10.

רמזור - 

מה שגאוני כל כך בפתיח של "רמזור" (קשת), הסדרה אותה יצרו אדיר מילר ורן שריג, הוא שהיא נותנת את הסיפור המקדים לדמויות ברמזור: מי נמצא עם מי יותר זמן, איך אמיר הכיר את טלי, עד כמה לילך משפיטה את איצקו ואיפה בדיוק משתלב חפר בתוך כל הזוגות האלה. 

9.

מה זה השטויות האלה - נוירוטי ומהמם

 עדי אשכנזי כימתה את כל האישיות שלה לפתיח נויורטי וקצבי אחד בתכנית ששודרה בעבר בקשת. חוץ מהשיר המגניב של ירמי קפלן, אפשר ממש להרגיש מה עובר לאשכנזי בראש כשהיא בסך הכל מנסה למצוא את פתח היציאה מחדר ההלבשה שלה אל הבמה. מה היא ביקשה בסך הכל? לעשות סטנד אפ?

8. רמת אביב ג' - ד"ש לג'יי. אר

לטקסס היה את "דאלאס", לדנוור, קולורדו היה את "שושלת" ולשכונה הכי צפונבונית בתל אביב היה את "רמת אביב ג'". למרות שעלתה כמה שנים טובות אחרי שמקורות ההשראה מאמריקה נפחו את נשמתם, יוצרי הסדרה של טלעד יואל זילברג ז"ל ויורם גלובוס הלכו חזק על לוק יוקרתי וכמובן - פתיח ארוך כמו המוות בו הוצגו עשרות הדמויות בסדרה. אז מה עם רואים שם בניינים כעורים ולא וילות, והבריכה היא של הקאנטרי ולא בריכה פרטית - העיקר שיש את יעל בר זוהר.  

7.
מסודרים - לחיות את החלום

הפתיח של מסודרים מראה לנו איך זה נראה לחיות את החלום. החלום של התעשרות מהירה בגיל צעיר, כשאתה עדיין יכול ומסוגל ורוצה להתחיל עם כל דבר שזז, לשתות ולבלות כל הלילה ולקום בבוקר כאילו כלום בשביל לטוס לאיזו חופשה בחו"ל. "מסודרים, שילבה בפתיח שלה את הטוב מכל העולמות של חבר'ה שעובדים ביחד וממשיכם לאהוב אחד השני, ולנו נשאר רק לקנא.

6.

עבודה ערבית - משנה מציאות

"ערבים קוראים לזה", אומר בסרקזם אמג'ד עליאן בפתיח הסדרה מבית קשת אותה יצר סייד קשוע ומשודרת גם כיום בקשת. שיר הפתיחה של "עבודה ערבית", אותו מבצע הראפר תאמר נאפר, שמשמעותו, בתרגום חופשי, הוא "לשנות את המחר", הוא עוד דרך של קשוע להכניס מחאה לפריים טיים הישראלי. בלי קשר, הוא גם פשוט שיר מצוין.

5. הקומדי סטור - צחוקים פה

אומנם נעימת הפתיחה של תכנית המערכונים של ראשית ימי ערוץ 2 שייכת לסדרה מיתולוגית אחרת, "הוואי 5-0", אבל הוא רק חלק מהעניין: מגוון הדמויות הגרוטסקיות של חבורת הקומדי ושל טלעד מוצגת שם במלוא הדרה ומעוררת הרבה נוסטלגיה ורצון לחזור לעידן התמימות ולמכנסיים מכוערים במיוחד.

  

4.

ארץ נהדרת - עונה 6 - נבחרת ישראל

שני כהן על אופנוע ים, טל פרידמן מטפס על שולחנות (ועוצר לשתות חלב), אסי כהן בועט לחיבורים ועלמה זק מפוצצת מבנים. למה זה מצחיק? כי זה ארץ נהדרת, והפתיח של עונה 6 - שטיפה מזכיר את קליפ הפתיחה של אולימפיאדת לונדון כמה שנים אחר כך - הוא אחד המוצלחים בהיסטוריה של התכנית ושל קשת.

3. החמישייה הקאמרית - הרמוניה מושלמת

חמישה אנשים על וספה וסירה שמצורפת אליה. הגברתן שמסיע אותם מביט באדישות קדימה. קרן מור, דב נבון, שי אביבי, מנשה נוי ורמי הויברגר ניסו לחלק בפתיח פליירים, להרוויח כסף בנגינת צ'לו וסתם לשכנע אנשים לעצור רגע. כנראה שכשהם צילמו את הפתיח האיקוני הזה לזכיינית טלעד, גם הם לא ידעו כמה גדול החלק שלהם הולך להיות בהיסטוריה של הטלוויזיה הישראלית. בוידאו מוצגת הגרסה עם המילים שנכתבו במיוחד לנעימת הפתיחה. עדיין מצחיק.

2. פלורנטין - מדינת דרום תל אביב

 בפתיח של פלורנטין, הסדרה מבית טלעד שעסקה בצעירים בניינטיז הגרים בשכונה התל-אביבית הדרומית, קרו שני דברים במקביל שהרכיבו ביחד את החלום התל אביבי. היא אומנם עסקה באלו שכבר "חיו את החלום", אבל בעבור צעירים בפריפריה, "מכה אפורה" של מוניקה סקס בשילוב של תותי (קארין אופיר) משפריצה שוקו משקית, איגי (אורי בנאי) רוקד ברחוב ותומר (אבשלום פולק) אוחז בקלטות וידאו כמו סטודנט אמיתי לקולנוע, רק זירזו את המעבר לתל אביב. פלא ששכר שהדירה כל כך גבוה?

 

1.

הפוך - פנטיזה אורבנית

 "הפוך", הייתה סדרה של קשת שרפרפה בעדינות בין ז'אנרים, קומדיה, דרמה ופנטזיה, ועסקה בחבורת צעירים תל אביבים (מוכר?) שהתאהבו, רבו, חיפשו עבודה ואת עצמם. "כבר עכשיו" של ירמי קפלן הוא בהחלט שיר שעומד בפני עצמו, אבל מה שהופך את הפתיח הזה לפתיח המנצח הוא ה"שלום" בהתחלה, אותו אומרת ענת (עינת וייצמן) בטון נאיבי אין קץ שאין סיכוי שנשכח, גם בעוד 20 שנה.

ליתר כתבות המתחם