מיטב המוחות ניסו להגדיר מהו פרק הזמן הקצר ביותר ביקום - ואתמול, בבית האופרה הישראלית בתל אביב, נראה שהתגלתה התשובה: הזמן שלוקח לצופי "We Will Rock You" לשכוח את העלילה ולהתמסר לנאמבר הבא. המחזמר המצליח שנולד בווסט אנד ומבוסס של שירי קווין הגיע אמש לסיבוב ראשון של 18 הופעות בישראל, כולל 55 זמרים, שחקנים, רקדנים, נגנים ואנשי צוות. עוד ניתן לרכוש אליו כרטיסים, אבל לא בטוח שלאורך זמן: כי למרות שמדובר בלהקה בריטית, בשלב זה קווין היא באותה מידה גם להקה ישראלית.

קשה להעלות על הדעת להקה עם אהדה כל כך גדולה בקרב הישראלים, וזה כנראה בגלל שקשה להעלות על הדעת להקה עם כמות גדולה יותר של המנונים. ובין 24 הנאמברים שלו, שמתפרשים על פני שעתיים וחצי ברוטו, ב"We Will Rock You" יש אזכור לכולם. אומנם כמה מהלהיטים הכי אהובים - למשל "Don't Stop Me Now" ו"Love of My Life" - מקבלים זמן במה כמעט מעליב, ומפנים את מקומם ליותר מדי שירים שפונים רק למעריצים האדוקים, אבל ההפקה עדיין יודעת לתת גז במקומות ההכרחיים.

ומה אין ב"We Will Rock You"? עלילה אמיתית. עם סיפור מסגרת מטופש, שאיכשהו מצליח להיות גם פשוט מדי וגם מסובך מדי, אפשר לסכם את כל המעטפת במילה אחת: "עתידני". זה מאכזב מאוד נוכח הפוטנציאל הנרטיבי האדיר של שירי קווין, שלצדם עלילת "We Will Rock You" נראית כאילו נכתבה על ידי יוצרי "לחם חביתה", ובעיקר מול דקות ארוכות מדי של קטעי קישור שלא מובילות לשום מקום מיוחד. יש אתגר מובנה בז'אנר הג'וקבוקס מויזיקלס, שירים המבוססים על רפרטואר של אומן אחד בלבד, אבל כפי שכל מי שכבר צפה בלהיט "Juliet &" בווסט אנד או בברודוויי כבר יודע: באמת שלא צריך יותר מדי בשביל להפוך לסיפור הצלחה. קשה עד בלתי אפשרי להמליץ על "We Will Rock You" לאנשים שבאים בשביל הסיפור ולא בשביל השירים, אז מזל שאין אדם אחד כזה על הפלנטה. 

מתוך "We Will Rock You" (צילום: אלון לוין)
אין צורך בבדיחה על "גיטאר הירו". "We Will Rock You" | צילום: אלון לוין

כפי שכבר התקבע בייבואים אחרים מהתקופה האחרונה, גם ב"We Will Rock You" יש כמה קריצות לקהל המקומי - כולל הפעם הראשונה בתולדות בית האופרה, כך אפשר להניח, שנאמרות בו המילים "בלבולי תחת" (בעברית). הבעיה היא שהמחזה מלכתחילה עמוס בכמות בלתי סבירה של רפרנסים תרבותיים, כולל דמויות שכל מהותן היא לדבר שמות של שירים אחרים, ולכן אפילו אזכור ל"הבה נגילה" נבלע בשיטפון. ובכלל, לא היה מזיק אם המחזמר של בן אלטון היה מעדכן מעט את הגרסה שלו: למרות ההימור הנכון לבנות עלילה שלמה סביב סכנות האינטרנט, בשנת 2023 אין שום צורך בבדיחה על "גיטאר הירו". 

רגע אחר, שכן מרגיש מותאם יחסית לתקופה, הוא הביצוע הריסקי ל"Fat Bottomed Girls" (או "נערות עגלגלות", לפי הכתוביות העבריות) - שיר אהוב מאוד ובעייתי מאוד, שאף הולך ונעלם מאוספי הלהקה. הבחירה בזמרת אישה לנאמבר עושה לו ריקליימינג מסוים, בטח כשהזמרת היא מהבודדות בקאסט שבאות לתת עבודה. מעבר אליה, אין הרבה דברים טובים להגיד על כוכבי "We Will Rock You" שנשלחו לישראל, שהיו יכולים לשחק, לשיר ולרקוד טוב יותר - ובטח שלא על הכוכב הראשי סטיוארט בראון, שבקושי שם את ה"אדי" בפרדי. אבל גם ככה היה רק פרדי מרקורי אחד, והתפאורה היא בהחלט בחלקו העליון של הסטנדרט הישראלי (אם כי לא מתקרבת לווסט אנד), וזה לא שמישהו יכול לסרב להאזנה מספר מיליון ל"רפסודיה בוהמית". 


"We Will Rock You" מוצג בישראל באנגלית עם כתוביות בעברית. המחזמר מציג 18 מופעים במשכן לאומנויות הבמה תל אביב החל מאמש, ה-30 באוגוסט 2023, ועד ה-14 בספטמבר. מחירי הכרטיסים נעים בין 255 ל-695 ש"ח. להזמנת כרטיסים