אין תמונה
האם יהיה פוסטר של אפלק בגרסה שלהם?
אחד מהסרטים הבולטים והחשובים השנה בתעשיית הקולנוע האמריקאית היה "ארגו", המבוסס על הסיפור האמיתי של חילוץ שישה עובדי שגרירות אמריקאים מלב טהרן אחרי פרוץ המהפכה האיסלאמית במדינה. הסרט, בכיכובו ובבימויו של בן אפלק, מתאר כיצד הצליח טוני מנדז, סוכן CIA, להסתנן למדינה הקנאית, במטרה להקנות לשישה זהות מזויפת של צוות צילום של סרט בדיוני, ועל ידי כך לחלצם משדה התעופה השמור.

באופן לא מפתיע השבחים והפרסים הרבים שקטף הסרט לאורך עונת הפרסים (כולל שבעה מועמדויות לאוסקר) לא הרשימו את ראשי המדינה, שאסרו את הקרנתו בטענה להצגה מסולפת של העובדות ו"עידוד איסלאמפוביה". על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", החליטה הממשלה האירנית להשקיע תקציב גדול בסרט תגובה, שיציג את הגרסה המקומית להשתלשלות האירועים. את הסרט אמור לביים אייטולה סלמניאן, אישיות לא מוכרת גם בסטנדרטים של הקולנוע המקומי.

"הסרט הזה, שייהנה מתקציב גדול, יציג תשובה ניצחת לסרט 'ארגו', הסובל מהצגה מוטעית של עובדות היסטוריות", אמר סלמניאן לסוכנות הידיעות באירן. שמו המתוכנן של הסרט הוא "המטה הכללי", ומשרד התרבות הממשלתי (שבאופן אירוני מוצג גם בסרט של אפלק) צפוי להיות שותף במימונו. עכשיו רק צריך לברר איך אומרים "ארגו פאק יורסלף" בפרסית.