השחקן הגרמני המוערך, מייקל פסבנדר, זכה בשנת 2008 בפרס באפט"א על הופעתו המחשמלת בדרמה הבריטית "רעב", בה גילם את אסיר ה-IRA בובי סנדס, הכלוא במהלך שביתת הרעב שלו בדרישה להכיר בו ובחברי הארגון כאסירים פוליטיים. פסבנדר נפרד מ-15 קילו כדי להקנות לו את אותו מראה שדוף ומאוד לא נעים לצפייה.

אין תמונה
שלד ושמו פסבנדר
הפריצה הגדולה של השחקן הבריטי יואן מקגרגור למפת הכוכבים ההוליוודית קרתה בשנת 1996 בסרט הפולחן "טריינספוטינג". מקגרגור גילם את רנטון המכור להרואין ולשלל סמים אחרים. כדי להשיג את מראה הג'אנקי המושלם, מקגרגור איבד כ-10 קילו. לטענתו, הוא לא עבר דיאטה קיצונית, אלא חי על תזונה פשוטה ללא אלכוהול ומוצרי חלב. כנראה שזו הסיבה שגם לקח לו חודשיים להגיע למשקל הרצוי.

עוד טרנספורמציה הוליוודית בלתי נשכחת היא זו של הילרי סוואנק ב"בנים אינם בוכים", התפקיד שזיכה אותה באוסקר הראשון שהזניק לה את הקריירה. סוואנק גילמה בסרט הביוגרפי את ברנדון טינה, נערה טרנסג'נדרית שמגיעה לעיירה נידחת בנברסקה, שם היא מציגה עצמה כגבר. למען התפקיד היא השילה 7 קילו וגם קיצצה את שיערה. קשה לזהות את סוואנק בסרט קורע הלב, ועוד יותר קשה להאמין שהבחור הצעיר הוא בעצם בחורה.

אין תמונה
סוואנק. בנים אינם אוכלים
כדי להיראות כמו כוכב בייסבול מזדקן ולא בכושר, טום הנקס הפסיק לעשות ספורט והרשה לעצמו להשמין כמעט 14 קילו עבור תפקידו ב"ליגה משלהן" בשנת 1992. שמונה שנים לאחר מכן, הנקס עבר טרנספורמציה הפוכה, כשירד 22 קילו בכדי שנאמין לו שהוא באמת תקוע על אי הנטוש בסרט "להתחיל מחדש".

צילומי הסרט החלו כשהנקס היה במשקלו הנורמאלי, אך אחר כך הצילומים נעצרו למשך שנה, כדי שיוכל לרדת במשקל ולהאריך את שיערו. את פסלון האוסקר הוא לא ראה על אף אחד מהתפקידים, אבל לא שחסרים לו כאלה בארון.

אין תמונה
הנקס. אוכל בהתאם לתפקיד
בשנת 1997 כיכב סילבסטר סטאלון בסרט "קופלנד" לצד רוברט דה נירו, ריי ליוטה והארווי קייטל. לצורך התפקיד סטאלון המזדקן נאלץ להשמין 20 קילו, כדי לגלם את דמות השוטר בעל עודף המשקל. ההשמנה השתלמה לו בסופו של דבר, כי המבקרים היו תמימי דעים שזהו תפקידו הטוב ביותר מאז "רוקי" ב-1976.

הראפר 'פיפטי סנט' גילם בשנת 2010 שחקן פוטבול שנאבק במחלת הסרטן, בסרט "All Things Fall Apart". 'פיפטי' השיל 25 קילו כדי להשיג את המראה המבוקש. הוא צנח מ- 97 קילו ל- 72.5 קילו בזכות תזונה שמבוססת על נוזלים בלבד, והליכה של שלוש שעות ביום במשך תשעה שבועות. האדון סיכם את התקופה הקשה הזאת במילים: "וואו! הייתי רעב".

אין תמונה
פיפטי סנט מציג: כך נראים אחרי דיאטת נוזלים
אחת הדיאטות הקיצוניות ביותר שנראו על המסך היא זו של כריסטיאן בייל, שמזוהה בעיקר עם תפקידו כבאטמן. בייל תמיד היה בחור תמיר וחסון, אך לתפקידו בסרט "המכונאי" משנת 2004, הוא עבר שינוי פיזי מסוכן במיוחד. כדי לגלם את אותו מכונאי שסובל מנדודי שינה, השחקן שמתנשא לגובה של מטר שמונים שקל 55 קילו בלבד. מפיקי הסרט טענו שבייל התעקש להגיע למשקל של 45 קילו, אבל הם עצרו אותו כי חששו לבריאותו. הדיאטה שלו כללה 275 (!) קלוריות ליום. בייל סיפר שהיו ימים שהוא היה חי על תפוח אחד וכמה שלוקים של קפה. כך חי במשך ארבעה חודשים שלמים, והשיל 28 קילו. תפקיד השלד המהלך אמנם לא זיכה אותו באוסקר אך הוא קצר שבחים רבים, ובעיקר נצרב בתודעה של כל מי שראה את הסרט.

שנה לאחר מכן, בייל נכנס לחליפת איש העטלף המסוקסת בסרט 'באטמן מתחיל', לכבודה העלה כמעט 50 קילו בחמישה חודשים כדי לחזור למימדיו הטבעיים ועוד אקסטרה שרירים. השנה בייל שוב התעסק עם גופו המסכן, כשהשמין 20 קילו, כדי ליצור כרס אותנטית לאירווין רוזנפלד, בעל רשת מכבסות ניקוי יבש, שמוכר יצירות אמנות מזויפות, בסרט "חלום אמריקאי". הוא אמנם מועמד לאוסקר על תפקיד זה, אבל סורי בייבי, הפסלון הזה שמור כבר למקונוהיי.

אין תמונה
בייל. מימין - פלוס 20 קילו ב"חלום אמריקאי", משמאל - מינוס 28 קילו ב"המכונאי"