ג'ניפר לורנס בהשקה של משחקי הרעב (צילום: Sun Sentinel, GettyImages IL)
כן, מי זה בדיוק שלא אוהב אותי פה? | צילום: Sun Sentinel, GettyImages IL
מהרגע הזה ג'ניפר לורנס חששה. הנערה מהבית השכן שהפכה בן לילה לאחת הכוכבות הלוהטות, הפופולאריות והמוערכות בתעשייה ידעה היטב שהחיבוק החמים שהוליווד העניקה לה עומד להפוך לאחיזת חנק, והכינה את עצמה ליום שבו התקשורת תפסיק להתמוגג מכל פליטת פה משעשעת שלה ותתחיל לגלגל עיניים.

"כולם כל כך הפכפכים. הם אוהבים אותי עכשיו, אבל מהר מאוד אני אהפוך למעצבנת", אמרה בראיון ל"הפינגטון פוסט" בנובמבר. "אני פשוט מפחדת שכולם יפסיקו להאמין לי בשלב מסוים. הם יחשבו שזו פשוט הצגה גאונית שהיחצ"ן שלי תכנן. אלה המחשבות הפרנואידיות שיש לי. פשוט נראה לי שכל זה עומד להשתנות, אני מצפה לכך בכל רגע".

אירוני, אבל דווקא הראייה המפוכחת הזו של לורנס (23) היא, בעקיפין, אחת הסיבות לכך שקרנה ירדה לאחרונה. לפני שנה, לורנס היתה הדבר החם ביותר על השטיח האדום: כולם רצו להיפגש ולדבר עם הכוכבת הצעירה והיפה שלא מודעת למעמדה וממשיכה להתנהג בראיונות כמו טינאייג'רית חסרת עכבות. כמעט כל הופעה של לורנס הפכה אוטומטית לגיף ויראלי והצטרפה לאחד מאינספור הטאמבלרים שסגדו לה ברשת. אבל אז היא זכתה באוסקר.

ג'ניפר לורנס זוכה באוסקר (צילום: Jason Merritt, GettyImages IL)
נקודת המפנה? מילדת הפלא לנודניקית עם האוסקר | צילום: Jason Merritt, GettyImages IL
"בהוליווד אני נחשבת לשחקנית שמנה"

נראה כי החותמת האולטימטיבית שקיבלה לורנס הצעירה - לצד התפקידים בשוברי הקופות "משחקי הרעב" ו"אקס-מן: ההתחלה" - גרמו לה לשנות פאזה ולהתחיל להתנהג כמו הכוכבת המצליחה שהיא. מי שכבשה את הקהל כשהתנהגה כמו גרופית ליד ג'ק ניקולסון, עשתה פוטובומב לשרה ג'סיקה פארקר והתרסקה במדרגות בדרך לקבלת פסלון האוסקר שלה, פתאום צימחה לעצמה אג'נדה רצינית והחלה להטיף נגד אידיאל היופי שהוליווד מנציחה.

"בהוליווד אני נחשבת שחקנית שמנה, מבחינתם אני סובלת מהשמנת יתר", אמרה בראיון לברברה וולטרס החודש. "התקשורת צריכה לקחת אחריות על האפקט שיש לה על הדור הצעיר, על הילדות שצופות בטלוויזיה ולומדות איך להיות מגניבות. פתאום להיות מצחיק זה ללעוג לבנות שלא מתלבשות יפה. והמילה שמן! אני חושבת שזה צריך להיות לא חוקי לקרוא למישהו שמן בטלוויזיה".

בראיון אחר אמרה: "לעולם יש תפיסה כזו שאת צריכה להיראות כמו דוגמנית מושלמת ומרוטשת. את נראית כמו שאת נראית, את צריכה להרגיש בנוח. מה תעשי? תישארי רעבה בכל יום כדי שאנשים אחרים יהיו מאושרים? זה פשוט מטומטם", וסיכמה: "לפעמים זה קורה כשאת באור הזרקורים, ואז את פשוט צריכה להחליט מה שהיית רוצה שהדור הצעיר ישמע".

בבת אחת נראה שלורנס התפכחה והחליטה לנצל את מעמדה כדי לשנות את העולם. והעולם, כצפוי, לא ממש אהב את זה. לצד רשימות כמו "למה אנחנו אוהבים את ג'ניפר לורנס" או "למה ג'ניפר לורנס היא שליטת היקום" שממשיכות להתפרסם באתרים כמו "באזפיד" או "9gag", החלו לצוץ גם כמה מאמרים פחות מפרגנים ברשת.

ג'ניפר לורנס פוטובומב
היוש
מאמר שהתפרסם לאחרונה ב-"Vulture", מטיל ספק באותנטיות של ג'ניפר ואף הגדיל והשווה בין הופעותיה הטלוויזיונית לאלה של דמותה ב"התלקחות", בקטעים בהם נאלצים קטניס ופיטה לשחק זוג מאוהב ודביק מול המצלמות כדי לזכות באהדת הקהל, או בראיונות הפלרטטניים שלה עם סיזר פליקרמן. גם ב-"The Wire" תהו אם לורנס היא ה"אן התאוויי החדשה" והאם כל שחקנית נאלצת לעבור שלב של תיעוב לא רציונלי מיד אחרי ההצלחה המטאורית שלה. "הנה מתחילה השנאה לג'ניפר לורנס, זה בדיוק הזמן שלה לרדת למחתרת", זיהה האתר crushable.com את המגמה החדשה.

ההשוואה להתאוויי – כמו גם לכוכבות אחרות כמו גווינית' פאלטרו, רנה זלווגר וקייט וינסלט – היא לא מקרית. כולן כוכבות שהצליחו בגיל צעיר, קיבלו הכרה והערכה מהתעשייה ובבת אחת הפכו לדמויות שנואות בתקשורת ובקרב המעריצים, ללא סיבה הגיונית. גם הזכייה של לורנס באוסקר על "אופטימיות זה שם המשחק", שנה אחרי שהייתה מועמדת בפעם הראשונה על "קר עד העצם", סימנה אותה כסוג של קונצנזוס טרם זמנה ומשכה אליה אש ממבקרים שטענו כי היא לגמרי אוברייטד. אגב, על סרטה "חלום אמריקאי", שעולה השבוע לאקרנים, היא כבר מועמדת לפרס גלובוס הזהב, ובאתר ההימורים goldderby.com היא מככבת במקום השני בהימורים לזכייה באוסקר לשחקנית המשנה – עוד לפני שקיבלה מועמדות אפילו.

"היא פשוט זיוף אחד גדול"

אבל לא רק התקשורת והקהל החל להראות סימני מיאוס כלפי לורנס. גם הוליווד, שלא ממש אהבה את התדמית החדשה והמטיפנית שלה, פנתה נגדה. אחרי שלורנס דיברה בגנות תוכניות כמו "משטרת האופנה", ששופטות ומבקרות כוכבות הוליוודיות ומציבות רף בלתי אפשרי לנשים בכל העולם, מיהרה מנחת התוכנית ג'ואן ריברס (80) להעמיד את השחקנית הצעירה במקומה.

"מצחיק איך ג'ניפר לורנס אוהבת את 'משטרת האופנה' בעונת הטקסים כשאנחנו מחמיאים לה בכל שבוע, אבל כשיש לה סרט לקדם, פתאום אנחנו מציקים לכל השחקנים המסכנים וחסרי האונים הללו", צייצה בטוויטר. "רגע! פתאום הבנתי למה ג'ניפר לורנס נפלה בדרך לבמה כשניגשה לקבל את האוסקר שלה. היא מעדה על היהירות שלה".

ג'ניפר לורנס וג'ואן ריברס (צילום: getty images / יחסי ציבור)
בוטוקס נגד פוטושופ: סיבוב ראשון | צילום: getty images / יחסי ציבור
ריברס לא הסתפקה רק בציוצים וחוותה את דעתה גם בראיון שפורסם השבוע ב"ניו יורק פוסט": "אני מתה על זה שהיא אומרת לכולם כמה זה נורא להתעסק בפוטושופ ובדימוי גוף. תראו את הפוסטרים שלה. אין לה אף, יש לה  שני חורים. היא פשוט צריכה ללמוד, אל תדברי אם גם את עושה את זה".

גם מיילי סיירוס (21) לא ראתה בעין יפה את העובדה שלורנס – שמככבת ב"משחקי הרעב" לצד ארוסה לשעבר ליאם המסוורת' – העבירה עליה ביקורת בראיון ל-BBC כשאמרה: "זה חלק מהעולם הזה, מהתעשייה הזאת. סקס מוכר, ומסיבה מגעילה כלשהי משום מה סקס צעיר מוכר אפילו יותר".

מקורות אמרו למגזין "היט" כי סיירוס "עצבנית רצח. היא חושבת שג'ן צבועה – היא למעשה לובשת רק צבעי גוף ב'אקס-מן' – איך זה לא משדר שסקס מוכר? ואז היא נמרחת על ליאם על השטיח האדום. מיילי מרגישה שג'ניפר כל הזמן מנסה להתנהג כמו פמיניסטית בכל הראיונות שלה, אבל אז היא לובשת שמלות חשופות כדי לקדם את הסרט שלה. זה פשוט זיוף".

הצהובונים, מצידה, נחלקים לאלה שעדיין מפרגנים ללורנס בכל הזדמנות ולאלה שמנסים להוכיח כי מאחורי גישת ה"אני כל כך נורמלית ואוקוורד" מסתתרת מערכת יח"צנית משומנת. הדוגמא הטובה ביותר לפיצול האישיות הזה היא תקרית שאירעה לפני כחודש בפרמיירה האחרונה של "משחקי הרעב: התלקחות" בניו יורק, כשלורנס החלה לשאוג על הצלמים שצילמו אותה על השטיח האדום "תסתמו את הפה! לא, לא, לא!" ורקעה ברגליה.

היו מי שמיהרו לשמוח לאיד ותיארו את התקרית כ"התמוטטות העצבים של ג'ניפר לורנס", לצד אתרי רכילות אחרים שקראו לה "התמוטטות מזויפת על השטיח האדום", תוך הנחה שלורנס שוב חמדה לצון עם התקשורת בניסיון להצחיק את כולם. ההיסטוריה מלמדת אותנו שהסיקור המפוצל הזה הוא רק שלב זמני עד שהתקשורת תבחר צד באופן סופי, ותחליט אם ג'ניפר לורנס תישאר המאמי ההוליוודית או תצטרף להיכל התהילה של הכוכבות שהעולם פשוט אוהב לשנוא – בלי סיבה נראית לעין.

>> בואו לפייסבוק שלנו